• MeaJ

    Brudbukett 2013 ~bildtråd

    Här tänkte jag att vi kunde dela med oss av våra brudbuketter.
    Jag gifter mig inte förns i sommar, men jag kan dela med mig av min insperationsbild som jag ska ge till floristen Glad 



     
    Sommarbrud 2013
  • Svar på tråden Brudbukett 2013 ~bildtråd
  • theluckiest2013

    Jag vill ha något enkelt med vita rosor och mycket grönt, har hittat den här som nästan helt överensstämmer med hur jag hade tänkt mig:


  • Tooie

    Här kommer min bild jag har gett till floristen.. men jag funderar på att lägga in något gult också :)



     
  • jossanamir

    Jag hittade en här bilden i en annan tråd för en tid sen och blev helt kär :) Så den här bilden kommer jag lämna till floristen. Eventuellt kommer jag be om några små mörklila inslag, har inte ritkigt bestämt mig än!

  • weddinghelena
    afturelding skrev 2013-02-03 10:33:35 följande:
    Dessa är mina inspirationsbilder :) Men jag ska ha orkidéer och vita rosor i min tillsammans med de vilda blommorna.



     


    Nerdersta buketten är fantastikt fin  
  • afturelding
    weddinghelena skrev 2013-02-04 12:56:42 följande:
    Nerdersta buketten är fantastikt fin  
    Visst är den? Jag tycker våra vilda blommor är så fina, så för mig är det givet att använda dem så mycket som möjligt. 
  • BrideToBe 84
    passionsblomman skrev 2013-02-03 16:46:15 följande:
    Det småblommiga vita i den här buketen är liljekonvaljer, bara för att undvika missförstånd. (Övriga blommor är pioner, ranunkler och anemoner.)
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Ooops, skrev fel.. har kollat på så många olika varianter.. menar självklart liljekonvaljer. ;)
  • lenuz

    Vad glad jag blir över att få se en bukett med liljor. Jag älskar liljor och har en dröm om att ha vita liljor tillsammans med lila rosor (lila och grönt är vårt färgtema). Det jag fått höra av bland andra min mamma, är att lilja klassas som en begravningsblomma, så hon rynkade lite på näsan åt mitt förslag. Men jag vill verkligen ha liljor. Är lilja en begravningsblomma och är det nått som folk kommer att tänka på i så fall?


     


  • MeaJ
    lenuz skrev 2013-02-04 13:51:43 följande:

    Vad glad jag blir över att få se en bukett med liljor. Jag älskar liljor och har en dröm om att ha vita liljor tillsammans med lila rosor (lila och grönt är vårt färgtema). Det jag fått höra av bland andra min mamma, är att lilja klassas som en begravningsblomma, så hon rynkade lite på näsan åt mitt förslag. Men jag vill verkligen ha liljor. Är lilja en begravningsblomma och är det nått som folk kommer att tänka på i så fall?


     


    Jag tycker inte att liljor är begravningsblommor, tycker absolut att du kan ha det Skrattande
    Sommarbrud 2013
  • Ritak

    Här har ni buketten som jag haft som inspiration, min ska vara helt rund med 40 rosor i tre olika färger. Sen ska jag ha stenar, pärlor och fjärilar i precis som på bilden Glad


  • Grundell

    Denna bukett har jag som en inspirationskälla. Jag har tänkt att ha lite pärlor i min bukett också.

Svar på tråden Brudbukett 2013 ~bildtråd