• Äldre 12 Feb 19:34
    2252 visningar
    2 svar
    2
    2252

    HJÄLP! Vart ska jag åka!

    Det finns en djungel av platser och val när det gäller bröllopsresor!

     Jag behöver hjälp med tips på dessa kriterier!

     Tid - August-septemper
    Längd- 1-2 veckor
    Budget - ca. 40.000 vet ej än.

    Vill inte flyga men kan tänka mig båt, tåg, bil, husbil...
    Land spelar ingen roll, kan även tänka mig Sverige. Gärna inom Europa.

    Vill gärna att det ska vara enkelt, avskilt. Diskret service.

    Tack på förhand!
     

  • Svar på tråden HJÄLP! Vart ska jag åka!
  • palma2­013
    Äldre 12 Feb 20:19
    #1

    Hurtigrutten, hytter i olika prisklasser. Ta med bilen på färjan. Båt uppåt och bil hemåt. Besöka unika ställen i norra Sverige, ex Tree hotel Harads.

  • Colin
    Äldre 19 Feb 23:13
    #2

    Jag är en sån dryg som säger; varför sverige när man kan se så mycket länder och annan kultur på samma körsträcka? hitta på en rutt som passar er, använd tex viamichelin.com, ta bilen och köör! boka hotell om ni vet var ni vill köra, eller ta det som det kommer. Europa (iaf min favvo, tyskland) är härligt den tiden.

    Kör sverige, båt till tyskland, berlin, prag, dresden, sem väst åt nurnberg eller ännu mer söder till hitlers sommarhus i södra tyskland, vidare kanske till wien eller Venedig där ni får det superromantiskt. kanske köra ännu längre ner i italien? hemvägen kan man ta västra europa, snudda vid norra frankrike, Belgien, Nederländerna, danmark, hem.

    -bila till spanien?
    -eller köra estland etc ner till kroatien och sol och bad?
    -biltåg ner till italien eller spanien så behöver man bara köra hem.
    -eller tåg till frankrike, sen tåg under kanalen till england, bara det är ju en upplevelse

    har själv kört den första rutten, fast till nurnberg och sen västra europa hem. alldeles lagom på en vecka, två veckor så kan man övernatta på ett par fler ställen, känns lite som flera weekends på rad ;)

Svar på tråden HJÄLP! Vart ska jag åka!