• Amandizzen

Bröllopstårta!? Hur gör ni?

Jag har börjat kika lite på det här med tårtan, men jag vill inte lägga en förmögenhet.
    Det kan ju inte vara rimligt att den ska kosta över 3000:- ??? mellan 35-55:- per bit, det är ju inte klokt!

Vi är ca 90 gäster. Någon som vill rekomendera något bra ställe!? du kanske känner någon "hobby-bagare"?
    Ge mig gärna tips på pris och ställen i Kungsbacka trakten Glad

• Svar på tråden Bröllopstårta!? Hur gör ni?
  • ThereseV

Om man gillar idén med små cupcakes och liknande så kan man ju kolla på mini-tårtor. Jättesöta plus att man kan variera hur mycket som helst och få lite samma känsla som cupcakes och då slipper man äta olika saker:P 

• Chicita
    filibustern skrev 2013-01-28 12:18:26 följande:
    aj då. hade vi kanske tänkt ha.. alltså cupcake tårta med en "riktig" tårta i toppen :P
    Varför inte en jättecupcake på toppen som ni skär upp? Flört

För mig är det inte bara det att jag föredrar tårta framför cupcake (för i exemplet ovan så föredrar jag ofta en portionsförpackad dessert före tårta Flört) utan det är just det där att jag ju vill ha samma som ni får.
    Och om ni också äter cupcake - men i jätteformat så ni får skära upp den. Tja då är det ju en helt annan sak liksom Glad 
  • Akjson
    jimmyojennifer skrev 2013-01-28 12:32:04 följande:
    Ica maxi 40 kronor biten. Det kommer vi köra på.
    Kostar vanliga prinsess typ 40 kr biten oxå? Tycker det låter dyrt. Har för mej att en 8 bitars kostar typ 99 kr och 12 bitars typ 129 kr..men jag kan minnas fel. Ska kolla upp här hemma....
  • jimmyojennifer
    Akjson skrev 2013-01-28 13:37:12 följande:
    Kostar vanliga prinsess typ 40 kr biten oxå? Tycker det låter dyrt. Har för mej att en 8 bitars kostar typ 99 kr och 12 bitars typ 129 kr..men jag kan minnas fel. Ska kolla upp här hemma....

Nej, oh nej! vanlig tårta kostar mycket, mycket mindre! Det här svaret fick jag från killen på Ica maxi

"Bröllopstårta 199 - 240 kr för "vanliga" tårtor annars 40kr/bit
    Hyra av ställning 250kr + 500kr i deposition"
    Jag efterfrågade pris för tårta till 60 personer.
  • Akjson
    jimmyojennifer skrev 2013-01-28 14:16:04 följande:

Nej, oh nej! vanlig tårta kostar mycket, mycket mindre! Det här svaret fick jag från killen på Ica maxi

"Bröllopstårta 199 - 240 kr för "vanliga" tårtor annars 40kr/bit
    Hyra av ställning 250kr + 500kr i deposition"
    Jag efterfrågade pris för tårta till 60 personer.
    Ok... låter rimligt. Vad bra att dom hade ställning oxå! Ska kolla både citygross och maxi...
  • Sandrajavisst

Men konditorit gör tar 40 kr biten så har svårt att tro att Ica maxi också tar det då låter det dyrt. Iof är det ju duktigt folk som pysslar med det där med men bara en reflektion:)

Tn
  • Linnlin
    Amandizzen skrev 2013-01-27 18:31:53 följande:
    Ica Maxi verkar helt klart prisvärt!
    Hej
    Ica Maxi är jätte bra.
    Många tror tyvärr att det inte är lika bra tårtor på maxi bagerierna, som på andra bagerier. Men det är riktiga konditorer som jobbar där med så tårtorna är lika bra.
    Jag bor själv i Kungsbacka är bagare/konditor/kallskänka och skall beställa både mat och tårta från IcaMaxi.
    Skall du ha mousse tårtor så rekomenderar jag att du väljer Maxi mölndal, än så länge..
    De gör nämligen "riktig mousse" och inte på pulver.
    De har även små "tårtor" av varje sort, som man kan köpa för provsmakning.
    Men det har börjat en ny konditor i maxi kungsbacka som är otroligt duktig och han har precis börjat göra en tårta med egen mousse. så snart kan man nog beställa flera där med
    De andra tårtorna är jätte bra på maxi kungsbacka.

Jag säger som de andra här, att vill du ex ha vanlig prinsesstårta eller liknande, så beställ den bara med vit marsipan istället för grön, det kostar inget extra.
    Det som kostar extra när det är bröllopstårta är ju att man lägger ner mer jobb och tid på att den skall vara fin jämn m.m och att man dekorerar som du vill, och har på ex, massa rosor och de kostar en hel del.
    Hoppas du hittar något du blir nöjd med
  • jimmyojennifer
    Sandrajavisst skrev 2013-01-28 15:41:40 följande:
    Men konditorit gör tar 40 kr biten så har svårt att tro att Ica maxi också tar det då låter det dyrt. Iof är det ju duktigt folk som pysslar med det där med men bara en reflektion:)
    Tn

Hej,

Det jag har sett är att konditorn tar mellan 55-95 (!) kronor biten beroende på vart man vänder sig. Jag fick priset 40/biten av en kille som heter Niklas och arbetar på Ica Maxi i solna =) så jag antar att han talar sanning hihih

Svar på tråden Bröllopstårta!? Hur gör ni?