• GustavB

Bröllopsmässa Stockholm 25/1

Under helgen den 25/1 är det 2 st bröllopsmässor i Sthlm. En hålls på Grand Hotel och den andra i Nacka strand arangerad av tidningen Allt om Bröllop. 

Jag och min fästmö hade tänkt att gå på en av dessa. Är det någon som har varit på någon av dessa innan och kan rekommendera vilken man bör välja?  

• Svar på tråden Bröllopsmässa Stockholm 25/1
  • 130810

Undrar samma sak!

Har fått känslan av att den i Nacka är lite mer "kommersiell" och den på Grand mer exklusiv. Men jag vet inte, första gången på bröllopsmässa Flört

• Fenuril

Jag har varit på Allt om Bröllops mässa förut och jag tycker att den är jättetrevlig. Det finns massor med utställare, och många roliga tävlingar. =) 

JAg har varit på en annan mässa i Sundsvall som var riktigt dålig. MEN jag är inte säker på att det är samma som den på Grand dock, och även om det är det så är det antagligen mycket bättre. Men i Sundsvall så var det typ totalt 7 utställare, efter 5 minuter hade man gått igenom allt. Inte värt inträdet på långa vägar.  

• storken

Varit på den på Grand och var sisådär nöjd;) Man har chansen till bra erbjudanden från ringdesigners ( men det har man ju på andra också) men jag har hört mkt bra om den i Nacka. Tycker verkligen i te det var ngt exklusivt över den på Grand... Hade jag gått igen hade jag satsat på Nacka. Kan ju skilja år från år förstås... Pratade med designern på Kik Sthlm o de är alltid på den i Nacka vilket i mina ögon talar väl om den;)

• GustavB

Blev 2 biljetter till Nacka-mässan, det känns som den kommer vara lite större utbud där. Vi ska ju inte gifta oss förns 2014 heller så kan alltid kolla på grand nästa år :D

• GustavB

Var det någon mer som var där? Vad fick ni för intryck?

Både min fästmö och jag blev lite besvikna. Hade nog fel förväntningar tyvärr. 
    Det kändes mest som man var omringad av fotografer och lokaluthyrare. Vi båda trodde utställare med bröllopsklänningar skulle vara en majoritet. 
    Vi missade mode-showen som var kl 12 på lördagen, men en bekant till oss sa att det inte var så mycket att hänga i granen. 
    Hade gärna sett någon mer som gjorde bröllopstårtor än de som hade provsmak (kommer ej ihåg namnet).
    Vi var där från öppning till ca 13:30. Spenderade mest tid med Kaplands för att prata ringar och design och stötte även på en och annan trevlig fotograf. 

• mirreth

Jag var också i Nacka i helgen. Tyckte det var trevligt men kanske inte mer än så, hade sällskap av en kompis så vi hade kul med Trode också att det fanns mera tårta att smaka, hittade ett specifikt ställe bara och de bjöd på en liten klutt moussé och nåt hallon. Trode även att man skulle kunna prova brudklänningar men jag hittade inget ställe.

Nu ser jag fram emot den i Örebro på slottet. Ska gå med den blivande då

• 130810

Tyckte inte att det var så mycket att hänga i granen tyvärr.. Hade nog för höga förväntningar. Hade hoppats på mer inspiration och så hade jag velat se mer dekorationer och kläder. Kändes bara som att man blev påhoppad av försäljare hela tiden och inte kunde titta i lugn och ro.

• malli716
    130810 skrev 2013-01-28 17:31:16 följande:
    Tyckte inte att det var så mycket att hänga i granen tyvärr.. Hade nog för höga förväntningar. Hade hoppats på mer inspiration och så hade jag velat se mer dekorationer och kläder. Kändes bara som att man blev påhoppad av försäljare hela tiden och inte kunde titta i lugn och ro.
    Precis så kände vi med. Dessutom var ju nästan allt lokalt. Vi kan ju inte anlita någon av dem som var där lixom. Väldigt missnöjd. Trodde det var mer inspiration än säljare...
  • GustavB

Verkar som vi alla ungefär hade samma förväntingar då som inte infriades. Trist :[

Mirreth: Berätta gärna hur den var, kanske kan vara något för oss nästa år om det är bättre :)

• stormhelen
    GustavB skrev 2013-01-28 16:53:54 följande:
    Var det någon mer som var där? Vad fick ni för intryck?

Både min fästmö och jag blev lite besvikna. Hade nog fel förväntningar tyvärr. 
    Det kändes mest som man var omringad av fotografer och lokaluthyrare. Vi båda trodde utställare med bröllopsklänningar skulle vara en majoritet. 
    Vi missade mode-showen som var kl 12 på lördagen, men en bekant till oss sa att det inte var så mycket att hänga i granen. 
    Hade gärna sett någon mer som gjorde bröllopstårtor än de som hade provsmak (kommer ej ihåg namnet).
    Vi var där från öppning till ca 13:30. Spenderade mest tid med Kaplands för att prata ringar och design och stötte även på en och annan trevlig fotograf. 

Jag och min m2b var på båda mässorna.

Vi blev nog mer besvikna på Grand än på Nacka.

På Grand var man omringad av guldsmedbutiker och ställen där man kan hyra olika typer av lokaler. Sådant som vi redan har fixat. Det fanns en hel del bröllopsklänningar där, både att titta på men även som man kunde prova. Dock så var det inget för mig då jag redan har köpt min klännning. Jag hade hoppats på lite florister och transportföretag. Men det fannst typ bara 1 florist (som dessutom var ett gymnasium) så de var inte någon färdig utbildad sådan där samt att det fanns två transportföretag. Det fanns inte direkt någon frisörer eller sådan häller vad jag såg. Make up store var där, men de var rätt griniga tycker jag. En annan nackdel var att det knappt fanns några uttställare för herrkläder (endast två stycken).

Fördelarna var att den mässan var större och miljön är ju helt fantastisk. Dessutom fick man två drinkbiljetter var där man kunde smaka på skumpa. Sedan fanns det lite olika ställen där man kunde provsmaka tårtor på. Men de var också ganska så få. Sedan var utställarna mycket benägna om att fånga in en för att få presentera sina varumärken. Man kände sig nästan som att man simmade i en flod i Amazonas bland en massa pyraior. Hehe. =)

Här fick man också av väldigt många utställare goddibags (mycket trevligt tycker jag). Dessutom fanns det väldigt många olika tävlingar som man kunde delta i. Skulle ju vara kul om man vann något. Men det räknar man ju inte med. =)

I Nacka var det som du sa dåligt utbud vad gäller brudklänningar. det var också mycket mindre än vad jag trodde att det skulle vara. Dock så tyckte vi att det var en bättre blandning av utställare på Ncka än på Grand.

Det fanns ett bättre utbud av kläder för brudgummarna (faktisgt bättre än för bruden).

Till skillnad mot Grand så var utställarna inte alls så speciellt på. De flesta tycktes tycka att det var jobbigt att vara där, då många stod och höll på och blippa med sina telefoner.

De få som tycktes vilja göra ett bra intryck för sina företag gjorde det bättre än på Grand då de inte var lika påflugna.

En annan nackdel (tycker jag iaf) att det inte fnns så mycket olika tävlingar och man fick inte speciellt många goodiebags där. Något man blev överöst med på Grand.

• stormhelen

Herre gud vad mycket stavfel det blev där. Haha. Sorry. Skäms

Svar på tråden Bröllopsmässa Stockholm 25/1