• Fröken­Mäkelä
    Äldre 6 Feb 19:40
    8483 visningar
    40 svar
    40
    8483

    Thailand

    Nu funderar vi på att åka till Thailand på bröllopsresa men vart ska man åka då?


    Någon som varit i Thailand kan komma med tips och råd. Vi vill gärna ha nära till stranden och shopping :)

  • Svar på tråden Thailand
  • Äldre 14 Feb 11:59
    #11

    Vill ni resa i fastlandet några dagar så rekomenderar jag starkt Kanchanaburi och boende på Oriental Kwai resort (brevid floden kwai). Finns ingen strand men pool och miljö är fantastisk! Vi var där en vecka och gjorde utflykt till "Erawan 7 step watherfalls" som var magist. Olika vattenfall mitt i djungeln som man kan bada i och små apor som gömmer sig i träden. Bifogar lite bilder.

  • Äldre 14 Feb 12:00
    #12


    Bild på min man när han simmar vid ett av vattenfallen
  • Äldre 14 Feb 12:00
    #13

  • Äldre 14 Feb 12:00
    #14


    vår utsikt
  • Äldre 14 Feb 12:01
    #15


    vår utsikt
  • Äldre 14 Feb 12:01
    #16


    Poolen
  • Äldre 14 Feb 12:13
    #17

    Jag har varit väldigt mycket i Thailand och har en bror som bor där halva året. Jag skulle helt klart säga Koh Chang och Chang Mai! 
    Koh Chang ligger nära Bangkok och hela ön är ett naturresarvat. Det betyder att det inte finns stora fula hotellkomplex och en massa mc donalds, som det gör i Patong. Man kan hyra mopeder och lätt ta suig runt på denna fantastiska ö!
    Chang Mai är en kort flygtur, eller ett nattåg, från Bangkok. Det ligger i norra delen av Thailand och har en helt fantastik natur. Här kan man göra vandringar i flera dagar i bergen och bara njuta av jungeln.

    Om man däremot vill äta svensk mat, träffa en massa svenskar och få menyn på restaurangen på svenska, så tycker jag att Koh Lanta, Krabi (Ao Nang) Koh Samui eller Phuket är perfekt!  

  • Äldre 15 Feb 00:18
    #18

    Vi var på bröllopsresa i Thailand 4 veckor september/oktober. Varmt och soligt precis som förra gången vi var dit. Nu var det iofs ett mycket finare hotell med jacuzzi på balkongen. 4-stjärningt eller 4+. 25.000:- för två pers 4 veckor - grundpris dvs. Sen kommer de tillägg man väljer att göra. Men otroligt billigt.Så lite kostar inte hotellet senare på året kan jag säga ;) Vi älskar det hotellet och vi kommer återvända en dag!

  • Madele­ine176
    Äldre 15 Feb 07:31
    #19

    När jag var i thailand var det mellan 35-45grader (i slutet av oktober/början av november).


    Vi var i på Kata Beach och kan verkligen rekomendera det. Vist det är ett "turis ställe" men det är väldigt nära både till strand och shopping men ändå inte för på och tillgjort som det lätt kan bli.


     


    Jag älskade thailand och så åka tillbaka så fort jag har möjlighet =)

  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 15 Feb 09:06
    #20
    TheD skrev 2013-02-15 00:18:16 följande:
    Vi var på bröllopsresa i Thailand 4 veckor september/oktober. Varmt och soligt precis som förra gången vi var dit. Nu var det iofs ett mycket finare hotell med jacuzzi på balkongen. 4-stjärningt eller 4+. 25.000:- för två pers 4 veckor - grundpris dvs. Sen kommer de tillägg man väljer att göra. Men otroligt billigt.Så lite kostar inte hotellet senare på året kan jag säga ;) Vi älskar det hotellet och vi kommer återvända en dag!
    Oj, vad billigt! Men boka ni hotell där nere eller boka ni sista minuten resa?
Svar på tråden Thailand