Inlägg från: Längtandsfull |Visa alla inlägg
  • Längtandsfull

Hur ska vi göra med våra barn när dom blir trötta?? Hur kommer ni göra.. Ge mig tips och ideer.

Troligtvis kommer det vara dags för våra barn att åka hem och sova efter middagen. Men då är ju problemet att vem som ska passa dom. Alla som möjligtvis kan passa och som barnen är trygga med är ju med på festen. Vill inte lämna dom till någon som dom aldrig träffat. Har funderingar på om svärmor ska åka hem med dom till sig eller hem till oss när det är dags och se till att dom somnar. Sen att någon sitter och passar när dom sover. Så kommer svärmor hem senare på natten. Men det innebär ju att svärmor inte kan dricka vin under maten och fram tills hon lämnat barnen. Vet att hon välldigt gärna gör det.. Hur gör ni med era barn??

• Svar på tråden Hur ska vi göra med våra barn när dom blir trötta?? Hur kommer ni göra.. Ge mig tips och ideer.
  • Längtandsfull

Våra barn kommer vara 2 och 5 år gamla. Vi gifter oss i augusti så det finns gott om tid men det finns verkligen ingen som kan ta med barnen som dom också känner sig trygga med.. Detta är verkligen jättesvårt och jag kan inte sluta oroa mig och tänka på hur det blir.. Vill ju verkligen att dom skall känns sig trygga.

• Längtandsfull

Ne de e klart att de är enklare att låta dom åka hem redan efter vigseln men det är ju samtidigt roligt att ha med dom. Hoppas på att vi hittar någon som barnen känner sig trygga med och som kan tänka sig att ta med barnen hem.. Uch va jobbigt..

• Längtandsfull

Men hör mycket gärna er allas lösningar =)

• Längtandsfull

PimPim : hade vi bara haft middag så hade dom får vara med och sen åka hem med sin mormor eller farmor. Men nu är det ju så att festen drar igång efter middagen och då känner jag att det är dags för barnen att åka hem. MTB: känns konstigt att fråga dom. Känner ju inte dom mer än att dom är barnens fröknar.. Men tack för förslaget.

• Längtandsfull

Alis : vår store kille har inte börjat med att vara hos dagiskompisar än. Han leker hemma med barnen men ingen som jag känner mig helt trygg att lämna till..

• Längtandsfull

vi får kolla efter någon vi känner oss trygga med.
    Då får det nog bli att barnvakten får va med fram tills dess att barnen får åka..
    eller om vi kollar om det är ok att dom hämtar.. Då slipper ju någon av dom bjudna lämna festen.

så nu är frågan bara vem... 

• Längtandsfull

Att ha dom i lokalen hela kvällen till sent är nog inget alternativ. Det kommer va svårt för dom att sova i rummet bredvid eftersom det kommer va hög ljudnivå. Musik och massor av folk. Skönare för dom om dom får sova i lugn och ro. Hoppas kanske på att hitta någon som kan passa dom hemma hos svärmor och svärfar tills dom kommer hem.

• Längtandsfull

Men då återstår problemet vem som skall köra dom dit från lokalen och även vem som ska va barnvakt..

• Längtandsfull

Pillan: vi bor i Stenungsund det ligger utanför gbg. Akjson: så bra att det löst sig så för er.. Om vi ska fråga någon om barnvakt så får det bli någon vi känner. Vi kommer också ha ett rum med lite roliga saker för barnen men tror knappast dom kommer vara där... Dom kommer vilja va där alla andra är. Det hade egentligen varit lättast att lämna dom efter kyrkan men samtidigt hade det varit kul att ha med dom på middagen. En stund iallafall.

• Längtandsfull
    Marjasinus skrev 2013-02-04 12:31:15 följande:
    Men är det bara era barn där? Inga andras?

Vi kommer nog ha en 10-15 barn på festen och de lär väl leka med varandra tills de däckar och sen brukar inte barn vara särskilt lättstörda när de väl somnat. Så det blir väl en lång barnvagnsparad utanför och sen lägger vi några madrasser på golvet på övervåningen för de lite större barnen. 
    Vet inte om det kommer så många fler barn. Tror nästan att alla skaffar barnvakt.
    Sen även om det skulle kommit fler barn så är vår kille äldst på 5 år den är alla under 4 och det blir nog jobbigt att ha dom springandes tills dom somnar. sen så är det ju endå inte lugn och ro i rummet brevid när det spelas hög musik och är så mycket folk.

Skall tänka till ordentligt och se om vi kan hitta någon som kan passa barnen.
    Någon som kanske kan hämta barnen när det är dags..
  • Längtandsfull

Våra barn är 2 och 5 år. Tror inte det kommer några med barn. Även om det kommer fler barn så är ingen äldre är 5 så det är små barn. Dom kommer inte roa sig själva i något lekrum och framförallt inte sitta still och kolla på film. Så för enkelhetens skull är det nog bäst att ha en barnvakt som kan ta hand om barnen från 20,00 eller nått. Stora frågan är bara VEM??

Svar på tråden Hur ska vi göra med våra barn när dom blir trötta?? Hur kommer ni göra.. Ge mig tips och ideer.