• palma2­013
    Äldre 6 Feb 21:09
    4666 visningar
    6 svar
    6
    4666

    Färg på brudbukett. Hjälp mig!

    Vi viger oss på Mallorca. Jag ska inte vara en klassisk brud och behöver nu HJÄLP med förslag på färg till brudbuketten. Klänningen är hellång i purplefärgad siden (mörkt lila) ska även ha en svart pälsbolero. Höga skor i samma färg som klänningen. Örhängen i vitt guld. Ev. aftonväska i svart skinn.


    Har tänkt mig en liten enkel stram rundbunden bukett med enbart rosor. Men vilken färg?


    Blir vitt för i ögonfallande? I så fall kritvitt eller champagne?


    Gult eller orange? Blir det för "rörigt" med färgblandningen?


    Funderar också på ljuslila men det kanske är för tråkigt?


    Alla idéer och förslag är välkomna både vad gäller typ av bukett och färg/färger. Vill att det ska se smakfullt och elegant ut.


    Tacksam för ALL HJÄLP!!!

  • Svar på tråden Färg på brudbukett. Hjälp mig!
  • Äldre 6 Feb 21:32
    #1

    Jag tror en bukett med vita rosor skulle vara väldigt fint till. Och då menar jag vita, inte champange eller cremefärgade. Klassiskt, enkelt, elegant och vackert :)

    Eller kanske en glameliabukett? :) Lite ovanligare, men ändå stilrent och snyggt!



    För en lite mer "livfull" bukett, så kanske du kan blanda vita rosor och orkidéer? Det är väldigt snyggt tycker jag. Brukar också se väldigt elegant ut. Liknande bilden nedan.


  • Äldre 8 Feb 11:16
    #2


    Rosor med lila i?
  • Äldre 8 Feb 11:17
    #3

  • Äldre 8 Feb 11:17
    #4


    Om du kan tänka dig annat än bara rosor så tycker jag detta är en vacker kombination till en lila klänning
  • MeaJ
    Äldre 8 Feb 11:34
    #5

    Jag håller med daniiel, att en bukett med vita rosor skulle nog vara finast. Sen finns det olika varianter på hur den ska se ut.
    rund:



    Droppformad:


    glameliabukett:


     Om du kan tänka dig andra blommor än rosor så skulle jag rekomendera antingen amenomer eller germini där det svarta återkommer Glad

    anemoner: Germini:
                
    Sommarbrud 2013
  • palma2­013
    Äldre 8 Feb 13:22
    #6

    Å, tack för alla fina förslag. Glameliabukett känns ovanligt och lyxigt på något sätt, har aldrig sett det förut. Förslaget med Anemoner eller Germini var helt nytt och verkligen jättesnyggt. Jag vill ha en liten, enkel, vacker men ändå elegant bukett. Ser även så somrigt ut med de olikfärgade buketterna som tar upp det lila. Vill bara inte att den blir för yvig och stor. När vigseln sker utomlands är det svårare att ha koll, men ska börja maila ner och se vad det finns för möjligheter. Ser i alla fall ut som om tankarna på gult/orange helt går bort.

Svar på tråden Färg på brudbukett. Hjälp mig!