• Äldre 20 Jan 19:05
    11423 visningar
    52 svar
    52
    11423

    7juni 2014

    Pingstafton 2014.. Någon er som gifter sig då? Hur långt i planeringen är ni? Har ni börjat planera något?

  • Svar på tråden 7juni 2014
  • Äldre 4 Jan 23:09
    #31
    Csve skrev 2014-01-03 14:58:50 följande:

    Hej.. Längesen jag var inne.


    Vi ska ha kuvertavgift, om det var det du menade. Lutar åt 200:-/ vuxen (barn gratis såklart..)
    Hur mycket ska ni ta?


     


    Ja det var det jag menade. Vi har inte bestämt hur mycket vi ska ta än. Vi har inga barn med på festen. 
  • Äldre 5 Jan 16:37
    #32

    På tisdag ska jag ringa och fråga min konfirmationspräst om hon kan viga oss Hjärta

  • Äldre 5 Jan 17:02
    #33

    Fotograf bokad oxå HjärtaGlad

  • Äldre 6 Jan 21:52
    #34

    Nu ska vi se.......
    Sä här ligger vi till.....
    Badelunda Kyrka bokad 7/6 Kl 14:30
    Badelunda Kyrkskola bokad för festen
    Gästlistan så gott som klar bara några adresser som saknas
    Vi har bestämt oss för att ta en kuvertavgift men beloppet ej bestämt än. 
    Tärnor blir mina kusiner
    Solister i kyrkan blir  också kusiner till mig
    Brudnäbbar blir min brors 3 åriga dotter och min m2b:s  brors son 
    Min, tärnornas och brudnäbbens klänning ska min m2b:s moster sy 
    Temat blir 50-tal/rockabilly 

    Ja just ja, prästen ska jag ringa imorgon

  • Äldre 6 Jan 23:39
    #35

    Hoppar in här också då jag och min fästman också gifter oss den 7 Juni. Bara 5 månader kvar nu!! :D
    Med ett kontrollfreak som brud så har vi kommit ganska långt i vår planering och imorgon klistras alla frimärken på och inbjudningarna till våra 87 gäster skickas. Våra kläder är klara sen i somras, då vi var i Thailand och passade på att köpa där. (det är ju så billigt!) Så nu kan vi lägga tid och energi på allt annat, som brudnäbbsklänningarna som vi själva ska sy. Älskar att planera och gör varje steg i planeringen med glädje, men mest av allt längtar till den stora dagen! Skrattande

  • Äldre 6 Jan 23:58
    #36

    Vart gifter ni er?

  • Äldre 7 Jan 21:47
    #37

    Hej tjejer. Nu har vi typ också bestämt oss för att gifta oss den 7/6 2014. Vi "bestämde" att vi skulle gifta oss i början av december, och jag vill gärna gifta mig i maj/juni. Tycker ni att det är alldeles för kort tid kvar för att planera och genomföra?

    Vi har kollat med lokalen och när vi var där på juldagen var den ledig, vi ska ringa nu i veckan och boka. Det är en bygdegård i en liten by i Småland. (Vi bor i Sthlm men min sambo är från Småland.) Cateringfirma ska jag kolla i veckan, och vigselförrättare, vi ska gifta oss borgerligt. Eventuellt utomhus, vi har inte bestämt vigselplats än, men nånstans utomhus eller i min sambos släkts "lokaler". (Det är en gammal såg/gård så det finns några alternativ inomhus som vi ska fundera lite på.)

    Jag var i två butiker och tittade på klänning idag, den ena sa att det är typ för sent för att hinna till juni, den andra sa de ungefär tre månader för leverans så om jag bestämmer mig snart så är det inga problem.

    Vi kommer nog vilja bjuda runt 100 personer när jag gjort preliminär gästlista (det får plats drygt hundra i lokalen). Den stora bröllopsvågen i vår kompiskrets har varit, så förhoppningsvis är inte så många uppbokade på andra bröllop redan, men det finns kanske några som faller bort för att vi inte bokat in dem i tid. Vi tänkte skicka ut "save the date"-mail/sms typ nästa vecka om lokalen och vigselförrätaren funkar den 7/6.

    Jag har aldrig haft så stora drömmar om "mitt bröllop", och inte min sambo heller, vi vill båda att det ska bli en glad och rolig middag och fest med så många vänner och nära släktingar som möjligt.

    Är det dumt att börja planera bröllopet "bara" sex månader innan?

  • Äldre 7 Jan 22:38
    #38

    iJenny: Det är absolut inte föresent att planera! Vi började planera vårt bröllop för ett år sen och om något har det nästan bara vara jobbigt för man har hunnit ändra sig så många gånger :P
    Det viktigaste är ju lokal, catering och vigselplats. Har man väl det bokat så löser sig allt annat och det verkar ni ju redan ha koll på :)

    Vi har inte skickat ut några *save the date" utan istället berättat för dem vi verkligen vill ha där att bröllopet sker den 7 juni. Inbjudningarna ska vi skicka ut så gästerna får dem på Alla Hjärtans-dag, tyckte det var en fin grej :)

    När det gäller klänningar så är det nog väldigt olika för jag beställde min i oktober och fick den efter fyra veckor, en La Sposa som sys i Spanien. Dock vet jag att det är ju högsäsong nu fram till juni och då blir det säkert längre leveranstider.
     
    Jag måste säga att ert bröllop låter jättemysigt och tror att ni utan problem kan fixa det till den 7 juni! 

  • Äldre 7 Jan 23:14
    #39

    Tack för svar Larssonmaria86!

    Jag tycker ju också att det borde vara ok iom att vi har rätt bra koll på lokalerna, och cateringen tror jag inte är något jätteproblem att åtminstone hitta nåt, även om det skulle visa sig att de man helst vill ha redan är bokade.

    Sen blir det kanske en del att göra nu i vår, men lite som du sa så tror jag att jag skulle tycka det var jobbigt att planera under för lång tid också. Man (jag) brukar ju aldrig vara så bra på att göra saker i tid utan ändå skjuta upp det till sista stund.

    Vi kommer nog ändå skicka "save the date", inte per post men typ mail/sms/facebookmeddelanden. De flesta vi bjuder bor långt bort från där vi ska gifta oss, så de måste boka boende och planera resa och så, så jag tänker att det nog är bäst att säga till dem så tidigt som möjligt att man vill att de ska komma.

    Nu har jag fått skriva av mig lite oro, så nu känns det bättre! Glad

  • Äldre 8 Jan 08:29
    #40

    Hej! Jag ansluter hit oxå :) jag gifter mig i fryele kyrka (Värnamo) kl 16 den 7/6 har alltid drömt om att gifta mig på pingstafton :) beslutet att gifta oss gjorde vi gemensamt men min sambo frågade på alla hjärtans dag 2012 omböjas ville gifta mig eller skaffa barn först så förra året föddes vår fina son som kommer vara brudnäbb tillsammans med 2 av sina kusiner. I planeringen har vi; bokat kyrka, bokat lokal, bokat fotograf, planerat nästan hela 3 rättersmenyn som min och hans mamma ska laga jag har nästan bestämt hur dukningen ska se ut vårt tema är rött/svart/silver. Igår gick våra inbjudningar ut så det strömmade in sms och samtal från glada och överraskade gäster :) vi har bjudit 71 st. Klänning, skor, slöja och ring är köpt och beställt. Värdparet är utsett. Nu när alla vet om det så kan planeringen fortsätta :) nu är det bara 5 månader kvar :)

Svar på tråden 7juni 2014