ViskesLopme skrev 2014-05-27 22:18:34 följande:
För mig känns sommarbrölop självklart och kan inte tänka mig annat än vigsel utomhus.... Så tanken å regn är oroande, speeciellt när man ska förutspå 2år framm. Vi är lite "geeks" så kommer nog titta på lite statistik o när det är minst chans för regn. Jag tror första veckan i Jui brukar va torr.
Jag har hela bröllopt i mitt huvud!
Temat känns rätt självklarrt, ingen av oss gillar pampigt, glittrigt o så.
Det kommerr va lantligt, bohemiskt skogtema.(pinterest har gett sså många ideér. Vill ha handplockade blommor (gärna hundkex) i gllasflaskor, burkar som värmeljushållare och väv som duk/underlägg. Jag ska ha en smal klänning i chiffong med åtsmittade och hjärtformad midja + utsläppt hår med nån fläta med blommor i. Sambon är hårdrockskille så det blir varrta byxor, converse, vit skjorta och väst.
Vigsel utomhus, helst framför ett träd med lyktor i. Vi har massa vänner som är musiker. När jag går in ska blackbird- The Beatles spelas och som avslutning 500 mmiles- The Proclaimers. Sambon vill ha "fullstort band" å men jag ska övetyga honom till bara sång och aukustisk gitarr.
Middageen vill jag helst också ska va ute. Har en hemmbygdsgård i åtanke som vi ska titta på i sommar. Tänker mig att vi alla sitter vid ett långt bord.
Vi har tänkt oss 50gästeer (skulle vara skönt med färre men det kkommer vi inte lyckas med). Buffé känns självklart för vi vill göra allt själv och vi har så många olika allergiker att vi inte orkar ha 3rätters då.
Ja, som det syns så har jag hela bilden i huvudet. I minsta detalj nästan Och jag har ju iallafall 1½år på mig att få min blivande man att tycka likadant. Det sa bli så kul! Berättar för resten släkten i helgen när vi ska fira min 22års dag!
Lyckost som gillar lantligt/bohemiskt. Finns så HIMLA mycket inspo på pinterest och etsy med lantligt tema, inte lika mkt art deco/modernt/"lyxkänsla" som vi vill ha :/ Önskar det fanns mer av det! Får väl starta en bröllopsblogg eller något :)