• Svar på tråden Visa mig bilder på eran håruppsättning
  • afturelding

    Jag funderar på denna:



    Jag bär den till vardags ibland (uppenbarligen) men jag tycker så mycket om den :) Annars funderar jag på att bara ha det utsläppt. Det är antingen eller, halvuppsättning passar inte min typ av slöja:


     
  • FrökenMäkelä

    Liknande detta vill jag ha. Kommer inte ha slöja.


  • mimi00

    Kan man ha en vanlig inbakad fläta? Fast man kan ju smycka lite då men ... Eller är det för enkelt ? För tråkigt ?  :/
    Har aldrig haft sån ångest över något som jag har över mitt hår just nu !


    afturelding skrev 2013-02-12 20:42:25 följande:
    Jag tycler den första :) 
    FrökenMäkelä skrev 2013-02-12 20:46:53 följande:
    Riktigt fin !
     
  • FrökenMäkelä
    mimi00 skrev 2013-02-12 21:29:56 följande:
    Kan man ha en vanlig inbakad fläta? Fast man kan ju smycka lite då men ... Eller är det för enkelt ? För tråkigt ? :/
    Har aldrig haft sån ångest över något som jag har över mitt hår just nu !

     


    Jag tycker det är jättefint med inbakad fläta!

  • sommar2014
    mimi00 skrev 2013-02-12 21:29:56 följande:
    Kan man ha en vanlig inbakad fläta? Fast man kan ju smycka lite då men ... Eller är det för enkelt ? För tråkigt ?  :/
    Har aldrig haft sån ångest över något som jag har över mitt hår just nu !Jag tycler den första :) 
    FrökenMäkelä skrev 2013-02-12 20:46:53 följande:
    Riktigt fin !
    Inte alls, en inbakad fläta låter jättefint! Kanske med några blommor instuckna? Eller andra hårsmycken, om du vill.

    Jag kommer nog också ha ganska enkel frisyr, kanske bara utsläppt och lockat eller en enkel halvuppsättning. Dels för att jag inte vill lägga pengar på frisör, dels för att mitt hår är väldigt fint i sig själv (tycker jag!), dels för att jag inte litar på att en frisör kan få det som jag vill (vet inte hur många gånger jag fått jättekonstig styling efter klippningar!), dels för att enkel håruppsättning passar vårt bröllops och klänningens stil... Ja, du ser många argument här. Flört
  • Chicita

    Jag hade en vanlig slät knut, ingen slöja.
    Hade vi hållt oss helt till temat så skulle jag tagit på slöjan efter vigseln och haft antingen ett enkelt silver/guldband av modell "drottningkrona" eller en "riktig" krona då som höll fast slöjan (alternativt en coronett av tyg, smyckad med broderier och metalltråd samt stenar).
    Men jag ville inte ha något tyg på huvudet när jag skulle käka så vi skippade den biten Tungan ute 

    Så här var min frisyr.
    Går att ha slöja till om man vill. Man kan fästa slöjan både över och under knuten



     
Svar på tråden Visa mig bilder på eran håruppsättning