Hur tidigt kan man börja?
Hej!
Nu kommer ytterligare en fråga :P
Sambon och jag har satt ett datum (vår 6årsdag) och börjat prata om hur vi vill ha det.
Igår mailade jag några hotell då vi tänkt att det smidigaste för oss är att använda en lokal i ett hotell i centrum då troligen alla våra gäster kommer behöva övernatta. Jag frågade typ bara om de arrangerande bröllopsfester, så att jag för min egen skull ska kunna veta vilka jag kan räkna med.. Givetvis svarade de som kunde även att vi skulle komma förbi och titta på lokalen och diskutera det hela. Så nu till min fråga:
Än är det 16 månader kvar, hur tidigt är det klokt att boka, om vi nu skulle hitta det vi vill ha?
Skall jag svara att vi gärna kommer och tittar senare eller skall jag gå och titta redan nu men boka först senare?
Samma gäller kyrka, om jag redan nu vet datum, tid och kyrka, är det då dumt att vänta (med risk att den blir upptagen) när brukar folk börja boka?
Har bara läst på massa sidor att man skall börja med ett års framförhållning, så jag tänkte väl att jag ville komma före alla som följer det rådet ^^