• fiskin
    Äldre 28 Jan 17:53
    5042 visningar
    21 svar
    21
    5042

    Kostnad för bröllopsmiddag?

    Lystring alla brudar! Jag behöver hjälp med kostnad för bröllopsmiddag och vad som är rimligt och groteskt mycket! Vi ska catera mat för 70 pers och inkluderar då:


     


    Förrätt, varmrätt och dessert 25000:-


    Servetter, dukar, sol med klädsel, porslin 16000:-


    Serveringspersonal 9400:-


    Vi landar med andra ord på cirkus 50 pix!



    Jag tycker ju detta är lite saftigt och behöver därför hjälp med vad detta kan tänkas kosta för er eller vad ni har för offerter? Ni får mer än gärna dela med er!


     


    Snälla hör av er och ge mig tips!! Det börjar brinna i knutarna och jag är inte direkt nöjd med priset! Maila gärna mej!


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-29 11:23
    Tillägg: i detta ingår inte dryck.
  • Svar på tråden Kostnad för bröllopsmiddag?
  • Äldre 28 Jan 17:56
    #1

    Beror ju helt på VAD det serveras för mat?? Ingår dryckespaket? 1000:-/pers med sittande middag tycker jag är ganska "normalt".. Men som sagt beror ju på VAD för mat som serveras...

  • Äldre 28 Jan 18:01
    #2

    Typ av mat är ju rätt avgörande för priset precis som MH2014 skriver, och om det ingår dryck eller om det enbart är maten.

    Vi valde att ta serveringen privat (kollegor i branchen) så där kom vi undan betydligt billigare, och det kanske kan vara ett tips för er med. Hör med en restaurangskola om ni inte har några ni känner som kan servera.
    Vi betalade ungefär 36000:-  för mat, kuverthyra och så arrangerade dom femkampen vi hade också. 

  • Äldre 28 Jan 18:01
    #3

    Jo dryck ingick förresten inte i vårt pris heller...

  • Äldre 28 Jan 18:18
    #4

    Beror väl också på vart i landet man befinner sig? Verkar som det varierar kraftigt mellan olika priser när jag läst trådar som rört detta förut. 
    Vi betalar t ex 1395:- / pers, av alla de 15ish ställerna runt omkring här var den billigaste 1195 och den dyraste 1795:- 
    I alla dessa paket ingick lokal, 3 rätters, bröllopstårta för 50kr biten, serveringspersonal, dryckespaket till maten, brudskål och vickning. Enklare blomsterarrengemang. 
    Kan ha glömt något, men i stora drag så är det typ det man betalar för här iaf (sthlms området). 

  • Grodpr­insens brud
    Äldre 28 Jan 18:53
    #5

    Oj! Vi betalar MYCKET MINDRE än dig för snittar med bubbel, buffé, dessert, öl och vin till maten samt bubbel till tårtan på RESTAURANG... 

    Här är det företaget vi funderade på när vi kollade catering... 
     http://www.cateringproffs.se/prisoversikt.pdf över bestick och glas etc
     http://cateringproffs.se/Meny.htm priserna står under respektive rätt... 

    Med deras prislista skulle priset på förrätt, varmrätt och dessert för 70 pers hamna på 11' 550 kr..... Sedan tillkommer ju personal och så men de var billiga på det också och var villiga att dela upp personalstyrkan uinder kvällen beroende på arbetsuppgifter. T.ex 5 st under middag men bara två som stannade för disken och sedan en som stannade för att stå i baren...

    Så i min värld är ert bolag väldigt dyra.. Men sedan kostar det ju ofantligt mycket om man vill hyra alla stolar och dukar och sådant.. Det var därför vi valde vår restaurang, det blev flera tusen billigare än om vi skulle piffa upp bygdegården.. 


  • Äldre 28 Jan 19:25
    #6

    Vi betalar ca 1200 kr/kuvert. Då är vi på en herrgård och i priset ingår lokalhyra, personal, städning, trerätters, bröllopstårta, vinpaket, dukning, blomsterarrangemang, ljudanläggning m.m


  • Tooie
    Äldre 28 Jan 21:15
    #7

    oj..vi kommer betala ca 650:- per person..och då ingår serveringspersonal, drycker till maten, städning... tårta... lokal....landar på ca 32000... ja det kostar ju en del...

  • Äldre 28 Jan 21:23
    #8

    Vi betalade 18.000:- (kommer inte ihåg exakt de tre sista siffrorna) för bröllopsmiddagen. 50 personer. Mycket fin medelhavsbuffé, dryck, städning, i ordningställande, personal, servetter, dukar osv..allt!

  • Äldre 28 Jan 21:24
    #9

    Mer exakt så betalade vi endast för mat och dryck. Resten ingår så att säga när man använder lokalen :) Så ingen hyra heller.

  • Grodpr­insens brud
    Äldre 28 Jan 21:25
    #10

    Jag kom på en sak som jag glömde.. Det blir ju ganska likvärdigt för er med ca 720 kr/person (ungefär som vi på restaurangen då) om det nu är så att ni är i en fin gratis lokal som inte behöver vidare dekorering. Lokalen vi tittade på var en bygdegård som kostade 2000 kr i hyra plus att vi hade behövt köpa massor av tyg för att dölja fulfurun och den obligatoriska scenen... 


Svar på tråden Kostnad för bröllopsmiddag?