• idak86

Någon annan som inte ska ha vit brudklänning?

Är det någon mera än jag som inte ska ha en vit brudklänning?  
    Jag har nämligen aldrig varit något större fan av vita klänningar,och jag hittade min gröna brudklänning i New York i somras på secondhand ,visste dock inte att jag skulle gifta mig då,så den var tänkt till festtillfällen.
    Nu ska den bara kemtvättas,läggas ut vid ryggen (vi med nordeuropiskt ursprung är tydligen mera bredaxlade än amerikanskorna) och ta bort axelbanden och förbättra lite sömnar.,sen är den perfekt!   

• Svar på tråden Någon annan som inte ska ha vit brudklänning?
  • mirreth

Jag kommer nog köpa en grå, hade tycket det var coot med en chokladbrun, men mina smycken går i silver/titan så det blir nog grå.

• idak86

När ska du gifta dig då? Jag gifter mig i augusti :D

• Jessica B

Jag skall ha en svart halterneck-klänning med en röd tyll-underkjol. Trivs inte alls i vitt och på min bröllopsdag skall jag allt va bekväm! Skrattande

• Chicita

Jag borde egentligen haft en klänning i färg då det hade varit mer troget till temat.
    Men eftersom vi ville att gästerna skulle känna igen sig (och klart se att vi var brudparet så att säga) så valde vi traditionella färger till våra otraditionella kläder Flört 

Jag valde dock att bryta av med grönt dekorband längs ringning, på ärmen och längst ner vid fållen. Samt mitt pannsmycke med gröna stenar.

Grönt är en snygg färg. Glad  

• afturelding

Basen på min klänning är off white mot det gråa hållet, det är siden jacquard med diskreta blommor. Sen har jag inte bestämt mig för om chiffongen som ska ligga ovanpå ska vara grön eller lila, men något av dem blir det. Jag ska bara få hem tygproverna så kan jag bestäma mig. Men helt vit blir den då inte.

• Tessla

Jag kommer inte ha en vit klänning utan en regencyklänning a la 1820 ungefär. Ljust blågrön med skimmer i guld och med ett band under brösten i ngt guld i(har inte bestämt ännu). En sömmerska som bara jobbar med historiska kläder syr upp den (hittad via etsy.com). Har alsrig kunnat se mig i en vit klänning och ser detta som en ursäkt för att få klä ut mig lite. Tänkte mig en medeltidsklänning först men jag tror att regency passar bättre på min korta tjocka kropp samtidigt som det passar bättre med min fästmans ungerska husar uniform. Vi kör lite på Jane Austen på inbjudan (och lite Battelstar Gallactica på infobladet) så allt är lite vad vi känner för :). 

• idak86

Om du hittar en i rätt rosa som du passar i,kör på det! 

• Solborga

Svart blir det för min del! =)

Bär aldrig vitt annars, så det skulle kännas konstigt att göra det bara för att. Provade några vita, men kände mig inte bekväm i det.

• mirreth
    Fröken Finemang skrev 2013-01-20 19:14:02 följande:
    www.jenjenhouse.com/Ball-gown-Sweetheart-Cour...
    de blir den här i vitt eller rosa :)
    bestämmer mig nog inte förrän jag trycker på KÖP knappen! :)

Jag har också tittat på den! Fast i annan färg och utan blommorna

idak86: Jag gifter mej 3/8

• Candyheart
    Fröken Finemang skrev 2013-01-20 19:14:02 följande:
    www.jenjenhouse.com/Ball-gown-Sweetheart-Cour...
    de blir den här i vitt eller rosa :)
    bestämmer mig nog inte förrän jag trycker på KÖP knappen! :) 
    Jag köpte den i vit och utan blommorna. Jag får väl lägga upp en bild när den kommit om den passade :) riktig drömklänning!
  • Allis

Jag har ett mörkgrått sidentyg som jag ska sy en klänning av och en svart cape från början av förra seklet, det kommer att bli kanonsnyggt och något jag känner mig bekväm i.

Svar på tråden Någon annan som inte ska ha vit brudklänning?