• helent­heres
    Äldre 5 Feb 14:35
    15780 visningar
    32 svar
    32
    15780

    Tips på lokal centralt i Karlstad?

    Tips på lokal centralt i Karlstad?' PRO-gården är uteslutande och eftersom vi vill ha med egen alkohol så är även hotellens festlokaler det.

  • Svar på tråden Tips på lokal centralt i Karlstad?
  • Ebbaa
    Äldre 6 Feb 21:37
    #21
    Fröken Finemang skrev 2013-02-06 21:21:04 följande:
    vi har bokat Erik som fotograf till vårt bröllop i Forshaga i augusti. 
    Har fleragoda referenser från mina vänner så jag hoppas det blir bra. 
    Va bra! Du får uppdatera om hur de blev sen :)
    helentheres skrev 2013-02-06 21:31:36 följande:

    Svårt att välja vilka man ska bjuda och inte och sen få ihop hur dom ska sitta för en bra mix. En del är ju rent ut sagt tråkiga men som man "måste" bjuda ändå. Tex nära släkt lr folk man inte längre umgås med men som man vart på deras bröllop.


     


    Fröken Finemang: berätta mer om ert bröllop! Kul att använda folk som pluggar. Funderar på Tullholmsgymnasiets elever till att göra tårta kanske? Eller är det tingvalla nu för tiden? Tingvalla har ju "saluhallen".


    Haha, ja de e sant.. ett par kommer bli bjuda för att vara något typ av mellanting mellan min och min m2b familj då våra familjer är väldigt olika! Behöver några som kan lätta upp stämningen lite utan att bli för brötiga.
  • Äldre 6 Feb 21:58
    #22
    helentheres skrev 2013-02-06 21:31:36 följande:

    Svårt att välja vilka man ska bjuda och inte och sen få ihop hur dom ska sitta för en bra mix. En del är ju rent ut sagt tråkiga men som man "måste" bjuda ändå. Tex nära släkt lr folk man inte längre umgås med men som man vart på deras bröllop.


     


    Fröken Finemang: berätta mer om ert bröllop! Kul att använda folk som pluggar. Funderar på Tullholmsgymnasiets elever till att göra tårta kanske? Eller är det tingvalla nu för tiden? Tingvalla har ju "saluhallen".


    vi gifter oss 3 augusti, i Forshaga Kyrka klockan 15.
    vi har bokat erik som fotograf för porträttfotografering.  
    vi kommer att ha middagen på Forshaga hembygdsgård,  vi kommer köra buffe, kallskuret, med kalla pajer(vegetariska) och potatissallad nybakt bröd och massa dressingar och såser.

    efter middagen har vi "fest" tills alkoholen är slut, tänker inte köpa in jättemycket, utan tar det slut så gör det.
     mammas f.d arbetskamrat gör vår tårta och vi kommer betala ingridienserna bara. 
    Mitt hår och smink kommer en utav mina kompisar göra,  
    blombuketten blir en enkel medelstor rosa rosbukett, vi har två tärnor med tärnklänningar från halens och två näbbar med näbbkänningar från Lindex. En marsalk som har tillfrågats och tackat jag, och sen dess (i juni 2012) så har vi inte hört nått ifrån honom.. så vi vet inte riktigt  hur det blir med  den saken.. 
    vi har rosa, turkos med inslag av vitt och svart som temafärger. inbjuddningarna är helrosa  och skickas i mars =)
  • Ebbaa
    Äldre 7 Feb 20:29
    #23

    Har ni börjat titta något på vigselord/dikter/musik/böner osv än?

  • helent­heres
    Äldre 8 Feb 08:42
    #24

    Inte ett dugg, vet inte vart jag ska börja med det. Har två låtar till kyrkan dock.

  • Ebbaa
    Äldre 8 Feb 13:59
    #25

    Okej, jag kollade i psalmboken vi har hemma (den som man fick när man konfimerades :)) och där stod hur en vanlig vigselcermoni går till (vilka delar typ), på svenska kyrkan finns tips om olika psalmer eller sånt typ.

  • sofiia
    Äldre 21 Feb 21:43
    #26
    varför inte pro gåden? är inte den fin??
  • Äldre 21 Mar 00:20
    #27

    angående make-up artist

    sofiej.bloggplatsen.se/

    jag har även träffat erik nu för en annan fotografering, han har mina största rekommendationer! Härlig kille! 

  • Äldre 21 Mar 16:38
    #28

    Passar på att slänga in ett tips. Vi ska ha festen (nästa år) i odd fellows festlokal. Där är det egen dryck som gäller. Det är en jättefin lokal med gott om utrymmen Glad

    Sedan skulle jag behöva lite tips. Vi har många som kommer utifrån och behöver någonstans att sova, så jag tänkte höra om ni vet nåt bra hotell att rekomendera i centrala Karlstad? Även vi ska ju ha nånstans att sova på bröllopsnatten då vi inte bor i stan. Vet ni om nåt av hotellen kan fixa "paketpris"? 
    Ska självklart höra mig runt men jag tänkte börja och se om nån av er visste nåt bra ställe jag kan börja kolla upp. Flört

  • Äldre 21 Mar 20:54
    #29
    Power of Love skrev 2013-03-21 16:38:55 följande:
    Passar på att slänga in ett tips. Vi ska ha festen (nästa år) i odd fellows festlokal. Där är det egen dryck som gäller. Det är en jättefin lokal med gott om utrymmen Glad

    Sedan skulle jag behöva lite tips. Vi har många som kommer utifrån och behöver någonstans att sova, så jag tänkte höra om ni vet nåt bra hotell att rekomendera i centrala Karlstad? Även vi ska ju ha nånstans att sova på bröllopsnatten då vi inte bor i stan. Vet ni om nåt av hotellen kan fixa "paketpris"? 
    Ska självklart höra mig runt men jag tänkte börja och se om nån av er visste nåt bra ställe jag kan börja kolla upp. Flört
    vet att Elite hotels (Statt) hade "bröllopspris" för gäster på ett bröllop som jag var på förra året. 
    Riktigt bra hotell också. jag tror de flesta hotell fixar nån sorts "grupprabata" vid bröllop.. men de e ju bara å höra! 
  • Äldre 28 Mar 18:09
    #30

    Tack för tipset! Glad

  • Äldre 20 Sep 09:40
    #31

    Nya Café Hollywood (kolla facebook) kan jag tipsa om, nyrenoverat och nya ägare. Kanske inte ngt för det största bröllopet men tror det är plats för ca 70-80gäster. Det är handikappanpassat och ligger hyfsat centralt.

  • Äldre 21 Sep 22:12
    #32

    När jag var på bröllop på Odd fellows var det den varmaste dagen på hela juli . De hade ingen ac heller så budparet fick fixa egen ac samma dag och den han inte kyla ner lokalen ordentligt så det var lika varmt som en bastu där...

    Så se till att kolla temperaturen ni som ska vara där och kyl ner det gärna dagen innan om det är 30 grader varmt ute...

Svar på tråden Tips på lokal centralt i Karlstad?