• HubbaBubba

    Passar jag i den här? Var ärlig

    Fick hem en brudklänning från Dino idag, en som jag tänkt byta om till efter middagen till dansen, men vet inte om jag passar i den. Känner mig väldigt osäker, plus att det var blått på den vilket jag inte såg.
    Så svara ärligt nu, hur ser jag ut i den?


  • Svar på tråden Passar jag i den här? Var ärlig
  • Annamolly

    Jag tycker den ser lite for stor ut i overdelen. Den smiter inte at som den borde utan ser ut som att den haller pa att trilla ner. Sedan tycker jag den ar en jattesvar langd. Den ar varken kort eller lang, utan nagonstans mittimellan. 


    2013.06.22 Samos, Grekland
  • FruForsmark

    Jag tycker den är jättefin på dig och tyget passar din hud och hårfärg! Cool att byta om till. Men jag håller med om att den kanske borde tas in lite vid bysten. Jag tror du kommer känna dig mer säker på den om du tar den till en sömmerska så hon får anpassa den till din kropp.

  • HubbaBubba

    Tack för svaren. Glad
    Den är åtsnörd så hårt det går och det är svårt att röra sig i den. Men kanske kan gå till en sömmerska och höra om det går att göra något åt då Glad
    Ingen som vet någon bra sömmerska i sthlm?

  • Blivande Filipsson

    Jag skulle vilja markera midjan lite mer på dig, du blir lite , missförstå mig rätt, " rak". Samt att du absolut måste få hjälp med att anpassa storleken. Lycka till! :)

  • daniiel

    Ärligt? Nej. Jag tycker inte du passar i den där klänningen. Jag tycker först och främst inte att klänningen (modellen på klänningen) är fin, men jag tycker verkligen inte att den smickrar din figur för fem öre heller. Jag gillar inte att överdelen är så lång, att det är en söm på höften, och sedan inläggen (ränderna) med vad jag då antar är det blåa, snett över låren och.. nej. Förlåt, men jag tycker inte den klänningen är fin, alls. Den ser bara väldigt konstig ut tycker jag.

    Smaken är dock som baken och om det är så att du själv tycker den är fin och trivs i den, så ska du inte lyssna på mig för fem öre :) Det viktigaste är faktiskt vad du själv tycker.


  • TheD

    Jag tycker inte att klänningen passar dig i huvudtaget. Det sneda "bandet" ser jättekonstigt där det sitter. Klänningen ser ut att vara ihopsydd av tv eller tre klänningar vilket gör den inte fin alls. Om du tvekar och att det inte känns helt rätt så finns det en känsla inom dig som redan vet svaret.

  • Chicita

    Du blir (som tidigare påpekats) väldigt rak. Du tappar midjan och dina ben ser jättekorta ut.

    Och jag tror att du faktiskt har en jättefin figur därunder. Så klänningen är inte din bästa vän här om man säger så.
    Jag håller med Blivande Filipsson om att du borde markera midjan mer.
    Din instinkt är rätt. Det där är inte klänningen för dig
    Den kan vara jättefin på någon annan, men jag tror att man måste vara betydligt längre för att sömmarna ska hamna på rätt ställe till att börja med.

    Jag försöker inte vara dum. Men det är min ärliga åsikt... 

  • kitkät

    Hoppas du inte tar illa upp nu, du frågade ju om ett ärligt svar så här kommer det... Jag tycker att klänningen är väldigt osmickrande! Den ser oproprotionerlig ut, som daniiel redan påpekat så sitter sömmarna konstigt, överdelen är för lång och ja, hur ska jag förklara... klänningen känns lite schizofrenisk. Det ser ut att vara minst tre klänningar i en. 
    Du har en fin kropp och min personliga åsikt är att klänningen förstör din figur! 

  • sommar2014

    Det är väl en ganska typisk 20-talsmodell, då var det populärt med raka klänningar utan markerad midja. Eller som här, att man markerar långt nedanför midjan = benen ser kortare ut än de är och överkroppen ser längre ut. Inte den mest smickrande modellen på någon tror jag? DU är jättefin, men klänningen var inte perfekt tycker jag. Känner du dig osäker tycker jag att du ska välja en annan klänning!

Svar på tråden Passar jag i den här? Var ärlig