• Sussie­Claes
    Äldre 20 Jan 10:15
    4612 visningar
    14 svar
    14
    4612

    Efterlyser näsdukar till kyrkan. SE BILD!

    Halloj! Ett jätteproblem att hitta näsdukar till kyrkan. Det finns bara en massa med tecknat skit på. Jag efterlyser en näsduk att lägga i varje kyrkprogram. Det är ett brudpar på. Hittar? Tips på andra? Tack!

  • Svar på tråden Efterlyser näsdukar till kyrkan. SE BILD!
  • Sussie­Claes
    Äldre 20 Jan 10:26
    #1

    Kunde inte bifoga bild.....

  • PiaB
    Äldre 20 Jan 10:41
    #2

    Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med att hitta näsdukar. Men vill dela en tanke. Jag vet att alla gör som de vill.


    Men jag skulle tycka det kändes konstigt att få en näsduk, lite som att "det här kommer bli så fint så alla kommer gråta floder". Många gråter på bröllop, bla jag. Jag kan knappt tänka på ett bröllop utan att gråta. Men det vet jag ju om och har därför med mig näsdukar själv. Många gråter inte, vad ska de göra med näsduken? Nåja, bara en tanke.


     


    Jag antar att du googlat näsduk bröllop? Min dator håller på att haverera och google krånglar jättemycket så jag kan inte hjälpa dig att leta


  • Äldre 20 Jan 11:07
    #3

    Jag håller helt och hållet med PiaB och skulle känna att det var jätte konstigt att få näsduk (hur många gråter på ett bröllop? Brudens mor kanske blir lite tårögd men där tar det nog slut) men klart jag hjälper dig ändå

    Här är en tysk sajt som säljer hur många pappersnäsdukar som helt med tryck på och hittar du dem inte här så finns de nog inte att få tag på längre.

    www.napkins-wimmel.co.uk/en/handkerchief___events.html

  • Äldre 20 Jan 11:57
    #4


    Är det de här du menar? I så fall hittade jag dem här: www.dromtorget.se/p_00000000409_nasduk_brudpar_%2810-pack%29.php
  • Sussie­Claes
    Äldre 20 Jan 14:51
    #5

    Hallå. Kravet är ju såklart inte att man måste gråta, utan mer att den finns där ifall, så jag håller inte alls med. Den finns och man får göra som man vill. Kanske vill någon ha den att snyta sig med. Varsågod!

  • Sussie­Claes
    Äldre 20 Jan 14:55
    #6

    Jag la förresten ut bilden på näsdukarna med det här vackra brudparet på. Kika. www.finest.se/claesochsussie

  • Äldre 20 Jan 15:46
    #7

    Jag ville ha det på bröllopet men blev inte av och jag är glad för det :) Någonstans får det vara en gräns för hur mycket man ska dadda gästerna och om man vet med sig att man är en bölare på bröllop så har man med sig eget papper.

  • Sussie­Claes
    Äldre 20 Jan 17:50
    #8

    Ok. Men nu var det inte åsikter jag sökte utan det är näsdukar jag ska ha! :) För min del är det glasklart och det är jag som eftersöker näsdukar. Punkt.

  • Sussie­Claes
    Äldre 20 Jan 17:51
    #9

    Fler tips på bra näsdukar?? ;))

  • Sussie­Claes
    Äldre 20 Jan 17:53
    #10

    Jag tror minst 20 stycken gråter :) Ska som sagt ha näsdukar. Gråta eller snyta sig i dom gör man som man vill.

  • Äldre 20 Jan 18:31
    #11

    Nu vet jag att du inte var ute efter åsikter kring näsdukarna vara eller icke vara, och självklart gör ni hur ni vill med den saken, men jag måste bara instämma med dom som skrivit att det är lite konstigt att dela ut näsdukar till gästerna. Att det finns dom som fäller en tår under en vigsel, det vet nog alla, men majoriteten gör ju faktiskt inte det. Att brudparet då delar ut en näsduk till varje gäst i vigselprogrammen skulle jag bara tycka var lite löjligt och skrattretande, då det skulle kännas som (som någon skrivit här på BT tidigare angående ämnet) "att paret ifråga är lite uppe i det blå och varit lite vääl uppfyllda av sin egen storhet."

    Nu tror jag inte att du/ni kommer ändra åsikt i frågan, och det behöver du/ni absolut inte göra, men jag tänker ändå dela med mig av ett tips. Någon annan i samma tankebanor kanske snappar upp det. Att ställa tex en korg med näsdukar vid ingången i kyrkan istället för att dela ut dom med vigselprogrammet. Då finns det näsdukar till dom som vill ha och det känns mer som en vänlig gest än en förväntan på att gästerna ska fälla en tår.

    Vidare vill jag bara säga att näsduken du visar i bloggen TS är väldigt fin :) Jag hoppas att du lyckas hitta samma eller liknande. Vart hittade du bilden (eller näsduken om du fotat den)? Jag tänkte att det kanske kan ge någon ledtråd. Tyvärr har jag inte sett något liknande någonstans och kan komma med tips.


  • Sussie­Claes
    Äldre 20 Jan 19:26
    #12

    Det var däremot ett bra svar! En korg med näsdukar :)

  • Sussie­Claes
    Äldre 20 Jan 19:27
    #13

    Bilden jag visar i bloggen är en näsduk från en väns bröllop :)

  • Äldre 20 Jan 19:42
    #14

    Har du frågat vart dom köpte näsdukarna? (Antar att du har gjort det, men frågar ändå) För som sagt, jag tycker inte idén med att det finns näsdukar i kyrkan är dålig, mer bara att dela ut dom :P Och näsduken i bloggen var väldigt fin :)

    Har du kikat på typ Ebay och såna sidor om det finns något där?


Svar på tråden Efterlyser näsdukar till kyrkan. SE BILD!