• Klara
    Äldre 3 Feb 19:13
    1983 visningar
    8 svar
    8
    1983

    Bara kaffe på bröllopsfest??

    Jag om min blivande man planerar att gifta oss i New York till sommaren.
    När vi kommer hem till sverige igen tänkte vi fira det med släktingar och vänner. Vi tänkte hyra någon lokal men vi vill mer ha ett kalas än en fest. Är det snålt att bara bjuda på kaffe och tårta på ett bröllopskalas? Självklart ska det framgå på inbjudan att det bara bjuds på kaffe. Jag behöver råd!!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-11 17:32
    Tack för alla svar!!! Nu gäller det bara att övertyga mina föräldrar + svärmor att vi "bara" ska ha kaffe och tårtkalas, inte en stor fest som dom vill...

  • Svar på tråden Bara kaffe på bröllopsfest??
  • Äldre 3 Feb 19:15
    #1

    Jag tycker absolut att ni kan bjuda på "bara" kaffe och bröllopstårta! Glad


  • Äldre 3 Feb 19:15
    #2

    Tycker det låter bra! :)

  • Äldre 3 Feb 19:34
    #3

    Det är klart att ni kan bjuda på "bara" kaffe och tårta om ni "bara" har bröllopsfika och inte någon fest :) Jag tror verkligen ingen tar illa upp över det. En kopp kaffe/te/glas med saft, bröllopstårta och chansen att gratulera ett nygift par tackar väl ingen nej till :)


  • august­esen
    Äldre 3 Feb 21:14
    #4

    Jag tycker det låter otroligt mysigt! Alla gillar vi olika saker och om ni känner för att bjuda på fika är det perfekt för er :) Antar era gäster känner er och vill gratulera er oavsett vad ni gör :)

    Ni kan ju göra det festigt på en fika också! Ha tårtbuffe vilket kan vara fantastiskt lyxigt, dekorera lite mysigt och bjud på lite olika saker att dricka. Kolla Pinterest för roliga idéer :)


  • Marjas­inus
    Äldre 3 Feb 21:21
    #5

    Nej det skulle vara helt okej för mig, men det ni får räkna med att det inte blir en så lång sittning. 

  • Äldre 3 Feb 21:39
    #6

    Självklart! Så länge i skriver att det är "bröllopsfika" ni bjuder på och inte middag:) Och så länge ni inte bokstavligt talat bara har kaffe att dricka..det finns ju en hel del icke-kaffedrickare:) Gör ni ett buffébord med lite blandade godsaker (behöver inte bli dyrt om man gör en del själv) så ser det dessutom väldigt generöst och lite roligare ut, om det känns lite lite med bara tårta:) 

  • Äldre 3 Feb 22:13
    #7

    Vi bjöd på kaffe, saft, hembakta kakor och tårta. För att det inte bara skulle vara sötsaker fanns det även vattenmelon i ätvänliga bitar samt snittar.

  • Pelle och Maya
    Äldre 3 Feb 22:35
    #8

    Vi kommer också ha bröllopsfika härhemma, med snygg dukning, kaffe, läsk, fikabröd och tårta! Vi hyr lokal och fixar till det mysigt där :)

Svar på tråden Bara kaffe på bröllopsfest??