• alfonso

Åsikter om klänningen

Hej på er!
    Vi ska gifta oss i sommar och har en rätt så tight bröllopsbudget. Nu har jag fått chansen att låna en brudklänning av en kompis, vilken innebär att vi kan spara in mycket pengar på klänningsposten. Använder jag den här klänningen så behöver jag bara betala för en kemtvätt! :)

Jag tycker själv att den sitter jättefint fram, men är inte helt nöjd bak.  Men med en bättre bh och underkläder som håller in magen och kärlekshandtagen så sitter den nog bättre. Det känns också som om att den kan bli för stor om jag tappar några kilon.

Vad tycker ni? Tror ni att den kommer att sitta snyggt? Eller är den lite för stor? På bilden tror jag att den är åtdragen lite för hårt allra högst upp, men jag tror att den är maximalt åtdragen längst ner.

• Svar på tråden Åsikter om klänningen
  • Chicita

Klänningen ser nästan ut att vara aningen för stor för dig. Så du behöver verkligen inte tänka på att gå ner mer i vikt Glad
    Den hade nog till och med suttit bättre om du lägger på dig 2-3 kilo (så med andra ord behöver du inte panikträna och svälta dig fram till bröllopet Flört)

Men det är inte så att jag tänker "men jisses så illa den sitter".
    Och enda anledningen att jag över huvud taget kommenterar hur den sitter är för att du bad om åsikter...
    Hade jag varit gäst på bröllopet så hade jag nog mest tänkt på helheten och tyckt att du var en väldigt vacker brud Glad 

Du har en jättefin midja. Och om du inte drar åt den så jättehårt högst upp så kommer den att sitta bättre.
    Om det är en inbyggd korsett i den så ska den ju liksom vila på höften och inte "hänga på tuttarna"...

Kör på den där du Solig 

• alfonso

Tyvärr så tycker jag inte riktigt att den satt åt så mcyket på höften som jag hade önskat. Men med tanke på hur billigt det blir så känner jag att den inte måste sitta helt 100-procentigt perfekt. Jag kände mig i alla fall jättefin i den!

• Chicita
    alfonso skrev 2013-01-20 13:45:04 följande:
    Jag kände mig i alla fall jättefin i den!
    Det här är det allra viktigaste Glad

Mitt största tips - prova klänningen tillsammans med en underkjol som bygger lite volym.
    Typ något sånt här (om du vill visa upp släpet lite mer också)
    www.tradera.com/petticoat-dress-exklusivt-underkjol-klanning-med-slap-110001-auktion_341083_173110120

Eller en sån här om du inte vill lyfta fram släpet
    www.tradera.com/petticoat-dress-exklusivt-underkjol-klanning-med-slap-110011-auktion_341083_172785424

Om klänningen får lite stöd underifrån av en underkjol så kommer den antagligen också att sitta lite bättre.

Men det absolut viktigaste är ändå hur du känner dig i klänningen.
    Så länge som du känner dig jättefin så kan du gifta dig i vad som helst.
    Jag har sett klänningar där jag undrat "hur f-n tänker dom nu?" och sen ser man klänningen på en tjej som älskar den... Och det blir en helt annan sak.

När det kommer in kläder i butiken som jag jobbar i så kan man ibland också tänka sådär "åh fy sjutton, den här kommer vi aldrig att sälja". Och sen kommer en person som tycker att "den där färgen/formen är sååååå snygg" och dom liksom bara stålar när dom får på sig tröjan/tunikan/klänningen/byxorna...
    Och helt plötsligt blev det där "fula" skitsnyggt Solig

Viktigt nu att poängtera att jag inte tycker att din klänning är ful från början. Utan jag tycker att det ser bra ut som det är.
    Men just den där känslan som du beskriver - det är den som är skillnaden mellan "åh en vit klänning... ok" och "åååååh vad vacker hon är som brud" Glad 
  • karamell

Jag tycker den sitter jättefint på dig och att du ser jättefin ut i den. =)

• idak86
    Chicita skrev 2013-01-20 13:23:26 följande:
    Klänningen ser nästan ut att vara aningen för stor för dig. Så du behöver verkligen inte tänka på att gå ner mer i vikt Glad
    Den hade nog till och med suttit bättre om du lägger på dig 2-3 kilo (så med andra ord behöver du inte panikträna och svälta dig fram till bröllopet Flört)

Men det är inte så att jag tänker "men jisses så illa den sitter".
    Och enda anledningen att jag över huvud taget kommenterar hur den sitter är för att du bad om åsikter...
    Hade jag varit gäst på bröllopet så hade jag nog mest tänkt på helheten och tyckt att du var en väldigt vacker brud Glad 

Du har en jättefin midja. Och om du inte drar åt den så jättehårt högst upp så kommer den att sitta bättre.
    Om det är en inbyggd korsett i den så ska den ju liksom vila på höften och inte "hänga på tuttarna"...

Kör på den där du Solig 
     Håller med Chicita! och sen är det bara att få till en snygg frisyr,make-up,blommor och en slöja om du ska ha det också :D 
  • emjn

den satt jätte fint på dig :) 

• andreaojag

Snygg klänning, passar dig perfekt! :)

• alfonso

Så glad jag blir av att läsa vad ni skriver!

Chicita skrev 2013-01-20 14:10:48 följande:
    Mitt största tips - prova klänningen tillsammans med en underkjol som bygger lite volym.
    Typ något sånt här (om du vill visa upp släpet lite mer också)
    www.tradera.com/petticoat-dress-exklusivt-und...

Eller en sån här om du inte vill lyfta fram släpet
    www.tradera.com/petticoat-dress-exklusivt-und...

Om klänningen får lite stöd underifrån av en underkjol så kommer den antagligen också att sitta lite bättre.
    Tack för tipset Chicita!

Nu har jag funderat lite till och ställer in mig på att använda den här klänningen. Vi gifter oss i juli, så jag har ju lite till tid på mig att ändra mig gällande klänningen. Jag väger lite mer än vanligt efter min senaste graviditet, så ev. kommer jag att tappa några av dessa kilon, och då biir nog klänningen för stor. Det var visserligen 1,5 år sedan, men jag har nog unnat mig lite för mycket gott sedan dess, och har nu börjat äta lite mer som jag gjorde innnan. Jag tänkte ge det ca 1-1,5 månad och har jag då tappat i vikt så får jag leta efter en annan klänning. Vad tror ni om den planen? :)
  • Chicita
    alfonso skrev 2013-01-20 21:43:13 följande:
    Jag tänkte ge det ca 1-1,5 månad och har jag då tappat i vikt så får jag leta efter en annan klänning. Vad tror ni om den planen? :)
    Det låter som en bra plan Glad
  • Mmmaria

Vilken tur du har som kan låna en så fin klänning. Se efter hur det känns om 1-2 månader.

Den var i alla fall väldigt fin på dig : )

Svar på tråden Åsikter om klänningen