• MIN

    ändrat sig igen....

    nu har sambon ändrat sig igen (han har ändrat sig 3 gånger innan) så nu blir det inget bröllop 2014Gråter 
    vi som skulle träffa prästen nästa vecka och hade äntligen bestämt datum och jag har varit och provat klänningar och hitat en som jag blivit föräldkad i och lagt handpening på!
    save the date korten är beställda och på väg hem.....allt förgäves!  
    kommer aldig våga tro på honom mera när han kommer och frågar om vi ska gifta oss, har gått på det 4 gånger nu!

    är så jävla ledsen och sårad!! 

  • Svar på tråden ändrat sig igen....
  • filibustern

    men shit... väldigt tråkigt :( har själv en karl som inte vill. vi hade börjat, men han sa ganska snart att han inte ville än. hade bara lyckats köpa klänningen billigt.. men ni hade ju kommit en bit ändå!. väldigt tråkigt

  • Cathelica

    *Kramar* vet inte vad jag kan säga, forstår dina känslor!

  • tinaalpfält

    Fy vad trist!!! Förvånad

    Har han någon bra ursäkt (legitim i dina öron) för detta eller är det bara nyckfullhet? Hur känner du med hela förhållandet efter detta? Jag menar såklart inte att man måste gifta sig, men om du gärna vill det och han som du säger har fått dig att "gå på det" 4 gånger är det ju inte osannolikt om det påverkar ert förhållande på något sätt. 

    Kramar! 

  • Chicita

    Kalla fötter?

    Du förtjänar en riktig förklaring.
    Om han har funderingar över hur bröllopet ska gå till (borgerligt, kyrkligt, hur många ni ska bjuda, har ni råd osv) så kan ni alltid lösa problemen.
    Men givetvis ska han inte gifta sig "bara för att det är synd om dig". Och det tror jag inte att du menar heller.
    Däremot så låter det som att han är orolig över något och då behöver ni prata om det.
    Man friar inte 4 ggr och drar sig ur varje gång sen utan att det är något som ligger bakom. 

  • Burre

    Åhhhhh! Så jobbigt vännen! Känner fullständigt med dig
    Men som Chicita skriver, KRÄV EN FÖRKLARING! Något somsagt tynger honom och nu ÄR det hög tid å veta varför, påriktigt! Styrkekrmar!


  • Anonym (tuttifrutti)
    MIN skrev 2013-02-13 15:41:26 följande:
    nu har sambon ändrat sig igen (han har ändrat sig 3 gånger innan) så nu blir det inget bröllop 2014Gråter 
    vi som skulle träffa prästen nästa vecka och hade äntligen bestämt datum och jag har varit och provat klänningar och hitat en som jag blivit föräldkad i och lagt handpening på!
    save the date korten är beställda och på väg hem.....allt förgäves!  
    kommer aldig våga tro på honom mera när han kommer och frågar om vi ska gifta oss, har gått på det 4 gånger nu!

    är så jävla ledsen och sårad!! 
    Varför träffar man prästen 1år i förväg?
    Känner lite samma sak med klänningen, att vara ute i god tid är iofs bra men ett helt år. Man vet aldrig hur kroppen kan komma och se ut om 1år.

    Men jag lider verkligen med dig, för så gör man inte mot någon man påstår sig älska. Du kanske ska ta en rejäl funderare om detta är kille du vill spendera ditt liv med.

    Kram!
  • Chicita
    Anonym (tuttifrutti) skrev 2013-02-13 16:43:09 följande:
    Känner lite samma sak med klänningen, att vara ute i god tid är iofs bra men ett helt år. Man vet aldrig hur kroppen kan komma och se ut om 1år.
    Tja om man beställer en klänning i butik så kommer ju inte butiken beställa klänningen i sin tur innan det börjar närma sig. Och mått tar man ju oftast precis innan klänningen beställs på riktigt så att säga (om det inte bara skiljer på någon vecka eller månad mellan köptillfället och beställningen).
    Vissa butiker har också närmare 1 års leveranstid på vissa klänningar så det är inte så konstigt som det låter.
    Att kroppen ändrar sig tar man ofta med i beräkningarna och därför ingår ändringar av klänningen hos många butiker. 
  • snuffran

    Åh nej. Vad hemskt visste han om handpenningen och allt? För det känns ju helt galet att ändra sig så. Sa han någon anledning?

  • sommar2014

    Usch, vad ledsamt. Vad säger han är orsaken till att han gång på gång ändrar sig? Det är klart att man kan få kalla fötter, men fyra gånger? Prata med honom och försök ta reda på orsaken. All styrka till dig! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden ändrat sig igen....