• MeaJ
    Äldre 30 Jan 13:42
    6408 visningar
    32 svar
    32
    6408

    Morgongåva till m2b???

    Vad ger man till sin m2b i morgongåva? Jag har total idétorka.
    Det enda jag vet är att jag inte vill ge manschettknappar.

    Vad har ni blivande brudar tänkt ge era m2b?
    Och ni som redan är gifta, om ni gav något vad gav ni?

    Alla förslag är välkomna Glad 


    Sommarbrud 2013
  • Svar på tråden Morgongåva till m2b???
  • Äldre 28 Feb 10:46
    #21

    Jag har köpt manchettknappar med hans initialer och mina nya initialer som han ska få på bröllopsdagen så han kan använda dom då.

    Han har sen tidigare ett halsband med fyrstavar där han har datum på dagen vi blev tillsammans och när vi förlovade oss, så han ska få en till fyrstav med vårt vigseldatum i morgongåva.

    Sen har jag beställt varist par sånna här flip-flops www.myheart.se/1218-flipflops-just-married-vita.html , så när man går i sanden står det JUST MARRIED efter oss Glad Som vi ska ha på våran smekmånad.

  • Emmali­nnea
    Äldre 28 Feb 11:06
    #22

    jag har köpt ett armband i Rhodinerat Sterling Silver som jag graverat med texten. "Jag lovar! 8/6 2013"
    Han ska få den när vi läser upp våra löften för varandra på morgonen efter bröllopet.

  • Mandal­a
    Äldre 28 Feb 12:10
    #23

    Jag har köpt biljetter till Nick Cave som han gillar väldigt mycket. Vi kommer ha en av hans låtar på bröllopet så jag tyckte det var perfekt när jag såg att han skulle komma till Sverige. Så det blir biljetter + en natt i stockholm på hotell.


  • Äldre 28 Feb 12:24
    #24

    Jag ska låta gravera en berlock med titeln på den sång som kommer att sjungas i kyrkan och har stark kännslomässig betydelse för oss.


    "Som en bro över mörka vatten".

  • Äldre 28 Feb 14:02
    #25

    Jag ska låta vår fotograf (Malin Norlén) fota en morgongåva på mig att ge min blivande, 1900 kr var inte så dyrt  

  • sandra­christ­ofer
    Äldre 28 Feb 14:28
    #26

    jag skulle nog också tipsa om att prata med en duktig fotograf som kan ta fina kanske lite mer privata bilder på dig och göra ett fint romatiskt album...

  • Äldre 28 Feb 14:54
    #27

    Jag gav min man "secret box" foton. Kontaktade en fotograf som aldrig gjort detta förrut. Hon ville då inte ha betalt, mer än för resan & usb-minnet. (Sen använder hon bilderna i sin portfolio) Se om du kan hitta någon som är bra på att fotografera, men som inte gjort just detta tidigare då kan du få ett bra pris.

    Jag gav även oss båda "52 romantiska veckor". Det är skrapkort som man skrapar vars en varannan vecka. Det står något man ska göra under veckan som är romantiskt. Tex. så har vi: Skrivit kärleksbrev, varit på dejt, gjort något romantiskt i sängen, fixat middag, mm. Det är lite roligt & något ni båda har glädje av 1 år efter bröllopet Glad www.presentkuriren.se/presenter/4/265/Karlek/52-Romantiska-Veckor.html
    Finns på andra ställen oxå till billigare oris, men kunde ej hitta den nu...  

  • Sofie1­3
    Äldre 28 Feb 15:26
    #28

    Jag tänkte också göra någon form av fotografering. Lite för att utmana mig själv, men såklart mest för att jag tror han skulle uppskatta det:)

    Jag har en kompis som är väldigt duktig på att fotografera, så jag ska ta lite mer privata bilder med henne, exempelvis så åker min sambo cross och skoter och jag tänkte ta lite lättklädda bilder sittandes på dom:) (Han brukar skämta om att han tycker jag borde tvätta hans cross lite lättklätt;))

    Jag tror han kommer uppskatta det väldigt mycket:)

  • MeaJ
    Äldre 1 Mar 19:34
    #29

    Det är många av er som tipsar om lite privata bilder hos en duktig fotograf.
    Det är något jag har funderat mycket på redan innan, men jag har inte budgeten att lägga mellan 1500-2000 kr. 

    Manchettknappar har han några av sedan andra tillfällen så det känns inte särskilt speciellt att ge honom. 

    Är väldigt tacksam för tips på saker som inte kostar över 1000kr. 


    Sommarbrud 2013
  • Äldre 1 Mar 22:46
    #30

    jag ska nog köpa ett XBOX spel, då han älskar sitt xbox o vi har totalt köpstopp under månaderna fram till bröllopet! =)

  • Äldre 2 Mar 09:17
    #31
    MeaJ skrev 2013-03-01 19:34:50 följande:
    Det är många av er som tipsar om lite privata bilder hos en duktig fotograf.
    Det är något jag har funderat mycket på redan innan, men jag har inte budgeten att lägga mellan 1500-2000 kr. 

    Manchettknappar har han några av sedan andra tillfällen så det känns inte särskilt speciellt att ge honom. 

    Är väldigt tacksam för tips på saker som inte kostar över 1000kr. 
    Sommarbrud 2013
    Kan du inte göra en bok till honom, med bilder på er tillsammans  och kanske skriva hur mycket din man betyder för dig. Om du har kvar någon biobiljett eller någon konsertbiljett så kan du ju klistra in det med.

    Typ göra en my adventurebook.
    www.tumblr.com/tagged/my%20adventure%20book?before=74
     
  • Grodpr­insens brud
    Äldre 2 Mar 10:06
    #32

    Här blir det nog en fotografering =) 2200 kr så får man en låda med foton... Hoppas jag vågar när det väl kommer till bara!


Svar på tråden Morgongåva till m2b???