• Humlan
    Äldre 26 Jan 11:56
    55281 visningar
    30 svar
    30
    55281

    Rolig present/bröllopsgåva ide sökes

     Hej på er alla !!

     då jag och min man gifte oss så kom ett par på den roliga iden att låta folk skriva hälsningar på hjärtan lappar och lägga i en låda som var förseglad.. Denna låda fick vi öppna på våran 1 års dag och minnas tillbaka tillsamman med en flaska skumpa och två vackra glas. Skål

    Mycket rolig och uppskattad ide . Nu är det såhär att detta paret gifter sig i sommar och vi vill såklart komma på någon bra ide utan att kopiera deras ide. Dock är det torka på ide fronten

    Det är där ni kommer in i bilden Tungan ute

    Vore jätteglad om ni kunde ösa på med bra & roliga ider på en rolig och fin bröllopsgåva

    Tusen tack på förhand


  • Svar på tråden Rolig present/bröllopsgåva ide sökes
  • Äldre 27 Jan 19:12
    #11

    Jo visst är det en sak om man känner folk väl. Men det har ju TS sagt att dom inte gör här...
    Och även om någon kände mig väl så skulle jag tyckt att det var helt uppåt väggarna galet om jag (förutom det jag valt att ge själv) får veta att jag också ska bjuda dom på middag. Vem har rätt att bestämma att jag ska ge mer än vad jag själv valt liksom.
    Idén är bra, alltså att brudparet ska få en gåva som räcker länge och få umgås med släkt och vänner och prata minnen eller vad man nu gör. Men det bör vara den som ska utföra uppdraget som får välja vad dom vill göra och om dom ska göra det. 

  • Millis­ch
    Äldre 27 Jan 19:48
    #12

    En rolig bröllopsgåva som vi såg på ett bröllop var ett vinställ med vinflaskor i.
    Paret hade klurat ut olika årtal som var viktga för brudparet, såsom det år de träffades, det år de förlovades , det år de fick sitt första barn, sitt andra, deras födelseår osv. Efter detta hade de hittat olika viner med årgångar från tex 2009, det år deras första barn föddes, 2004 det år de träffades där det satt små lappar på varje vin med en förklaring. Detta blev en hemskt uppskattad gåva då det fanns stor eftertanke i den, samtidigt som det blev många skratt då de presenterade sin gåva i form av ett tal under middagen.

    Ett roligt tips! =) 

  • Äldre 27 Jan 20:01
    #13
    Millisch skrev 2013-01-27 19:48:30 följande:
    En rolig bröllopsgåva som vi såg på ett bröllop var ett vinställ med vinflaskor i.
    Paret hade klurat ut olika årtal som var viktga för brudparet, såsom det år de träffades, det år de förlovades , det år de fick sitt första barn, sitt andra, deras födelseår osv. Efter detta hade de hittat olika viner med årgångar från tex 2009, det år deras första barn föddes, 2004 det år de träffades där det satt små lappar på varje vin med en förklaring. Detta blev en hemskt uppskattad gåva då det fanns stor eftertanke i den, samtidigt som det blev många skratt då de presenterade sin gåva i form av ett tal under middagen.

    Ett roligt tips! =)
  • Äldre 27 Jan 20:11
    #14
    Millisch skrev 2013-01-27 19:48:30 följande:
    En rolig bröllopsgåva som vi såg på ett bröllop var ett vinställ med vinflaskor i.
    Paret hade klurat ut olika årtal som var viktga för brudparet, såsom det år de träffades, det år de förlovades , det år de fick sitt första barn, sitt andra, deras födelseår osv. Efter detta hade de hittat olika viner med årgångar från tex 2009, det år deras första barn föddes, 2004 det år de träffades där det satt små lappar på varje vin med en förklaring. Detta blev en hemskt uppskattad gåva då det fanns stor eftertanke i den, samtidigt som det blev många skratt då de presenterade sin gåva i form av ett tal under middagen.

    Ett roligt tips! =) 
    Jättebra idé vad kul Solig
    Och om inte brudparet gillar vin så kan man ju lägga i något annat i stället eller kanske bara ge en flaska av något med ett speciellt årtal...
  • Humlan
    Äldre 28 Jan 09:15
    #15

     Vilka bra och roliga ideer ni kommer med
    Lättast för oss nu är tipset med vinflaskorna Tungan ute
    Det här är inget par vi träffar speciellt ofta då vi bor så pass långt ifrån varandra..

    Men mer härliga ideer emottages tacksamt Solig

  • Humlan
    Äldre 28 Jan 20:47
    #16

    puffar på lite

  • Humlan
    Äldre 30 Jan 17:55
    #17

    puff igen då rå Tungan ute

  • Humlan
    Äldre 2 Feb 12:18
    #18

     Mer ideer sökes {#emotions_dlg.flower}

  • Humlan
    Äldre 11 Feb 19:55
    #19

    puffar igen


  • Underb­ara familj
    Äldre 4 Mar 22:14
    #20

    Vi köpte en superpersonlig tavla med ord som beskrev brudparet, var de träffades små egenheter och så vidare.

    Köpte tavlan på sannasordtavlor.n.nu, valde ord, färger, symboler precis efter tycke och smak.

    Vi valde att göra en ganska stor tavla, men det väljer man ju precis som det passar.

    Handmålad i akvarell och till kanonpris! Ser dyrare ut än vad den var och brudparet blev verkligen jättaglada!!! Skrattande

  • Humlan
    Äldre 9 Jun 17:54
    #21

     Nuu börjar det närma sig med stormsteg och presenten är ännu inte införskaffad så HJÄLP

  • lin82
    Äldre 16 Jun 14:53
    #22

    Om det inte är försent kommer här ett tips till, även detta på vin-temat.
    En kompis till mig fick tre vinflaskor på sin bröllopsdag. En som de skulle öppna på sin ettåriga bröllopsdag, en när de firade två år, och en för 10 år....De uppskattade det väldigt mycket, och har precis druckit upp den sista flaskan=)

  • Äldre 16 Jun 17:12
    #23
    lin82 skrev 2013-06-16 14:53:26 följande:
    Om det inte är försent kommer här ett tips till, även detta på vin-temat.
    En kompis till mig fick tre vinflaskor på sin bröllopsdag. En som de skulle öppna på sin ettåriga bröllopsdag, en när de firade två år, och en för 10 år....De uppskattade det väldigt mycket, och har precis druckit upp den sista flaskan=)
    Det later som en jattebra gava! Och lite billigare an att leta gamla argangsviner till dem speciella aren.

     Ett annat tips; Kop ett fint fotoalbum (behover inte vara jattedyrt), ett lite mer gammeldags dar man klistrar in fotona. Ta med den och en kamera till brollopet. Under festen sa kan ni ga runt och be gasterna skirva en liten halsning i boken, men lamna utrymme for ett foto till samma gast. Nar vi har framkallat fotona sa satter ni in dem bredvid gasterna halsningar. Sla in albumet och sag att dem inte far oppna det forran pa 1 arsdagen. 
    Lite liknande deras, fast anda inte helt och hallet samma. Speciellt om det da ar foton som dem inte sett annu.  
  • Oscar4­44
    Äldre 1 Aug 09:44
    #24

    Jag tycker Nordic Design Hub har en hel del rätt ovanliga men kul grejer som du hittar här. Snygg design tycker jag alltid verkar genomtänkt som bröllopspresent, det blir liksom bra när man ger något som inte verkar komma från IKEA eller någon annan av de vanliga butikerna.

  • Aniara­4
    Äldre 1 Aug 09:51
    #25
    Willow skrev 2013-06-16 17:12:07 följande:
      Ett annat tips; Kop ett fint fotoalbum (behover inte vara jattedyrt), ett lite mer gammeldags dar man klistrar in fotona. Ta med den och en kamera till brollopet. Under festen sa kan ni ga runt och be gasterna skirva en liten halsning i boken, men lamna utrymme for ett foto till samma gast. Nar vi har framkallat fotona sa satter ni in dem bredvid gasterna halsningar. Sla in albumet och sag att dem inte far oppna det forran pa 1 arsdagen. 
    Lite liknande deras, fast anda inte helt och hallet samma. Speciellt om det da ar foton som dem inte sett annu.  
    En snabbare variant som jag varit med om på en fest är att man införskaffar en Polaroidkamera och går runt och plåtar gästerna, sätter in bilden i ett album, och ber dem skriva en hälsning nedanför. Då kan man ju samtidigt kommentera bilden, vilket kan vara roligt. Plus som sagt att det blir gjort samma kväll och inget efterarbete...
  • Äldre 25 Jul 11:52
    #26
  • Äldre 6 Aug 20:05
    #27

    Jag driver en hemsida som heter www.presenthjälpen.se. Där finns en mängd presenttips för olika tillfällen. Jag tycker om presenter som är av den roliga typen och har flera sådana presenter på hemsidan. Besök oss gärna för att se om ni hittar något bra. Hoppas jag kan hjälpa till! 

  • Äldre 6 Aug 20:08
    #28

    Länken verkade inte hänga med.. Besök min sida presenthjälpen! Hoppas ni hittar en grym present idag. 

  • Äldre 6 Aug 21:52
    #29
  • Äldre 8 Aug 14:59
    #30

    Jag sitter själv och planerar present för ett kommande bröllop. Efter mycket letande kom vi fram till att det roligaste att ge bort är någon form av upplevelse där lite vänner kan vara med och delta. Vi har köpt 3 olika upplevelser från http://www.icaupplevelser.se

Svar på tråden Rolig present/bröllopsgåva ide sökes