• Snuffe

    Trädgårdsbröllop - vad för klänning?

    Hej!

    Jag och min sambo ska gifta oss vid sjön nedanför huset för att sedan ha festen i trädgården.
    Jag undrar vilken typ av klänning man ska ha, känns ju "för mycket" med en "vanlig" klänning och enkelt med en finare vanlig klänning.

    Vad ska/hade du för klänning? 

  • Svar på tråden Trädgårdsbröllop - vad för klänning?
  • beccizzz
    FilippaJohan skrev 2013-02-23 13:40:31 följande:
    Vi har inte börjat planera vårat bröllop ännu men jag har börjat kika runt lite för att få koll på budget osv och har hittat denna klänningen från zalando som jag skulle vilja ha. 
    www.zalando.se/kiomi-sommarklaenning-vitt-k44...
    När vi har pratat om vårat bröllop faller planerna också på havet och att ha festen hemma hos oss i vår trädgård en sommardag. En väldigt enkel klänning där jag tänker mig att man kan byta ut skärpet på vilken/vilka färg/färger man vill och sedan ha matchande skor antingen vita eller samma färg som skärpet/skärpen.
    Jag håller annars också med alla f.g skribenter att den klänningen chicita visar är gudomligt fin! Det beror ju helt och hållet på vilken smak man har
    Min sambo vill ha ett väldigt litet och diskret bröllop därför tänker inte Jag iaf lägga ner krut eller pengar på flådiga saker t.ex största snyggaste bröllopsskruden utan älskade denna klänningen som jag länkade till. Kan bli hur söt som helst med rätt accessoarer.
    Lycka till med planer och bröllopet!
    /Filippa 
    Den klänningen va ju jättefin! Kikar runt lite med efter en klänning jag o min sambo ska gifta oss borgerligt i sommar. Vi vill inte lägga ner massa pengar.
  • stjärnan
    Snuffe skrev 2013-02-15 21:06:12 följande:
    Hej!

    Jag och min sambo ska gifta oss vid sjön nedanför huset för att sedan ha festen i trädgården.
    Jag undrar vilken typ av klänning man ska ha, känns ju "för mycket" med en "vanlig" klänning och enkelt med en finare vanlig klänning.

    Vad ska/hade du för klänning?

    Vid det här laget har du säkert redan köpt en klänning. Om inte.. så kan du söka på märket Cream.


    Jag har köpt min bröllopsklänning därifrån och det är vackra, enkla, romantiska klänningar som går alldeles utmärkt att använda efter bröllopet oxå.


    Vi gifter oss utomhus i sommar. Mitt krav var att det inte ska vara en "riktig" bröllopsklänning, den ska inte kosta för mycket OCH jag ska vilja/kunna använda den många gånger efteråt.


     

  • 20 juli 2013

    Vi gifter oss borgligt, utomhus paen liten lantligt grasplatt omringad av en a och jag kommer att ha en stor, fluggig, vit brudklanning och min man en snygg smoking.
    Vi ar inte troende sa kande att det kandes fel for oss att vigas i kyrkan sa valde bort den gulliga narliggande kyrkan av den anledningen. i ovrigt ar brollopet precis som vilket annat brollop som helst. Jag ar faktiskt lite forvanad over att den har fragan sa ofta har kommit upp. Varfor maste det vara mindre pompigt bara for att man inte gifter sig i en kyrka? 

  • marie 81
    Chicita skrev 2013-02-15 21:23:56 följande:
    Den här skulle väl vara jättesöt på ett trädgårdsbröllop (med blommorna och allt)
     
    Åh var kommer denna klänning ifrån?
  • Chicita
    marie 81 skrev 2013-08-18 11:14:59 följande:
    Åh den skulle jag lätt kunna tänka att gifta mig i! Solig Men var hittar jag info om storlek??
    Antagligen hos säljaren där på ebay...
    Jag har ingen aning, jag googlade efter bilder och hittade den där förut Flört 
  • kouki
    marie 81 skrev 2013-08-18 11:14:59 följande:
    Åh den skulle jag lätt kunna tänka att gifta mig i! Solig Men var hittar jag info om storlek??
    Scrolla ner till "description" så står det vilka storlekar man kan beställa den i :)
  • marie 81
    kouki skrev 2013-08-18 11:34:19 följande:
    Scrolla ner till "description" så står det vilka storlekar man kan beställa den i :)
    JAHA! Tack!
    Så långt ner scrollade jag inte.
    Vad motsvara storlekarna 6 8 10 12 14 16 i våra storlekar 32, 34, 36, 38, osv??
Svar på tråden Trädgårdsbröllop - vad för klänning?