• Akjson

Hur ska vi göra med våra barn när dom blir trötta?? Hur kommer ni göra.. Ge mig tips och ideer.

Våra tjejer, 7 och 4 år, kommer att va med både i kyrkan och på middagen. På festen finns en soffhörna där det går att se på film. Barnens stora kusiner kommer att va med...inga andra yngre barn. Räknar med att våra barn vill och orkar hålla ut och när dom tröttnar så är min syster höggravid och förmodligen trött så hon tar med dom hem. Om vi inte haft det ordnat så var planen att redan nu börja introducera en granntjej som barnvakt...

• Akjson

Våra barn är ju precis så ASS stora nu att dom orkar va uppe länge....och vi har ju självskriven chaufför om dom blir alldeles för trötta. Det enda jag tror kan bli jobbigt är den långa middagen. Men då kan dom gå in i ett annat rum och spela spel el kolla film. Har dina svärföräldrar nån granne dom känner bra? Om det är en yngre barnvakt kanske densamma föräldrar kan ordnas som skjuts? Alt om barnvakten själv har körkort kan ju den hämta barnen? Några vänner gjorde upp med två föräldrar som ar barn på samma dagis att dom var barnvakt. Dom unåmgås inte annars men barnen känner ju varann så det gick bra. Dagisföräldrarna hämtade barnen efter kyrkan...

Svar på tråden Hur ska vi göra med våra barn när dom blir trötta?? Hur kommer ni göra.. Ge mig tips och ideer.