Anonym (????) skrev 2013-01-29 11:56:46 följande:
okey, det var fånigt av mig att ha en dröm. att tro att han inte bara pratade skit när han sa att han var överäns om hur vi skulle göra. Eller så är fyra år inte att ge "lite tid".
Nej, förlova sig betyder brölop. Man tar inte bara det. Men man tar inte bara brölop heller. Eller ska jag kompromisa med allt och han med inget? Om han nu inte vill kan han vara ärlig?
Ringen är en sympol. får jag inte tycka den är viktig? när han höll med om det?
Man får inte vilja ha det som jag drömmt tydligen och vara besviken för det inte blir som man pratat om.
Nej nu läser du mellan raderna och får det att bli till något som ingen har skrivit.
Det är inte alls löjligt att ha drömmar, och du hade inte skrivit hur länge du har väntat heller så hur kan någon veta att du har väntat i 4 år?
Men du undrar hur du ska göra. Och det är många som inser att dom får ta saken i egna händer när det inte händer något. Och eftersom ni redan har pratat om att gifta er och ni båda var med på saken så får du ju ge honom en känga där bak om det ska hända något.
Tekniskt sett är ni förlovade eftersom ni är överens om att ni ska gifta er. Men det betyder inte att man inte kan göra det "ordentligt" ändå.
-Antingen tar du det i egna händer och friar själv. (vilket kan bli ditt bästa minne faktiskt, även om det inte är enligt hollywoodprincipen).
-Eller så sätter du dig ner med honom och säger "vi var överens om att vi skulle gifta oss, nu har jag väntat i 4 år. Om du fortfarande vill gifta dig med mig så får du skynda dig, annars kommer jag att fria snart"
-Eller så sitter du hemma och rullar tummarna och hoppas på att han ska vakna en dag och strö rosenblad i hela huset liksom...
Tänk igenom vad som är viktigast för dig. Är frieriet det som är viktigast med hela biten? Eller är det att ni får samma namn? Kan ni kanske ta igen den där romantiska biten i vigselakten och middagen om nu inte frieriet blir som du hade tänkt? Eller kan ni bestämma er för att gifta er, välja ut ringarna. Men han väljer förlovningsdatum och hittar på något speciellt för er två den dagen så ni ändå får ut den där lilla speciella biten av att byta ringar...
Du är en stark kvinna (antar jag) sitt inte och vänta på att din (förhoppningsvis) blivande man ska ta ett initiativ som han inte gjort på 4 år.
Och att ta upp det lite då och då bara som en liten sån där kvinlig "pik" som vi tjejer är så duktiga på... tja det kan göra att han börjar tro att du inte vill längre, att du skrattar åt tanken på giftemål och det kanske gör att han inte vågar fria... Att ta upp frågan mer seriöst även om inte du friar utan bara ställer frågan lugnt och sansat till honom "Nu har det gått 4 år och du har inte friat än, jag börjar tro att du har ångrat dig. Är det så så säg det så jag vet"...Tja då får du ju ett svar i alla fall. Och det var väl det du var ute efter?

Lycka till hur du än gör och vad som än händer