• marias1234

    Knytkalas??

    Vi vill ha ett lite eget bröllop, inte som alla andra, så vi funderar på ett knytkalas efter. Roligt och lättsamt. Skulle ni tycka det var snålt om ni blev bjudna på nåt sånt?

  • Svar på tråden Knytkalas??
  • filibustern

    jag skulle inte tycka det var snålt.. har läst någon tråd här någonstans om en som skulle ha en grillfest där gästerna fick ta med sig kött och sånt. :) funderar faktiskt själv på nåt knytkalas-aktigt.. istället för presenter. och då får ju folk ta med sig vad de vill (vi kommer inte ha så många gäster) t.ex en köttgryta, potatis, kanske fiskfilé, romröra, köttbullar, gravat, älgfilé etc. behöver inte vara festmat, bara så vi får äta tillsmmans och umgås, sen tårta och kaffe (som vi bjuder på), och en fest och dans efteråt :) 

  • PiaB

    Nej, så vet jag många som gör. Jag skulle inte ha problem med det eller tycka något. Men det beror på vad era gäster tycker. Tror ni de uppskattar det? Jag kanske inte borde svara då jag är en sådan som sällan tycker något (negativt) utan accepterar det värdparet vill, oavsett vad det är för fest. 


  • Chicita

    Jag skulle kunna tycka att det var kul, under förutsättning att jag inte behövde åka så långt... Lite svårt att få med sig mat då Flört

    Men det måste organiseras på något sätt.
    Lägg gärna upp en lista på vad folk kan ta med sig (glöm inte att skriva ut antal portioner). Och låt någon pricka av vad folk tar med för mat och kanske kan styra upp och säga "nej vi kan inte ta någon mer potatissallad, kan du inte ta med ...... istället".

    Vore lite synd om ni har 14 formar med potatissallad, 4 med grönsallad och inget kött eller annat att äta till Flört

  • marias1234

    Jo, funderar på hur det ska styras upp. :) Själv skulle jag tycka det var roligt, och hoppas på att våra gäster tycker detsamma! Måste formulera ihop nåt bra att skriva i kortet Bär.

  • daniiel

    Absolut inte snålt :) Jag skulle gärna gå på ett sånt bröllop och ju färre gäster, desto enklare blir det nog att styra upp det. Jag tänker att ska man ha kring 80-100 gäster eller änn fler, så kan det kanske bli lite svårare. Men med bra planering, information och organisering så går det nog bra :)


  • Juni 2012

    Låter mysigt!

    Lite att tänka på, förutom de finfina råden om att de till att inte alla kommer med potatissallad:
    Har gästerna långt att åka? Har man egen bil kan ju kylväska som man pluggar in i cigguttaget fungera. Vi har en sådan och de är jättebra! Om gästerna kommer med tåg/buss är ju detta svårare.

    Var gör gästerna av käket under vigseln? Inte låter faten stå kvar i en bil som snabbt blir varm i sommarsolen...?

    De har äter specialkost blir lätt bortglömda på knytis (vet av egen erfarenhet) så informera om specialkosterna så att iallafall några kan anpassa sina knytisbidrag.

    Visserligen skrev du inte vilken årstid ni gifter er, men misstänker sommaren Solig

  • marias1234

    Tack för era svar Jag försöker planera och styra upp, och vi kommer vara i en lokal med tillgång till kyl, efter vägen där vi gifter oss. Bra att specialkost kom upp, det hade jag inte tänkt på

Svar på tråden Knytkalas??