• karamell

    Hjälp! Har jag valt fel klänning?

    Heeej!


    Jag börjar få andra tankar om min bröllopsklänning, och undrar om jag jag valt rätt.


    Jag var inne i en butik och testade först den dyra la sposa klänningen och gillade den jättemkt förrutom att den inte var hjärtformad vid bysten.


    Efter mkt letande hittade jag "den rätta" på landybridal och beställde den därifrån. Jag var ganska nöjd när jag fick hem den, men kände inte att den var lika smickrande (fick inte lika fin midja som i första klänningen) jag har varit inne och testat första klänningen igen nu och vet inte vad jag ska göra. Klänningen jag köpte var inte särskilld dyr men samtidigt känns det inte aktuellt att lägga ut ca.14,000 till på att köpa den första klänningen, som inte ens är perfekt. Jag har lämnat min klänning till en skräddare nu som ska sy in den lite så jag kommer kunna dra åt snörningen i ryggen och förhoppningsvis få den fina figuren jag vill ha.


    Vilken klänning tycker ni är finast? Och hur tycker ni jag ska gå tillväga?


     

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hjälp! Har jag valt fel klänning?
  • Chicita

    Jag tycker att dom ser väldigt lika ut...
    Ja förutom att det är ett band i midjan som markerar den lite extra på modellbilden då.
    Men med lite justering så bör den andra kunna sitta lika bra som den första.

    Om du inte kan förlika dig med den andra klänningen och bara går och tänker på den första så kanske det är värt pengarna.
    Men jag vet inte... dom är allt för lika för att jag ska kunna säga "byt klänning"... 

  • PiaB

    Jag tycker den du har på dig på bilden är jättefin, och håller med Chicita om att de är väldigt lika.


    Är det snörning i ryggen så den går att dra åt lite i midjan, eller hinner du få den insydd? Ser nästan ut som den är lite för stor där. Eller kan du sätta ett band av något slag så det blir som på modellbilden?


     


    Jag tycker den är jättefin men du måste ju känna själv. Jag skulle inte tycka det var värt att byta till en så snarlik


  • PiaB

    Läste slarvigt och ser att du ska få den insydd, så då skulle jag absolut behålla den. Eller inte köpa en till alltså


  • kitkät

    Jag tycker också att dom är väldigt, väldigt lika ut. Jag ser faktiskt knappt någon skillnad! 
    Du är jättefin i klänning 1, gillar att den är enkel utan massa krimskrams men ändå "maffig"! :) 
     

  • karamell

    Tack tjejer för era svar!
    Ja de är väldigt lika, jag hämtar klänning 1 från sömmerskan på tisdag, och då ska hon ha sytt in så jag kan dra åt den mer i korsetten, förhoppningsvis sitter den lika fint som den andra då, hoppas på det!!!
    Det är så viktigt detdär med att man trivs i sin klänning! Jag får helt enkelt känna efter när den är klar om jag är nöjd eller om det är ändå värt att köpa den andra.
     

  • Grodprinsens brud

    Att du känner dig smalar i den andra kanske beror på att modellen är annorlunda och att den är snävare ner över höften i den. Det är svårt att få just "smal-känslan" i en klänning med högre skuren kjoldel, jag brukar alltid känna mig tjock över magen i sådana.. Men du var riktigt fin i den du har så om du kan släppa önskan om "smal-känslan" så blir du nog den vackraste bruden släkten sett =) Som någon skrev om i en annan tråd: Ett äkta leende är den bästa accessoaren!


  • karamell

    Grodprinsessnas brud: Jag håller med, det är för att klänning 2 har en lägre midja som den är mer smickrande.
    Tack, hoppas på att första blir finare efter det blivit insydd. :) 

Svar på tråden Hjälp! Har jag valt fel klänning?