• Tiotio­tio
    Äldre 8 Feb 14:13
    16151 visningar
    91 svar
    91
    16151

    15 juni 2013

    Åh här vill jag också vara med! Vi  har också planerat in 15/6. Solig

    Vi har fixat
    middags"lokal"-kommer vara i trädgården
    vigselplats-också i trädgården
    klänningen
    vigselringen
    vigselförrättare

    Vi är på gång med
    maten
    inbjudningskorten
    eventuellt inhyrning av kock

    Men jag har ingen aning angående brudbuketten, håret, sminkning, slöja, bröllopstårta...ja och små dekorationsdetaljer till dukningen...

    Vi kommer med andra ord också ha ett utomhusbröllop. Vi funderar på att antingen försöka få tag på partytält till ett skäligt pris eller så reser vi lite reglar och sätter ut dukar från biltema(ser ut som små segel).

    Vill också att det ska komma igång mer..
    Sen har jag bänkat mig bakom skolbänken igen och måste plugga större delen av dagarna. Ock det funkar ju inte riktigt med bröllopsplaner igång. sitter och slösurfar om bröllop hela tiden...
    Tänker ni också på bröllop hela tiden? Eller är det bara jag...?

  • Tiotio­tio
    Äldre 8 Feb 16:39
    #14
    johbeh skrev 2013-02-08 16:26:41 följande:

    Vad roligt att vi det kom till lite flera 15 juni brudar!!


    Jag har också funderingar kring brudbuketten! Vill ha alla möjliga olika sorter.. haha.. hur tänker ni kring färger och så i buketten? Min sambo valde en slips i lila / cerise så jag vill nog ha buketten i samma färger!


    images.jpeg


    Sedan har jag två klänningar jag väljer mellan och jag tycker valet av klänning påverkar valet av brudbukett!?! Men jag kanske är helt bridezilla angående detta.. haha


     


    Jag lyckas inte få fram bilden. men jag kan tänka mig att lila och cerise blir supersnyggt ihop! jag har varit lite inne på lila då jag tycker att sambon är väldans snygg i just mörklila plagg. Solig

    Jag har också problem med brudbuketten. Ska du beställa den hos en florist eller sätter du ihop en själv?
    Vad tänkte du ha för blommor?

    Haha, jag har själv tänkt tanken om jag inte börjar bli lite av en bridezilla här hemma....Cool
  • Tiotio­tio
    Äldre 8 Feb 16:42
    #15

    Åh vilka snygga klänningar!!
    Jag är väldigt förtjust i den andra bilden du laddade upp. Båda var otroligt smickrande och supersnygga! Men om jag välja skulle jag säga den andra :) Jag älskar nämligen när nedre delen är lite mer "prinsessig" Tungan ute

    Jag har själv denna modell

  • Tiotio­tio
    Äldre 8 Feb 16:47
    #17

    Det är ju bra om man kan få med bilden också...men här kommer en bild på en modell med klänningen jag kommer att ha. Jag har provat den en gång, men den är så sjukligt jobbig att knäppa och snöra ihop så jag provar den 1 månad innan den stora dagen och ser om jag fortfarande kommer in i den. Annars åker den till skräddaren. Solig


  • Tiotio­tio
    Äldre 8 Feb 16:48
    #18
    MariaochDaniel skrev 2013-02-08 16:43:44 följande:
    FÅr jag säga vad jag tycker så vinner denna klänning!
    Älskar dessutom boleron. Har sett en liknande på jenjenhouse. Vart är denna ifrån?
    Tänkte också på boleron. Den är jättefin, passade jättebra till klänningarna!
  • Tiotio­tio
    Äldre 8 Feb 17:40
    #23

    Anemoner, de var riktigt fina, påminner lite om vallmo :)
    Jag funderade på pioner, rosor och ranunkel. Jag har satt ihop bukett tidigare och funderade på att göra det själv. En rundbukett i vitt och ljusrosa, men då kommer tidsaspekten in. Som brud är man rätt fullbokad till dagen efter bröllopet...så det kan faktiskt vara en bra idé att gå till en florist och be de sätta ihop en.

    Tror ni att man kan sätta ihop en dagen innan, dvs gå till floristen och be de sätta ihop buketten på plats och låta stå i vatten till dagen efter?

    Då väljer jag bland blommor som redan finns i sortimentet och slipper låta de ta in specifika blommor för just buketten som kan trissa upp priset...

    Men min stora fråga och problem inför den stora dagen är tårtan/tårtorna...

    Hur har ni tänkt göra med den biten?Foten i munnen

  • Tiotio­tio
    Äldre 8 Feb 17:41
    #24
    johbeh skrev 2013-02-08 16:48:43 följande:

    Jag surfade runt på blommor igår och fastnade för anemoner (lila, rosa), vita rosor och ranunkel och något grönt men jag vet inte riktigt. Jag har alltid sagt att jag vill ha liljonkonvaljer i min brudbukett men det verkar inte bli så {#emotions_dlg.tongue-out}. Du / ni då?


    Såg att bilden inte kom upp verkar inte funka!


    Klänning är svårt!! De flesta säger prinsessmodellen men jag gillar det enkla... ett alternativ är att använda marängen under vigseln och sedan byta om till den enklare modellen.


     


    Det var en bra idé att använda den med prinsessunderdelen först och sen byta till en enklare.
    Då får du använda båda på samma dag :)
  • Tiotio­tio
    Äldre 10 Feb 20:09
    #32
    johbeh skrev 2013-02-10 19:28:27 följande:

    Det står jättebra på Ica maxis hemsida både om bakelser och tårtor.


    www.brollopstorget.se/Forum-1-15/m4051113-30.... längst ner i denna länk är det en tjej som visar upp sin Ica maxi tårta och jag tycker den är jättefin!


    Våra inbjudningskort ligger också och väntar på att skickas. Vi beställde från brollopstryck.se och är nöjda


    Vilken fin tårta! Ska in på Ica maxis hemsida och kika på tårtor :)
  • Tiotio­tio
    Äldre 15 Feb 12:02
    #37

    Vi gifter har bokat in en träff med vigselförrättaren till mars så att allt känns bra mellan oss. Sen ville hon dessutom veta hur vi har tänkt oss allt, så att hon kan planera. Vi gifter oss inte i kyrkan så det är rätt fria händer när det kommer till ceremonin. Men det är så mycket att göra!...och, ja, det står still hos oss med. Vi har inte ens kommit igång med inbjudningskorten...*panik*.

    Dessutom ändrade jag mig angående brudskorna, så nu är jag på jakt efter ett par låga brudskor som inte kostar skjortan. (Såg ett par jag tyckte om med de kostade 1000! Det tycker jag är lite väl för ett par skor jag inte kommer att använda mer än 1 gång...). Kanske ska kika på ebay. De lär väl ha en hel del. Hur har ni löst det med skor?

    Johbeh: vilka fina ringar! Riktigt vackra!Solig

  • Tiotio­tio
    Äldre 27 Mar 09:30
    #47

    Hallå! Vad härligt! det börjar verkligen närma sig! Vi har redan fått hindersprövningen, grillarna till middagen är fixad så som bestick och glas. tallrikarna är inte helt komplett än. Jag är fundersam på brudbuketten..om jag ska göra den själv eller låta ngn annan göra den...blir ju dubbelt så dyrt o göra hos en florist hur gör ni? Samma sak gäller ju hår, smink, tårta , naglar osv..Hur ska ni göra? Inbjudningarna är skickade, men vi har inte fått några svar ännu hur har det gått för er? Förlåt för alla frågor:-P men som sagt...det börjar ju verkligen närma sig.

  • Tiotio­tio
    Äldre 27 Mar 09:33
    #48

    Åh jag kikade in på etsy..vilken superb sida! Jag har inte ens funderat på smycken....men jag får nog lov o börja. Planerar ni att ha slöja?

  • Tiotio­tio
    Äldre 3 Apr 08:51
    #52

    Johbeh: Haha, jag sitter och småflinar när du nämnet det här med att vara ledig veckan innan. Jag tänkte faktiskt samma sak. :)


    Vi kommer förvisso göra det mesta själv så det är väl därför jag känner att lite ledighet inte vore helt fel.


    Jag har varit hos tre olika florister hittills och tyvärr verkade alla butiker väldigt ointresserade av att hjälpa till. Otrevliga är mer rätt ord på deras service..vilket gör mig ledsen. :(


    Man vill ju gärna att butiken som gör buketten ska vara aningen engagerad.


    Hursom, jag får nog hjälp av mor med blommorna så det löser sig nog. :)


    Under påsk kom vi i kontakt med en lokal som gick att hyra för en billig peng så vi tänkte säkra upp med den utifall det skulle spöregna den 15e. Men jag håller tummarna att det är sol och minst 20 grader varmt! :D

  • Tiotio­tio
    Äldre 3 Apr 11:30
    #54

    Jo men precis, man vill gärna lägga ner lite tid på den viktigaste dagen i sitt liv :)


    Ja, men det finns förhoppningsvis fler florister i Sthlm än just de tre jag träffat, men ändå. Känns segt och man tappar lusten. :) Jag tänkte strunta i blommorna för tillfället och fokusera på dukningen istället. Kanske blir personalen i blomsterbutikerna lite mer tinade när våren kommer :)


    Vilka fina brudbuketter det fanns i länken du skickade!


     


    Hur tänkte ni, Johbeh dekorera, har ni någon tema eller färg ni följer?


    Vi tänkte köra vintage/rustikt, brutet vitt, lätt rosa och grått (betongfärgat).


    Det har blivit lite loppisar och second hand för att hitta både det ena och andra...försöker komma undan lite billigare med dekoreringen. Insåg ganska snart att allt som rubricerades under kategorin bröllop var rätt dyrt..typ på Panduro eller liknande butiker.


     


    Hur vart det med klänningsvalet Johbeh, tänker du ha båda under dagen eller vart det bara en? Kommer ihåg att din bolero är superfin!


    Provade själv klänningen i helgen och insåg att den passade bättre nu (köpte den 2år tidigare för att det var just rätt modell och pris). Men fick gliringen från syrran om att det kan va en idé att hålla vikten.. :P Så funderar på om jag inte ska köpa mig en bolero för att visa mindre av ryggen..för jag har tänkt att jag minsann inte tänker gå ner i vikt för syns skull. (Men visst funderar jag på att det vore bra att äta enligt tallriksmodellen...) :)


    Är det någon annan som har behövt tänka på vikten nu pga klänningen? Nu när bröllopet är ett stenkast bort.


     


    Oj, nu vart det ett långt inlägg, men nåja :)


     


    Tingeling!


     


     

  • Tiotio­tio
    Äldre 3 Apr 12:06
    #57

    Åh jaha! Men vad härligt iaf! Det var snällt! :) Men huvudsaken är att du trivs i den klänning du gifter dig i!


     


    Jo men så känner jag också. Jag känner att jag har min trivselvikt och varför ska man då gå ner i vikt för syns skull?


    Äh, det blir mer grönsaker och lite mer koll bara :) Nu när våren är här, nästan iaf, så kan man ut och springa och gå. :)


     


     


    Jag trycker ner enter två gånger, det verkar ge radbrytning och mellanrum mellan styckena.

Svar på tråden 15 juni 2013