• stormhelen

    Bildtråd - "Mulliga" brudar

    Haha, ja då skulle jag nog gissa att det är Explorer du har.  ^^  Det är det vanligaste och det som brukar "åka med" när man skaffar en dator. Man kan ladda ner andra webbläsare som man kan använda istället. =)


    Jag brukar växla mellan Explorer och Opera. Vissa sidor funkar bättre med den ena och andra funkar bättre med den andra.

  • stormhelen
    tessicka skrev 2013-02-19 09:33:47 följande:
    Vilken bra tråd!

    Jag kikade på massor av klänningar men hittade ingen som kändes rätt, så då kom jag på att jag nog egentligen inte ville ha en klassisk vit brudklänning.

    Vi kommer att gifta oss i ett vackert träkapell som har stora fönster från golv till tak längst fram så man står och tittar ut över en extremt vacker fors så det kändes inte lika viktigt att ha allt precis "rätt" som om vi skulle gifta oss i en kyrka.Måste nästan visa en bild för att visa hur jag menar =)



    Men nu var det ju klänningen jag skulle visa.

    Denna blev det, tillsammans med en spetsbolero som jag färgat beige med hjälp av te och kaffe. Det följde med axelband till klänningen men den satt väldigt bra utan så jag vet inte om jag ska använda dem.


     


    Jag gifter mig om ca 1½ vecka så jag ska lägga ut bilder efter det (har storlek 44-46)


    wow, vilken fin lokal att gifta sig i. Verkligen speciell. =D


    Det känns ju nästan som att man står mitt i forsen. ;)


     


    Klänningen tycker jag är jätte fin, du kommer nog bli jätte vacker i den.


    Har du klänningen hemma än?


    Det skulle vara kul att se DIG i den. =)

  • stormhelen
    Answan skrev 2013-03-18 12:02:58 följande:

    Jag har verkligen våndats för att köpa klänning. När man sitter och tittar på bilder på alla modeller i bröllopsklänningar så finns det ju en uppsjö med fantastiskt vackra klänningar....


     Lika jobbigt var det när jag var i affärer och provade klänningar när man hela tiden fick höra att den är för liten, den har jag inte i en SÅ stor storlek, den skulle inte passa.


    Exakt så kände jag också (och gör fortfarande när man provar vanliga kläder). Fick också prova många klänningar där ytterst få passade. Speciellt i en butik där de främst hade storlekar i 34 och 36! (Jag har storlek 40). Man kände ju sig som en stor valross. Jag köpte inte min klänning i den butiken. Det är ju skitsvårt att se hur klännigen kommer att sitta vid en storlek som passar mig när den jag provar är typ 3 storlekar för liten. Klänningarna sitter ju helt fel då.


    Men tillslut så hittade jag rätt klänning och den kom jag i! Men lite gran ska jag gå ner i vikt. Målet är att komma i en storlek 38 utan problem. =)


    Answan skrev 2013-03-18 12:08:29 följande:


    Jag tycker att du är jätte vacker i din klännig och den får dig att se smal ut. Jag skulle aldrig ha gissat på en storlek 46, du ser MYCKET mindre ut än så. Så klänningen passar dig utmärkt. =D

    Sedan så älskar jag släp och det ser ut so att klänningen har en vacker sådan. ( man kan ju skyta den lite i bakgrunden).


     


     

  • stormhelen
    Bewi skrev 2013-04-11 14:32:28 följande:
     

    Wow!


    Coolt foto


    Å' ni är jätte fina båda två

  • stormhelen
    Anaa skrev 2013-04-17 15:28:11 följande:
    Har lagt upp i en annan tråd, men kan lägga upp här med:)
    Här är min klänning i storlek 14.

    Jätte fin klänning!


    Du passar såååååååååååååååååååååååå bra i den.

  • stormhelen
    fayefaye skrev 2013-04-29 01:44:31 följande:
    Var hos sömmerskan och fick prova min nästan färdiga klänning idag. Så himla nöjd! Skrattande Med 13kg mindre efter 7 månaders kämpande och en grym korsett kände jag mig jättefin. Jag är typ en storlek 42 nu.

    Bra jobbat med din otrolit stora viktminskning! =D


     


    Du är jätte fin i din klänning, den sitter hur bra som helst, och du får en jätte fin figur i den.

  • stormhelen
    Titrania skrev 2013-05-07 15:54:14 följande:
    Holy moly tjejer! Ni ser fantastiska ut, allihop! Och tycker ni ser mycket mindre ut än de storlekar ni utger er för att vara! ;)
    Haha. Det får man tacka klänningen för. Den håller ihop och in allt. ^_^
  • stormhelen
    maggied skrev 2013-05-14 20:28:48 följande:
    försöker bifoga bild...


    Vad fin du är i klänningen! Den passar dig helt perfekt.


    Klänningen är verkligen jätte vacker. En riktig prinsess klänning.


     


    Riktigt snyggt diadem också. Jag brukar inte gilla sådana, men den där var verkligen hur fin som helt. Nästan så att man funderar på att ha en själv. =)

  • stormhelen
    Isabelle123 skrev 2013-06-03 21:23:52 följande:
    Så här såg jag ut på min stora dag. (storlek 42)


    Grattis till giftermålet! =D


     


    Vad fina ni båda var. Du är otroligt vacker och du klär sååååååååååå bra i din klänning. Du ser absolut inte ut att var storlek 42 snarare storlek 38.


     

  • stormhelen
    Lindlund skrev 2013-07-05 15:37:17 följande:
    Idag har jag varit och provat klänning och jag tror minsan att jag har hittat min drömklänning. Solig

    Vad tycker ni? Passar den mig? Var gärna ärliga! Cool


    Jag tycker att du är jätte fin i klänningen. Du får en jätte fin figur i den.


    Sedan så är ju själva klänningen jätte fin också. =)

  • stormhelen
    Lindlund skrev 2013-07-05 16:53:16 följande:
    Tack snälla rar du! Förhoppningen är ju att gå ner några kilo till bröllopet (den 4 januari 2014) men lyckas jag inte så kommer jag nog iaf känna mig vacker i denna klänning.
    Alla detaljer syns inte, men det är pärlbroderier med glaspärlor både fram och bak på klänningen Vårt färgtema är vinrött och svart så jag funderar på att byta ut mittenpärlan på varje stor blomma i brodderiet till en vinröd glaspärla och även ha bandet till snörningen vinrött =) Tror det skulle kunna göra så otroligt mycket fast det är små detaljer.
    Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där

    Ja, det är ju klart att man önskar att man går ner några kilon innan bröllopet. Jag har totalt gått ner 8 kg. Det sienste kilot tog typ 3-4 veckor att få bort, hamnade i en svacka där detinte spelar någon roll vad man gör gick liksom inte ner. Men förhoppningsvis så har jag kommit över den där tröskeln nu. Har dock 4 kg kvar för att komma ner till min målvikt, och det är ca 2 månad och 1½ vecka kvar till bröllopet. Så jag hoppas att jag hinner.


     


    Ja, det är klart att det är svårt att få med alla fina detlajer som finns på en brudklänning på ett foto. En bild gör sällan klänningarna rättvisa (även profs bilder).


    Jag tycker att det låter fint med att byta ut några av pärlorna mot röda. Men jag är lite tveksam till ett rött band i midjan. Det kanske ser lite "Lucia" aktigt ut. Vit klänning och ett rött band i midjan får iaf mig att tänka på Lucia.


    Det går ju att få in de röda detaljerna genom annat, tex. röda blommor i buketten och/eller i håret, röd bolero etc.


     


    Men du har ju ett tag kvar att bestämma dig så sug lite på karamellen, det är ju inget som behöver bestämmas bums. ;D Men det är bra att du är ute i så god tid med att skaffa klänningen, för det är något som kan ta tid. Det tog 5 månader innan jag fick hem min klänning. =P

  • stormhelen
    Lindlund skrev 2013-07-05 21:06:03 följande:
    Va duktig du har varit med dina kilon! =) Jag tror absolut du lyckas med de sista du kämpar med!

    Nej du har så rätt, hur man än gör tror jag det är svårt att göra en klänning rättvis på bild.
    Du har nog rätt med bandet, även om det är det i ryggen jag tänker på, som man snörar ihop klänningen med eftersom det är snörning och inte dragkedja eller knappar.

    På något sätt känns det som om jag är ute i senaste laget med klänning men det blir nog bra till slut! Men jag måste säga att idag var andra gången som det verkligen sjönk in att vi ska gifta oss. Första gången var när vi beställde ringarna. =)
    Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där

    Ja, jag känner igen känslan av att det känns surrealistiskt. ^_^ Men som du säger så sjunker det in lite mer hela tiden som när man provar klänningen, får hem ringarna, när  man är på tårtprovning etc.


     


     

  • stormhelen
    Lindlund skrev 2013-07-05 22:19:18 följande:

    * Förtydlinade av rött band.


    Jag tror att om du har bara själva snörningen i ryggen i rött så ser det helt okej ut, men om det är ett band som går runt midjan så blir det lite "Lucia" aktigt.


    ;)

  • stormhelen
    Dosbeck skrev 2013-08-02 19:26:32 följande:
    Du är helt fantastiskt tjusig i din klänning. Den sitter så bra på dig! =)
Svar på tråden Bildtråd - "Mulliga" brudar