• Äldre 11 Feb 09:09
    5076 visningar
    30 svar
    30
    5076

    Hur firar du Alla hjärtans dag?

    Den 14:e februari är det dags för Alla hjärtans dag. Berätta om hur du firar!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur firar du Alla hjärtans dag?
  • Äldre 11 Feb 11:43
    #1

    Jag väntade för att se om någon annan skulle vilja börja den här diskussionen. Men jag gör det väl jag då Flört

    Jag svarade "lite". Men jag ligger nog egentligen mer åt "ingenting".
    Vi firar inte... inte på något sätt över huvud taget. Inte med små gulliga nallar, hjärformade chokladbitar eller blommor.
    Däremot brukar vi denna dag ta oss lite mer tid för varandra. Vi kanske går hand i hand på hundpromenaden (vilket inte alltid händer, det är så bökigt att hålla händerna och ha koll på hunden samtidigt Tungan ute ) Vi kanske ger lite extra lång massage eller tar ett glas vin fast det är mitt i veckan.
    Men sånt här gör vi lite då och då under hela året. Inte bara för att det är alla hjärtans även om vi försöker passa in vår speciella dag på just det här datumet.
    Det har hänt någon gång att vi har lagat lite speciell middag den kvällen eller köpt hem chips och dipp eller något sånt. Men då känns det mer som att vi försöker tvinga fram något och det känns inte äkta... 

  • Äldre 11 Feb 11:53
    #2

    blir väldigt lite iår.. har skrivit en dikt.. eller ett brev mer.. på engelska till min karl. har tagit med massa speltitlar då min älskling är datanörd och dessutom fördd på tidigt 80-tal så han har växt upp med atari och nintendo. kan ju posta in den här och se vad ni tycker?
    markerar de titlar jag tagit med. 

      On this little big planet we are the army of two, fighting the future and the past. my dream is to make the journey with you, to the moon and back. maybe we can call it the final fantasy of our life?  

     a silent storm is raging in my heart when i see you, when i think of you, when i touch you. Youre my DNA-match, my mega man, and your Halo is lighting up my life when it's dark.
    dead or alive, but you will always have a special place in my heart. <3

    nu är ju jag inte sådär skitbra på att skriva dkter eller annat. men det duger tycker jag^^ annars blir det väl bara en lite lyxigare middag på torsdag^^

  • Äldre 11 Feb 11:56
    #3

    Vi firar lite tycker jag nog. Vi uppmärksammar dagen varje år. Dottern brukar få ett litet paket av oss och jag brukar laga lite extra god middag och vi kanske kramas och pussas lite extra på den dagen också tror jag nog :)

    Vår dotter har ett medfött hjärtfel. Fram till hon föddes hade vi ingen som helst inblick i "hjärtbarnens värld". Numera har vi det och februari är, av hjärt- lungfonden, utsedd till "Alla barnhjärtans månad". Därför är februari numera lite mer speciellt för oss, en lite extra viktig månad. Alla hjärtans dag blir därför lite extra viktig också och därav får dottern paket, för vi firar hennes hjärta.

    I år är det dessutom så att hjärtebarnsbakelsen finns på caféer i vår stad, så vi kommer gå till vårt favoritcafé och köpa oss varsin på torsdagkväll och ha en mysig stund tillsammans :)


  • Emmali­nnea
    Äldre 11 Feb 11:57
    #4

    Vi ska bara mysa med lite ost och kex,titta på film och rå om varandra!
    Känner jag min m2b rätt å köper han med sig rosor hem till mig  

  • Äldre 11 Feb 12:00
    #5

    Vi firar också denna dag lite. Det var nog mer förra året, i år blir det kanske middag på stan, eller finare middag hemma med efterrätt  och kanske lite mer kramar än vanligt. =)

    Säger som Chicita: kärleken bör man ju fira lite varje dag....
    Men självklart kul att få lite blommor eller så, vilken dag det än är.
    Nu när det är bröllopsplaner på gång och ALLA pengar går dit, får vi vänta med att fira alla hjärtans dag...

  • Äldre 11 Feb 12:02
    #6

    Vi firar inte alls. Jag sa ifrån första året vi var ihop och sen har det inte blivit något alls. Jag firar hellre kärleken en annan dag när man inte "ska". Men det låter himla tråkigt såhär i skrift

  • Äldre 11 Feb 12:10
    #7

    Härlig dikt filibustern Glad

  • Äldre 11 Feb 12:18
    #8
    Chicita skrev 2013-02-11 12:10:09 följande:
    Härlig dikt filibustern Glad
    tack. ^^ 
  • Äldre 11 Feb 13:50
    #9

    Fira? Jag ska vara i skolan och sen åker jag hem till maken som kommer vara på jobbet så vi kommer först ses fredagsmorgonen runt kl. 05... Så detta år ska vi inte göra något alls. Kärlek finns varje dagvård varför utse en dag.... Liiiite fånigt.

  • PiaB
    Äldre 11 Feb 13:59
    #10

    Vi firar lite. Jag brukar köpa gelehjärtan till döttrarna som de gillar. Jag och blivande maken träffas inte ens på torsdag, och vi har nyligen bestämt oss för att fokusera på våra födelsedagar och årsdagar. Inte för att köpa dyra presenter då men att göra något lite extra.


     


    Förra året fick jag en berlock till mitt armband och jag tror jag köpte en skjorta till honom. Men nu när vi ska gifta oss och flytta ihop innan året är slut känns det som att byta pengar lite


Svar på tråden Hur firar du Alla hjärtans dag?