• HubbaBubba

    Vilken är finast?

    Behöver lite smakråd ang. 3 klänningar.
    Jag har tänkt köpa en andra klänning till bröllopet som jag ska byta till efter middagen, då min klänning är lite stor och otymplig att dansa med, men kan inte riktigt välja vilken av dessa tre som är finast/som jag skulle passa bäst i. Så säg gärna vad ni tycker Glad
    Klänning 1 och 2 ska isf kortas (som jag försökt visa så fint på bild 2 Flört)
    Jag är 172 cm och cäger 55 kg, om det hjälper Glad

    Klänning 1:



    Klänning 2:


    Klänning 3:


    Tack på förhand Glad
  • Svar på tråden Vilken är finast?
  • SofiaMagdalena

    Den sista klänningen tycker jag var finast. Tror den kompleterar en klassisk brudklänning bra! Fortfarande lyxig och elegant men helt klart lättare att dansa i :D

  • palma2013

    Håller med. Klänning 3 är det absolut mest bröllopskänsla i. Riktigt snygg klänning. De andra är fina men mer festklänningar. Det ska synas vem som är bruden på festen tycker jag.

  • HubbaBubba
    SofiaMagdalena skrev 2013-01-21 20:15:03 följande:
    Den sista klänningen tycker jag var finast. Tror den kompleterar en klassisk brudklänning bra! Fortfarande lyxig och elegant men helt klart lättare att dansa i :D
    Och du tror den skulle passa på mig som är rätt lång och ganska platt? Glad
  • palma2013

    Jättesnygg på en lång och smal tjej. Ta med klänningen till en underklädesbutik och prova ut en perfekt bh som formar brösten på rätt sätt.

  • daniiel

    Jag gillade inte riktigt allt bling vid urringningen på den första, men jag tyckte inte riktigt om kjolen på den andra och inte skärningen och volangen nertill på den sista.

    I vilken färg har du tänkt klänningen? Och hur ser din brudklänning ut? :)


  • SandraElisabet
    HubbaBubba skrev 2013-01-21 20:18:49 följande:
    Och du tror den skulle passa på mig som är rätt lång och ganska platt? Glad
    Så länge du har midja och inte en ovanligt bred bröstkorg kommer klänning 3 passa jättefint! Och som Palma2013 sa: Rätt bh!! ;)
  • Annamolly

    Nummer tre ar klart finast enligt min mening!


    2013.06.22 Samos, Grekland
  • HubbaBubba

    Okej, det blir klänning 3 då Glad
    Frågan då blir ju om det ska vara färgen på bilden eller röd? Om den är röd syns det inte lika väl att jag är bruden, men samtidigt skulle jag kunna använda den igen. Hmm, vad tycker ni?

  • SandraElisabet

    Jag hade satsat på den ljusa färgen, men om du vill kunna använda den till fler tillfällen kanske rött är bättre... Dock tänker jag att en modellen i rött kan bli lite...  Tango? Flört

  • HubbaBubba
    SandraElisabet skrev 2013-01-21 21:43:26 följande:
    Jag hade satsat på den ljusa färgen, men om du vill kunna använda den till fler tillfällen kanske rött är bättre... Dock tänker jag att en modellen i rött kan bli lite...  Tango? Flört
    Den tänkte jag inte på, men det har du nog rätt i. Får bli den ljusa då Glad
  • SofiaMagdalena
    HubbaBubba skrev 2013-01-21 20:18:49 följande:
    Och du tror den skulle passa på mig som är rätt lång och ganska platt? Glad
    Absolut! Hjärtformat med en balconette-bh under ger en fin form upptill även om man har liten byst. Den typen av klänning kommer göra sig gudomligt på dig som är lång och smal. Kommer framhäva kurvorna utan att det blir "korvskinn" 

    Kör hårt! :) 
  • SandraElisabet
    HubbaBubba skrev 2013-01-21 21:54:30 följande:
    Den tänkte jag inte på, men det har du nog rätt i. Får bli den ljusa då Glad
    Hehe, visst är det super med lite tips ibland? :)

    Good Luck!
  • HubbaBubba
    SandraElisabet skrev 2013-01-21 22:29:24 följande:
    Hehe, visst är det super med lite tips ibland? :)

    Good Luck!
    Jaa det är det Glad
    Tack Glad
    SofiaMagdalena skrev 2013-01-21 22:02:33 följande:
    Absolut! Hjärtformat med en balconette-bh under ger en fin form upptill även om man har liten byst. Den typen av klänning kommer göra sig gudomligt på dig som är lång och smal. Kommer framhäva kurvorna utan att det blir "korvskinn" 

    Kör hårt! :) 
    Får hoppas det stämmer då Glad
Svar på tråden Vilken är finast?