• ThereseV

Frisyr och smycken?

Jag har lite beslutsångest över frisyrval och smycken. Eller, beslutsångest är väl fel ord, jag har inte en susning om vad jag vill ha.

Någon som har tips på vad som skulle kunna passa? 

Klänningen är väldigt skrynklig och inte "tillfixad".. Den ska även sys in och upp, plus att jag inte har underkjolen på, men man ser ju hur den ser ut i alla fall:) 

• Svar på tråden Frisyr och smycken?
  • SaraJoakim

Jag vet inte vad som passar..! Jag tycker det ska avspegla bruden. Brukar du ha löst? Lyxa till det löst! Brukar du ha det uppsatt på huvudet, eller låga uppsättningar, över axeln eller bak på huvudet? Jag speglar min frisyr tillbaka till mig (brukar ofta ha fläta): jag ska ha lockigt hår som jag sen flätar löst, kanske med ngn mindre fläta, inflätad i själva flätan, sen ska jag ha lösa testar runt ansiktet :) Bilderna är inte riktigt vad jag vill ha, men inspiration på vägen :)
    För Mig, är det skönt och kul att ha en frisyr som visas/framhävs framifrån, de flesta ser mig ju framifrån och det är ju därifrån de flesta korten tas, och jag brukar ha olika flätor till vardags, även över axeln, så blir en lyxigare variant, hoppas de blir bra :) 
    Sen ska jag ha ett diskretare guldarmband med pärlor (arvegods) och örhängen. I kyrkan ska jag även ha mitt konfirmationskors som passar till övriga smycken :) Jag vill inte att mina smycken tar över klänningen/ringen/mig :p

Lycka till!  

• ThereseV

Jag kan tyvärr inte se bilderna=/ Gud vad svårt.. Jag brukar variera rätt mkt med frisyr..både utsläppt, uppsatt, flätat, i knut, halvuppsatt....
    Det jag vet är att jag vill ha volym på huvudet, så det inte blir helt platt framifrån..men ja..jag får väl fråga frisören.. 

• msE

klänningen i sig är ju ganska stilren i sig och vad jag kan se så skulle du nog passa i de flesta sorters frisyrer vilket inte gör valet enklare.

Som skrivits tidigare så fundera på vilken typ av frisyr som känns som dig och vilken sorts stil du vill ha  (eller ni kanske man ska säga om du ska matcha din m2b). Vill du köra på en mer romantisk linje så kanske halvuppsatt med lite lockar o kanske ngn blomma i håret kan passa.
    Vill du i stället köra på en mer strikt elegant stil så satsa på en ltie stramare heluppsatt frisyr med bra volym.
    Då kan man också satsa på ett mer markant halsband eftersom halsen annars kan kännas lite naken.

Ett hårsmycke i samma stil som smycket på klänningen kan kanske bli en fin detalj? Eller fånga upp med pärlor antingen i håret eller som smycken ( om det e de man ser i smycket på klänningen)

Sedan så fråga din frisör, dom ser bättre vad som fungerar med just ditt hår och din ansiktsform, glöm inte bara att vara tydlig med dina egna önskemål.

lycka till

• ThereseV

Tack för tipsen! Att det kan vara så svårt. Jag varierar ju rätt mycket med frisyrer redan som det är så i så fall så hänger det mer på vilken stil vi väljer (och vad jag passar i) Men det känns ju så läskigt att vänta med det tills jag ska träffa frisören, jag antar ju att det inte blir alltför länge innan själva bröllopet. Hur långt innan brukar man göra provuppsättning? Sedan vill jag ju gärna hinna köpa hem ev accessoar..

Det är både pärlor och lite "bling" på klänningen så det känns ju som att det inte borde vara så svårt att matcha oavsett vad jag väljer för smycken. Jag är lite rädd dock för att välja för stora smycken så det inte blir för mycket och tar över... Men å andra sidan kanske det är ok att vara "för mycket" på böllop och att det ser lite tomt ut annars... ? 

• Chicita

På bröllopet är det svårt att komma upp i "för mycket" om du nu inte börjar med glittrande smink, glitterspray i hår och på kroppen osv osv Flört

Lek med lite frisyrer hemma. Och då menar jag väldigt enkla.
    Jag tyckte faktiskt att hästsvansen du har på bilden är rätt fin, Kanske går att göra något med lite lösa lockar och halvuppsatt som gör att du får bort håret från ansiktet (förutom dom lösa lockarna då) och ändå har det hängande bak 

Svar på tråden Frisyr och smycken?