• MIN

ändrat sig igen....

nu har sambon ändrat sig igen (han har ändrat sig 3 gånger innan) så nu blir det inget bröllop 2014Gråter 
    vi som skulle träffa prästen nästa vecka och hade äntligen bestämt datum och jag har varit och provat klänningar och hitat en som jag blivit föräldkad i och lagt handpening på!
    save the date korten är beställda och på väg hem.....allt förgäves!  
    kommer aldig våga tro på honom mera när han kommer och frågar om vi ska gifta oss, har gått på det 4 gånger nu!

är så jävla ledsen och sårad!! 

• Svar på tråden ändrat sig igen....
  • PiaB

Otroligt! Vad säger han och hur går det till? Tänkte om det är i samband med ett gräl eller att han känner sig pressad. Menar inte att det är okej för det. Han måste verkligen ge dig en förklaring. Och han måste svara på om han kan se sig gift. Om inte måste du ta ställning till om du vill leva ogift med honom. Många gifter sig aldrig, men jobbigt om den ena vill.

• stormhelen

Fy vad jobbigt!

Jag tycker så synd om dig. Det måste vara jätte jobbigt.

Jag säger som alla andra kloka innan mig.

Har han gett dig en legetim förklaring till att han ändrat sig 4 gånger?

Kramisar till dig!

• Alvstina

Jag förstår att du känner dig både ledsen och sårad. Det känns som att ni är på två helt olika plan och han verkar inte förstå hur hans velande känns för dig. Att fria fyra gånger och ta tillbaka det varje gång är onekligen anmärkningsvärt. Det jag funderar på är varför.. man kanske kan tycka att det är att gå långt, men om han inte kan förklara själv varför det händer gång på gång så kanske han skulle behöva prata med någon proffesionell och komma underfund med sig själv. Kanske familjerådgivningen i er kommun? För dethär tär något otroligt på er relation. Det handlar framför allt om tillit från din sida, du måste ju kunna lita på honom om ni ska leva tillsammans.

Jag är jätteledsen för din skull.. mitt råd är väl som jag (och flera andra) skrivit att inte låta detta passera denna gången. Kan han själv inte ge dig en förklaring, ge dig inte, kontakta familjerådgivningen för det kan faktiskt vara så att du behöver mer stöd än han i er framtida relation med tanke på detta.

• MIN

han säger kalla fötter och han vet inte om han vill gifta sig helt enkelt .
    Nu vet jag inte rikit vad jag ska göra eller hur jag känner...känner mig bara så otroligt sviken och dum som trodde på honom igen.
    kommer ju inte lita på honom om han frågar igen. 

Anonym (tuttifrutti) skrev 2013-02-13 16:43:09 följande:
    Varför träffar man prästen 1år i förväg?
    Känner lite samma sak med klänningen, att vara ute i god tid är iofs bra men ett helt år. Man vet aldrig hur kroppen kan komma och se ut om 1år.

Men jag lider verkligen med dig, för så gör man inte mot någon man påstår sig älska. Du kanske ska ta en rejäl funderare om detta är kille du vill spendera ditt liv med.

Kram!
    det är precis som chicita skrev, hittade en klänning som jag bara älskalde och kände varför inte redan nu fixa den så att det är klart och vi skulle träffa prästen tidigt för att sambon hade lite frågor om hur allt gick till och frågade prästen om vi kunde träffas tidigare bara för att sitta och prata.
     vi hade bestämt att gifta oss i januari.

nu ska jag sitta och göra en riktigt funderare om vad som är viktigt för MIG!
  • MIN

så länge som vi inte hade bestämt ett datum så var allt bra men så fort datumet blev bestämt så ändrade han sig!

• Chicita
    MIN skrev 2013-02-14 11:35:40 följande:
    så länge som vi inte hade bestämt ett datum så var allt bra men så fort datumet blev bestämt så ändrade han sig!
    Det blev ju verkligt då antagligen och då kom rädslorna...

Är han rädd för cermonin, att stå i centrum eller att det ska påverka ert förhållande på något sätt?
    Känner han att han kommer att bli låst och "fast" om han gifter sig?
    Det finns saker man kan göra åt alla dessa saker (och mer).
    Om han är rädd för cermonin i kyrkan och stå i centrum så kan ni ju begränsa deltagandet där till bara dom allra närmsta (föräldrar och syskon och kanske någon vän).
    Sen är det så att när man väl står där framme med prästen så försvinner liksom allt annat. Man hamnar i en liten "bröllopsbubbla" där allt som existerar är vi två och prästen.
    Allt annat ser man liksom i pereferin, det har ingen betydelse just då.

Man behöver inte ha någon stor fest, man kan sätta sig på en restaurang med några få utvalda gäster om man vill eller så kan man liksom låta festen vara separat från vigseln.
    Oavsett om man har den direkt efteråt eller väntar någon vecka eller mer. 
    Ta reda på vad det är han är rädd för.
    Sen kan ni börja jobba på det och bygga upp förtroendet igen.
    Om det känns svårt så ta hjälp utifrån av familjerådgivning.
    Men vad du än gör, sopa det inte under mattan och försök låtsas att allt är bra. För då ligger det bara och gnager och blir till något stort och svårhanterligt.
    Lycka till i framtiden, hoppas att det löser sig för er Solig 
Svar på tråden ändrat sig igen....