• Grundell

Skulle denna passa???

Jag och min sambo skall gifta oss i augusti och vi vill ha ett enkelt bröllop. Men jag vet inte riktigt vad jag vill ha för klänning. Jag vill ha en enkel klänning men ändå vacker. Har hittat en. Skulle denna passa till ett enklare kyrkbröllop??? 

• Svar på tråden Skulle denna passa???
  • SandraElisabet

Klänningen är söt och passar ett enklare bröllop jättebra tycker jag. :) Fin och söt modell.

Det du kanske ska tänka på är att klänningen ser ganska tunn ut så om du är en storlek 40 eller större borde du överväga att ha en klänning med tjockare tyg. Annars kan ojämnheter lätt synas. Det kan dock åtgärdas med formande underkläder som en shaper eller tight underklänning.

Dessutom om du har planerat ha strumpbyxor till borde dessa läggas i blöt med mjukskölj innan användning. Det är för att undvika statisk elektricitet. :) Klänningen ser skör och tunn ut och då är det tyvärr vanligare med statisk elektricitet.

Good Luck!

• daniiel

Med tanke på att det står att den är i satin med organza på kjolen, så bör den vara ungefär som klänningen jag hade i satin (dock med tyll på kjolen istället för organza) och jag var en strl 42 och det var inga problem med ojämnheter och sånt, trots att jag inte hade några formande underkläder eller liknande :)

• SandraElisabet

Det är så svårt att veta när man ser på bild. :) Satin är ju en vävbindning och kan vara gjort av garn i olika tjocklekar. Förhoppningsvis är tunnheten inga problem. :)

• Grundell

Tack  och tack för tips på underkläder och strumpbyxor

• daniiel
    SandraElisabet skrev 2013-01-23 20:29:59 följande:
    Det är så svårt att veta när man ser på bild. :) Satin är ju en vävbindning och kan vara gjort av garn i olika tjocklekar. Förhoppningsvis är tunnheten inga problem. :)
    Jo, det är så sant. Oftast använder sig alla kinasidorna av samma polyester satin, bridal satin 395, vilket ju är ett tjockare tyg :) Med det tyget brukar det inte vara några problem.
  • SandraElisabet
    daniiel skrev 2013-01-23 21:01:05 följande:
    Jo, det är så sant. Oftast använder sig alla kinasidorna av samma polyester satin, bridal satin 395, vilket ju är ett tjockare tyg :) Med det tyget brukar det inte vara några problem.
    Tack! Bra att veta. :)

Lycka till Grundell!
Svar på tråden Skulle denna passa???