Inlägg från: FrökenMäkelä |Visa alla inlägg
  • FrökenMäkelä

    SMYCKESREGN 15/2 Skriv i stafettnovellen och vinn hjärtslipad ädelsten

    klä på sig för att gå till jobbet som vanligt. När det var dags för eftermiddags fikat så börja hon prata om sin son med kollegorna. Då plötsligt utbrister den ena att jag har en syster som heter Angel men hon är ingen läkare.

  • FrökenMäkelä

    hon är rädd för sin ex-make som hon precis skiljt sig ifrån. Men det Angela inte berättade för Stefans mor är att det var HON och att hon hade sagt att hon var läkare var bara för att hon skulle få följa med i ambulansen. Annars är det bara familjemedlemmar som får åka med.
    Angela försöker lista ut vem hon ska lyssna på hjärtat eller rädslan för att bli sårad igen....

  • FrökenMäkelä

    Ju mer hon tänkte tillbaka på sitt liv så insåg hon att ingen någonsin hade fått henne att känna så här. Då bestämde Angel sig för att....

  • FrökenMäkelä

    hon ville så gärna ringa men vågade inte riktigt. Under tiden så var Stefan fortfarande deprimerad men hade i alla fall börjat jobba som ingengör igen. En dag skulle han på kundbesök och döm till hans förvåning om inte...

  • FrökenMäkelä

    en maskerad man. Någon höll på och försöka kidnappa lilla Estelle men kidnapparen hade inte planerat att någon oplanerad skulle komma just nu så han börja springa men stefan står i dörröppningen och den klantiga kidnapparen kastar över Estelle och försvinner i det stora slottet. Stefan tar Estell som glatt tittar på Stefan och jollrar... Men då kommer

  • FrökenMäkelä

    När Stefan vaknar till igen så ligger han bäddad i en säng med de skönaste lakanen han någonsin kännt mot sin kropp. En spröd röst frågar hur är det fatt Stefan... han känner igen rösten men kan inte placera den. Ögonen är alldeles igen svullna så han ser inget. Men sen känner han åter igen de mest sammets lenaste läpparna mot sina, men vad gör Angela här!!! Visst ja hon var doktor och så somna Stefan.

  • FrökenMäkelä

    Du drömmer inte, Kungen skicka hit dig för att du skulle bygga mitt nya rum. När du kom så förhindra du en knippare från att ta Estelle, du är en hjälte! Men, sa Stefan. är du inte doktor fråga han Angela. Nä svara hon.


    Men du sa att du var det och följde med i ambulasen, varför gjorde du det då?

  • FrökenMäkelä

    bästa jag någonsin varit med om. De pratade i flera timmar om allt mellan himmel och jord. Det känndes som de hade känt varandra sen de var småbarn. När klockan börja närma sig natten så sa Stefan, jag måste nog hem till ..... herregud tänkte han jag kan ju inte säga att jag bor hemma hos mamma då kommer hon aldrig vilja träffa mig igen. Så Stefan tog sina saker och rusade ut ur rummet. Ensam satt en förvånad Angel kvar och undra vad hände nu då, vad gjorde jag för fel.

  • FrökenMäkelä

    självaste drottningen! Stefans mor började ropa vem är det som ringer på dörren så här sen säg att vi inget vill köpa och smäll igen dörren. Men Stefan bara stirrade sa ingen gjorde inget, stod bara helt stilla och stirrade på henne

  • FrökenMäkelä

    så ville inte Angela först träffa Stefan för hon var så sårad. Men hon lät ändå Stefan berätta om varför han rusa iväg. Då utbrister hon ut i skratt. Stefan tittar alldeles förvånat, så roligt kan det inte vara att jag är 40år, bor hemma och är oskuld. Men det var ju inte därför Angela skratta, hon skratta för hon bodde också hemma hos mamma och var oskuld. Tiden gick till timmar, dagar, veckor och månader och de umgicks nästan varje dag. Tills en dag Stefan börja bli mystisk och börja bete sig konstigt när de träffades.

  • FrökenMäkelä

    när Angela kommer fram till fontänen så ser hon inte till Stefan. Men hon hör ett konstigt ljud och vänder sig om och där kommer det häst och vagn. Angela frågar kusken. Jaaa svarar Angela tyst. Klättra in och sätt dig så tar jag dig vidare till....

  • FrökenMäkelä

    innanför portarna finns där en massa levande ljus. Angela noterar att de går i en linje så hon följer spåret och går igenom rum efter rum och överallt är där tända ljus. Vad är det som egentligen händer, verkar som spåret slutar vid en stängd dörr. Angela trycker försiktigt ner handtaget dörren knarrar, hon tar ett djupt andetag och öppnar upp dörren och där står

  • FrökenMäkelä

    JA svarar Angela med glädetårna rinnandes för kinderna. Självklart att jag vill det, är detta varför du bettet dig så konstigt den sista tiden? Ja svarar Stefan. Angela drar en suck av lättnad och börjar småskratta. Stefan ser helt förundrande ut och frågar vad är det nu som pågår. Då förklarar Angela att hon hade tänkt och fria på restaurangen och att hon trodde han betedde sig märkligt för att han hade kommit på vad hon skulle göra och ville undvika situationen. På ett lättsamt sätt sa Stefan vad ville du fråga mig. Då gick Angela ner på ett knä och fråga vill du gifta dig med mig? Stefan svarar att det är det enda jag vet att jag vill göra. Då tar han Angela i handen och börjar gå mot....

  • FrökenMäkelä

    Angela går ut och då plötsligt kommer det en helikopter. Stefan kommer fram och tar hennes hand. De sätter sig i helikoptern och flyger över Stockholms stad. De håller varandra hårt i hand och tittar på stadens alla ljus och mitt i allt blir det mörkt under dem. Vad är detta tänker Angela. Stefan märker att hennes hand blir spänd. Var inte orolig säger han till henne. Strax blir det ljus under dem igen och helikoptern landar. De har kommit till Arlanda flygplats och brevid dem står Konungens privat flygplan. De går ombord och spänner sig fast. Kaptenen hälsar dem välkomna och önskar dem en trevlig resa till....

  • FrökenMäkelä

    men de båda hade hunnit somna och märkte inte av när planet lyfte.


    God natt!


     

  • FrökenMäkelä

    När dessa tre veckor passerat så kommer Kapten Erik tillbaka och då vill Stefan och Angela få komma till fastlandet. Kaptenen ställer upp på deras önskan. När de landar så letar de sig till Rådhuset och ber en vigselförättare att viga dem lite senare på dagen. Under tiden går de ner till stadens centrum köper finare kläder, bukett och ringar för därefter ta sig tillbaka till rådhuset för sin vigsel. Någon hade under denna tiden hunnit kontakta Sveriges Konung och Drottning som skickat ett telegram där de gratulerar brudparet och som bröllopspresent har konungen och drottningen köpt ön till dem.


    Brudparet köper sig en båt och tar sig tillbaka till ön där de lever lyckliga i alla sina år.

  • FrökenMäkelä
    Redaktör Kristin skrev 2013-02-16 10:12:39 följande:
    Vilken underbar berättelse!

    Det var hårfint vem som vann, men juryn utser till slut FrökenMäkelä till vinnare!

    Grattis! Inboxa din adress till mig.
    Åh tack! Vad glad jag blir :)
  • FrökenMäkelä
    Mustikka skrev 2013-02-16 10:23:12 följande:
    Det här var jätte roligt :) Stort grattis frökenmäkelä
    Tack så jättemycket! Ett stort tack till dig också som bidragit i novellen :)
  • FrökenMäkelä
    Redaktör Kristin skrev 2013-02-16 10:32:53 följande:
    Mustikka, inboxa din adress du också så ska jag se om jag hittar nåt litet tröstpris.

    Åh, det är hon verkligen värd!


    Vad snälla ni är :))

Svar på tråden SMYCKESREGN 15/2 Skriv i stafettnovellen och vinn hjärtslipad ädelsten