• Anonym (olycklig)

    Jag orkar inte längre

    Jag har blivit dumpad av den mest fantastiska man. " Jag älskar dig inte, och gör jag det inte nu, kommer jag aldrig att göra det", sa han.

    Jag träffade en underbar äldre man i höstas. Vi pratade en stund och så var det inte mer med det. Det går en tid och vi tar kontakt. Vi har daglig kontakt två veckor innan vi bestämmer en dejt. Han verkar vara den som är mest ivrig på att träffas. Vi träffas, jag gillar honom. Men känner egentligen inget mer. Vi träffas vidare, han uppvaktar mig och överöser mig med vackra ord och kärlek. Jag vågar börja slappna av och så bara händer det. Jag blir tokförälskad..Varje dag små söta mess, då vi träffas kan vi aldrig sluta kramas. Han säger att han är kär. Jag säger samma sak. Allt verkar så himla perfekt. Jag är lyckligaste i världen.

    Så kommer en dag. Jag har en obehaglig känsla i magen, skakar av mig den och tänker att det är en inbillning. Vi träffas. Jag säger att jag är kär och kramar om honom. Han svarar inte. Men är lika underbar fysiskt mot mig. Får mycket närhet. Vi uppvaktar varandra. Visar kärlek. Och så en dag " vi måste prata". Han anser att jag har rusat förbi honom i känslorna. Han är inte kär som jag är i honom. Är han inte kär nu blir han det aldrig.
    Jag vaknar till. Inser att vi är totala främlingar. Vi hade knappt dejtat. All tid spenderades under täcket. Inte konstigt att man inte kan bli kär efter 1,5 månad då. Jag säger detta till honom, men han tror ändå inte.

    Jag är helt övertygad om att förhållandet skulle gå att fixa om vi startade om på nytt och verkligen dejtade och lärde känna varann på djupet. Jag fattar bara inte varför han inte vill.

    Kan inte kärlek växa fram?

    Jag går under

  • Svar på tråden Jag orkar inte längre
  • daniiel

    Det är väldigt tråkigt att du är sårad och ledsen. Det gör ont när den man är kär i inte kan besvara känslorna och man har all rätt att känna så och bearbeta det. På samma sätt har den andra personen, som inte har samma känslor, all rätt att inte känna samma sak. Det är, tyvärr, något som vi inte kan styra över.

    Jag tror att kärlek kan växa fram, men då måste man själv vara villig att låta den göra det. Vilket det inte verkar som att han är, utan han verkar vilja att ni går skilda vägar.

    Hur ont det än gör, hur ledsamt det än är, så måste du nog låta honom göra det.

    Och inte för att vara "sån", men jag tycker faktiskt att det var bra av honom att vara ärlig och inte låta dig tro något annat. Att lägga korten på bordet och säga som det är. Det låter ju dig att få all information om ert förhållande och inte gå med falska förhoppningar. Då kan du kanske börja försöka komma över honom och hitta någon annan, någon som blir lika kär i dig som du i honom, för han finns där :)


  • Anonym (känner samma)

    Åh jag lider med dig!
    Har genomgått ungefär samma sak. O jag va dessutom i ett förhållande med jättebra karl, som jag tyvärr hade fått lite svalnade känslor för efter 4 år. Men så fick jag upp ögonen för en nyfunnen bekant. Och helt plötsligt fick vi kontakt o han kände samma. Jag hade ju redan tänkt på honom i flera månader så jag släppte allt vind för våg, såg min ursäkt för att lämna förhållandet.
    Vi hade några jättetrevliga stunder, umgicks, tittade på film, myste, ute o gick i skogen. Sms:ade o ringde varann varenda dag. Vi har massa gemensamt. Jag föll som en fura. Han ville ta det lugnt och det ville ju jag med, men ibland sa han saker som visade på att han kände mer än han vågade erkänna. Han fick mig helt runt lillfingret. 

    Sen efter några veckor, fick jag den där obehagliga känslan i magen att nåt var fel. "Känner mest vänskap" blev svaret. Men de av mina vänner som känner honom säger att han antagligen började känna mer än han vågade och blev rädd för sina känslor, för han har blivit så otroligt sårad av de tjejer han verkligen fallit för. Dessvärre har han också en syster som har mentala besvär och de flesta tror även att hon har sagt nåt som skrämde bort honom. Hela världen rasade för mig. Hade jag lämnat allt i onödan, hade jag verkligen gjort rätt? Hade det bara varit ett spännande äventyr, en ursäkt att lämna trista vardagen? Men jag var kär, det vet jag. För de saker som får mig att tänka på honom, gör ont i hjärtat, ger mig ont i magen.

    Så här sitter jag med brustet hjärta, totalt förvirrad. Exet vet inte om den här mannen och ska aldrig heller få veta, för han vet vem det är. Och exet vill ju ha mig tillbaka och vi har träffats några gånger och det har känts väldigt bra, men längre tid än typ 3-4 dar klarar jag inte att ha honom inpå mig. Så även om vi skulle försöka igen vet jag inte om jag skulle klara av att vara sambo igen.

    Samtidigt har jag ju fortfarande starka känslor kvar för den andre mannen och känner att allt är så ouppklarat. Vet att vi kommer träffas som vänner genom våra gemensamma intressen, men jag skulle bara vilja umgås med honom igen för att se hur det känns. Och det stör mig som fan att han bara fegade ur och inte har tagit nån kontakt efter det, för om vi ska vara vänner, måste vi ju ses. 

    Usch o fy vad det är jobbigt med känslor.... 

  • Anonym (olycklig)
    daniiel skrev 2013-01-20 16:35:09 följande:
    Det är väldigt tråkigt att du är sårad och ledsen. Det gör ont när den man är kär i inte kan besvara känslorna och man har all rätt att känna så och bearbeta det. På samma sätt har den andra personen, som inte har samma känslor, all rätt att inte känna samma sak. Det är, tyvärr, något som vi inte kan styra över.

    Jag tror att kärlek kan växa fram, men då måste man själv vara villig att låta den göra det. Vilket det inte verkar som att han är, utan han verkar vilja att ni går skilda vägar.

    Hur ont det än gör, hur ledsamt det än är, så måste du nog låta honom göra det.

    Och inte för att vara "sån", men jag tycker faktiskt att det var bra av honom att vara ärlig och inte låta dig tro något annat. Att lägga korten på bordet och säga som det är. Det låter ju dig att få all information om ert förhållande och inte gå med falska förhoppningar. Då kan du kanske börja försöka komma över honom och hitta någon annan, någon som blir lika kär i dig som du i honom, för han finns där :)
    Tack, söta du! För just nu känns det som större chans med miljonvinst på lotto än att träffa någon ny som det klickar med. Har bara haft erfarenhet av långa förhållanden med svin tidigare, där man har blivit nertryckt och inte förmått sig lämna relationen. Han som jag nu träffade var för bra för att vara sann. Får bara bita ihop
  • Anonym (olycklig)
    Anonym (känner samma) skrev 2013-01-20 16:42:15 följande:
    Åh jag lider med dig!
    Har genomgått ungefär samma sak. O jag va dessutom i ett förhållande med jättebra karl, som jag tyvärr hade fått lite svalnade känslor för efter 4 år. Men så fick jag upp ögonen för en nyfunnen bekant. Och helt plötsligt fick vi kontakt o han kände samma. Jag hade ju redan tänkt på honom i flera månader så jag släppte allt vind för våg, såg min ursäkt för att lämna förhållandet.
    Vi hade några jättetrevliga stunder, umgicks, tittade på film, myste, ute o gick i skogen. Sms:ade o ringde varann varenda dag. Vi har massa gemensamt. Jag föll som en fura. Han ville ta det lugnt och det ville ju jag med, men ibland sa han saker som visade på att han kände mer än han vågade erkänna. Han fick mig helt runt lillfingret. 

    Sen efter några veckor, fick jag den där obehagliga känslan i magen att nåt var fel. "Känner mest vänskap" blev svaret. Men de av mina vänner som känner honom säger att han antagligen började känna mer än han vågade och blev rädd för sina känslor, för han har blivit så otroligt sårad av de tjejer han verkligen fallit för. Dessvärre har han också en syster som har mentala besvär och de flesta tror även att hon har sagt nåt som skrämde bort honom. Hela världen rasade för mig. Hade jag lämnat allt i onödan, hade jag verkligen gjort rätt? Hade det bara varit ett spännande äventyr, en ursäkt att lämna trista vardagen? Men jag var kär, det vet jag. För de saker som får mig att tänka på honom, gör ont i hjärtat, ger mig ont i magen.

    Så här sitter jag med brustet hjärta, totalt förvirrad. Exet vet inte om den här mannen och ska aldrig heller få veta, för han vet vem det är. Och exet vill ju ha mig tillbaka och vi har träffats några gånger och det har känts väldigt bra, men längre tid än typ 3-4 dar klarar jag inte att ha honom inpå mig. Så även om vi skulle försöka igen vet jag inte om jag skulle klara av att vara sambo igen.

    Samtidigt har jag ju fortfarande starka känslor kvar för den andre mannen och känner att allt är så ouppklarat. Vet att vi kommer träffas som vänner genom våra gemensamma intressen, men jag skulle bara vilja umgås med honom igen för att se hur det känns. Och det stör mig som fan att han bara fegade ur och inte har tagit nån kontakt efter det, för om vi ska vara vänner, måste vi ju ses. 

    Usch o fy vad det är jobbigt med känslor.... 
    Söta du. Vad är det för fel på våra män?! Jobbigt är det när det kommer sm en blixt från klar himmel. Har lovat mig själv att inte ha några förhoppningar om att det ordnar sig. Vi får låta tiden utvisa hur det blir med våra män. Annat kan vi inte göra :(  Kanske möts man en dag, dejtar på nytt och det fungerar. Eller så är det som alla säger...Det blir bättre, man går vidare och vips är man kär igen. (fast just nu vill jag bara ha en speciell). Jag hade gjort vad som helst för denne man, men tydligen räcker det inte

    Kram på dig!
  • Anonym (olycklig)

    Jag trodde han var seriös när han lät mig träffa hans ljuvliga barn. Sorgen känns extra jobbig, när jag även förlorar dem.

Svar på tråden Jag orkar inte längre