• Längtandsfull

Hur ska vi göra med våra barn när dom blir trötta?? Hur kommer ni göra.. Ge mig tips och ideer.

Troligtvis kommer det vara dags för våra barn att åka hem och sova efter middagen. Men då är ju problemet att vem som ska passa dom. Alla som möjligtvis kan passa och som barnen är trygga med är ju med på festen. Vill inte lämna dom till någon som dom aldrig träffat. Har funderingar på om svärmor ska åka hem med dom till sig eller hem till oss när det är dags och se till att dom somnar. Sen att någon sitter och passar när dom sover. Så kommer svärmor hem senare på natten. Men det innebär ju att svärmor inte kan dricka vin under maten och fram tills hon lämnat barnen. Vet att hon välldigt gärna gör det.. Hur gör ni med era barn??

• Svar på tråden Hur ska vi göra med våra barn när dom blir trötta?? Hur kommer ni göra.. Ge mig tips och ideer.
  • FrökenMäkelä

Hur gamla är barnen och när gifter ni er?

Om barnen är äldre och har kompisar så kanske de kan sova över hos någon av dem? Tycker ju inte en svärmor är precis förstahandsvalet och lämna festen så tidigt, tror nog hon vill fira med er en speciell kväll som denna. Någon gäst som har barn i samma ålder som kanske kan ta era barn? Om ni har tid på er så kanske de kan sova över där 1-2ggr innan er bröllopsdag så de känner sig bekvämare.

Vi har inte funderat så långt än vem som ska ta våra barn för natten.

• Längtandsfull

Våra barn kommer vara 2 och 5 år gamla. Vi gifter oss i augusti så det finns gott om tid men det finns verkligen ingen som kan ta med barnen som dom också känner sig trygga med.. Detta är verkligen jättesvårt och jag kan inte sluta oroa mig och tänka på hur det blir.. Vill ju verkligen att dom skall känns sig trygga.

• Grodprinsens brud

Vi har löst det såhär att våra barn som är 3 och 5 kommer vara med i kyrkan, sedan åker de hem till oss med barnvakten som de träffat några gånger och som är god vän med min mamma. Vi tar svängen förbi hemma medan gästerna åker till festlokalen så att barnen får en lugn start och sedan åker vi vidare. Det blir ett naturligare bryt mellan kyrka och fest än om de skulle vara med en stund under själva festen och risken att få ett utbrott när de inser att alla andra stannar kvar vill vi INTE ha på vår bröllopsfest... 

• Längtandsfull

Ne de e klart att de är enklare att låta dom åka hem redan efter vigseln men det är ju samtidigt roligt att ha med dom. Hoppas på att vi hittar någon som barnen känner sig trygga med och som kan tänka sig att ta med barnen hem.. Uch va jobbigt..

• Längtandsfull

Men hör mycket gärna er allas lösningar =)

• PimPim83

Våra barn kommer att vara ca 6 månader och 3 år när  vi gifter oss. Vi kommer att ha med vagn till bebisen så att h*n kan sova i vagnen (vi ska bara ha middag, ingen fest så vi håller inte på "hela natten"). Jag är mer osäker på hur vi ska göra med treåringen. Alla barnvakter kommer ju som sagt att vara med på middagen och sambon vill ABSOLUT inte lämna bort treåringen till barnvakt den kvällen utan tycker att han ska vara med hela kvällen. Funderar på att ha med en syskonvagn så att man har möjlighet att låta även treåringen sova i vagnen.

Jag är som du märker inte heller säker på hur vi ska göra, så jag tar gärna emot tips jag också. :)

• MTB

Man kan inte fråga om nån dagispersonal skulle kunna tänka sig att passa dem?

• Längtandsfull

PimPim : hade vi bara haft middag så hade dom får vara med och sen åka hem med sin mormor eller farmor. Men nu är det ju så att festen drar igång efter middagen och då känner jag att det är dags för barnen att åka hem. MTB: känns konstigt att fråga dom. Känner ju inte dom mer än att dom är barnens fröknar.. Men tack för förslaget.

• Allis

Kompisar från förskolan? Barnen har väl varit hemma hos kompisar och lekt en del och bland dessa finns det säkert någon förälder du kan fråga.

Mitt barn och de andra barnen som kommer är äldre (6 - 11) och därmed mer självgående. Alla ungar får ta med pyjamas och byta om när de vill, i rummet bredvid festlokalen ska vi inreda mysrum där de kan kolla på film när de blir trötta och somna när de stupar :).

Hade han varit yngre skulle jag definitivt odlat någon av kompiskontakterna/pålitliga grannar och och antingen övat på att sova över där eller kollat om någon kunde tänka sig att sova över hos oss.

• Längtandsfull

Alis : vår store kille har inte börjat med att vara hos dagiskompisar än. Han leker hemma med barnen men ingen som jag känner mig helt trygg att lämna till..

Svar på tråden Hur ska vi göra med våra barn när dom blir trötta?? Hur kommer ni göra.. Ge mig tips och ideer.