• sandrachristofer

Köpa klänning på nätet?

Hej alla
    Jag har börjat titta runt på brudklänning och hittat såå fina på nätet!
    Men nu till min fråga:
    -Vågar man köpa via nätet både Kina och USA? Man sparar ju tusenlappar!

Ni som gjort detta får gärna ge mig alla tips ni har om sidor och vad man bör tänka på... 

• Svar på tråden Köpa klänning på nätet?
  • Susse

Hej hej! Jag måste berätta att jag IDAG fick hem min klänning som jag beställde på jenjenhouse. Läste lite om ett fåtal som var nöjda med deras klänningar därifrån så jag bara tog tag i saken och bestälkde. Och jag måste bara säga att jag är helt galet nöjd. Helt otroliga priser, skräddarsydd och bra kundtjänst. Klänningen satt heeeelt perfekt och leveransen tog 2 veckor. Man får räkna med en tullavgift på 400 kr. Men klänningen är såååå vacker!!!! Problemet är bara hur jag ska kunna låta den vara i ända fram till JUNI!!! Lycka till i letandet!!!!

• tiger

Hej, jag köpte min på ebay från Kina, är så nöjd :) Den är super fin i tyget, en dubbelunderkjol, som det ska vara och sen spetsen som hänger utan på, tog ca 1,5 vecka att få hem från att jag beställde. Jag valde en standardstorlek, då går det alltid snabbare. Ingen tullavgift. 780 kr med frakt.
    Min är en 3/4 klänning så lite dyrare om man ska ha lång kan jag tro.
    Lycka till, det är värt att chansa 

• Idaanderzon

Tycker det är så svårt att veta var man ska beställa från nätet, finns ju så många.. Den som du beställde från jenjenhouse, tog du en befintlig eller designade du en själv? 

• PimPim83
    knackamackadam skrev 2013-01-30 20:03:46 följande:
    Jag köpte från Landy bridal och supernöjd!
    Jag har också beställt från Landy, men har inte fått den ännu. Väntar med spänning! :)
  • sandrachristofer
    daniiel skrev 2013-01-30 20:24:24 följande:
    Välkommen in i den stora Kinaklänningstråden :)
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3949530.htm...
    Tack jag sgå denna tråden efter mitt inlägg.
    Har tittat runt på dom rekomenderade sidorna där och problemet är nu att jag förälskat mig i 3 olika klänningar..
    forsta klänningen med överdelen nästa kjolen och sista släpet.. Hmm hur löser jag detta på bästa sätt!

Kan verkligen inte släppa första klänningen med överdelen men gillar verkligen inte kjolen till...
    www.lightinthebox.com/sv/richmond---brollopsklanning-av-organza_p180722.html

älskar kjolen på denna  www.lightinthebox.com/sv/breda---brollopsklanning-av-satang-och-tyll_p392942.html

www.lightinthebox.com/sv/catina---brollopsklanning-av-satang_p189033.html 
  • daniiel

Haha typiskt när man hittar flera man vill ja, speciellt när man vill ha olika delar från dom. Du gillar kjolen på andra, men gillar du inte det släpet? För släpet på sista är ju mer likt kjolen på första klänninge. Eller är det längden på det släpet du menar?, för det är väl lite kortare än på andra klänningen.

Men du kan ju klippa ihop klänningarna och beställa en sådan.

Svar på tråden Köpa klänning på nätet?