Ankellång klänning
Hejsan! Jag är 163 cm lång. Har hittat en jättefin klänning som är ankellång. Undrar nu om det passar på en kortis som mig? Ser man ännu kortare ut?
Hejsan! Jag är 163 cm lång. Har hittat en jättefin klänning som är ankellång. Undrar nu om det passar på en kortis som mig? Ser man ännu kortare ut?
Man kan se kortare ut. Men det beror även på klänningsmodellen i övrigt och vilken kroppstyp du har.
Det går inte att säga bara baserat på det du skriver.
Har du möjlighet att prova klänningen? I så fall borde du ju se hur det ser ut...
Den är från jenjenhouse. Så kan ju tyvärr inte prova Är kort å tjock kan man väl säga!
Har du en bild på klänningen?
Är du timglasformad, äpple eller päron? (även vi "tjockisar" har ju former... även rund är en form )
Kan inte lägga upp bild från mobilen Men den finns på www.jenjenhouse.com En vit med tyllkjol och svart spets i midjan. Sååå fin! Finns ju tyvärr inte i hellång. Jag vet inte vad jag har för form! Är bystig å rund om magen.
Har du smala ben och inte så mycket höfter också?
I så fall är du "äpple". Och då kan en sån här som sitter åt i midjan och går ut över höften vara fel form för dig över huvud taget. Oavsett längd. Man brukar kunna be dom att göra klänningarna "florlength" även om dom inte är det från början. Dom syr ju upp på beställning liksom
Om du har breda höfter också så kan du vara timglas. Klassiskt för timglas är att man har ungefär samma mått på byst och höft men mycket smalare midja. Och då är det här en helt rätt klänning istället
Aha!! Jag får nog ta och åka och prova lite klänningar så jag vet vad som passar mig!
Här kan du få hjälp att hitta en klänning efter din kroppstyp.
Bara du har hittat vilken typ som smickrar din kropp bäst så kan du ju leta mer på andra sidor
www.preownedweddingdresses.com/dresses/by-shape
Åh tack!