• Blivan­de Fru 13
    Äldre 4 Feb 22:53
    27233 visningar
    13 svar
    13
    27233

    Hur grillar man bäst till många?

    Vi tänkte ha en grillfest efter vår vigsel i sommar. Det jag funderar på är dock hur man lämpligast gör med köttet för att det inte ska ta så lång tid att grilla så att flera kan få mat samtidigt. Jag har hört att man kan förlaga köttet och sedan grilla det sista, någon som vet hur man gör det? 

    Vi tänkte grilla oxfilé, fläskfilé och kycklingfilé.
    Dessutom lite majs och annat för att få lite BBQ känsla.

    Någon som har några bra tips?  

  • Svar på tråden Hur grillar man bäst till många?
  • Blivan­de Fru 13
    Äldre 9 Feb 22:17
    #7

    Vi kommer vara ca 50 gäster. Hade tänkt att göra grill av ett oljefat så blir det 2 stora grillar. Jag har en person jag har utsett till grillmästare. Men vi är lite osäkra på hur man bäst lägger upp det så att alla får varm mat. 

    Låter smart med att varmhålla på grillen. Men inte heller kul om det skulle hända nått och man står där med förkolnat kött.

    Jag har kokat fläskfilé en gång för att sedan röka det. Det blev väldigt gott. Kanske man kan göra något sådant och sedan ge det grilltouchen på grillen?

    Tack för alla bra tips!

    Har ni något bra vad man kan server till om man inte vill ha potatissallad? Potatisgratäng blir både dyrt (om man köper) och svårt att värma, eftersom vi ska vara hemma och bara har en ugn.  

Svar på tråden Hur grillar man bäst till många?