• sophiebus

hjälp med klännings affär i stockholm

jag å mina tärnor åker till stockholm nästa helg å ska på mässan på lördag. men vi kommer till stockholm på fredagen å skulle vilja kika i några bra brudklännings butiker.
    dom måste ligga nära varandra eftersom vi inte har så lång tid på oss å dom brukar stänga ganska tidigt. finns de någon som är haj på de? vart man ska?
    jag vill inte till någon super exlusiv affär där man får punga ut hur mycket som hälst utan har en budjet på 6.000kr.
    Vi ska bo på norrmalm men kan ta t-banan till någon annan del,  bara det finns fler än en butik där, som sagt fler i gång avstånd från varran.
    tack =) 

• Svar på tråden hjälp med klännings affär i stockholm
  • GustavB
    sophiebus skrev 2013-01-15 16:45:17 följande:
    jag vill inte till någon super exlusiv affär där man får punga ut hur mycket som hälst utan har en budjet på 6.000kr.
    Lilly kan vara något för dig då, de har väldigt trevlig personal och humana priser, dock bör du ringa dit och boka en tid först, kolla in lilly.nu
    Finns även Garamaj på Karlavägen som är ca 15-20 min promenad därifrån, men tror deras priser ligger snäppet högre än det. 
    En outlet butik finns i Ropsten som är 3 stationer från där Lilly ligger, 2 från Karlavägen. www.bridaloutlet.se/

Sen finns det en butik på kungsholmen vet jag, men inte varit där så kan inte kommentera på deras prisnivå.

Lycka till 
  • GustavB

Förlåt mig, Garamaj ligger precis bredvid Lilly. Butiken jag tänkte på som ligger på Karlavägen är Milagro :)

• HubbaBubba

Jag köpte min underbara klänning på milagrodenahrin.se/ igår för 6000kr(provexemplar) som egentligen kostar 19.900kr Glad Ligger på karlavägen.
    Jättetrevlig personal också.
    Det är den här (myyycket finare irl)

• stormhelen

Milagro är toppen, kan verkligen rekommendera den. 

• Fen2011

Rekomenderar att du börjar med ett besök hos BridalOutlet vid Ropsten. Lycka till!Glad

• Aniara4
    Fen2011 skrev 2013-01-15 19:22:38 följande:
    Rekomenderar att du börjar med ett besök hos BridalOutlet vid Ropsten. Lycka till!Glad
    Det lär iofs vara en rätt bra och billig butik, men eftersom TS har ont om tid kanske det inte är optimalt?

Jag tycker också Lilly är bra, men man behöver boka tid om man vill prova.

Ett alternativ är ju att "göra Hornsgatan", det ligger tre bröllopsbutiker mellan Zinkensdamm och Hornstull. Faktum är att sist jag åkte förbi där tyckte jag det låg en ny precis vid Bröllopskällan (tror jag den heter, den som är närmast Zinkens t-bana), på samma sida. Så det kanske är fyra nu?
  • Stoxoz

Hornsgatan besökte jag sist vi vari stockholm. Fanns tre eller fyra butiker. Och det var bara att hoppa in och börja prova... Så hjälpte de en efter hand så gott de kunde.

• stormhelen
    Aniara4 skrev 2013-01-15 20:46:33 följande:
    Ett alternativ är ju att "göra Hornsgatan", det ligger tre bröllopsbutiker mellan Zinkensdamm och Hornstull.

Jag har för mig att det har varit en del klagomål då personalen har varit enormt otrevlig och oförskämda mot de tjejer som letat efter sin bröllopsklänning, på en av de butikerna som ligger längst den gatan om jag inte miss minner mig helt. Dock så kommer jag inte ihåg vilken det det var. Så jag kan ju minnas fel om att en av de butikerna där flera har bemötts på ett dåligt sätt ligger längst den sträckan.

Kanske någon annan som mins?

När jag letade efter klänningar själv så skrev jag upp en lista på de butiker som folk här på BT har varnat för. De butikerna undvek jag helt enkelt, då jag inte ville ha en ragata som är elak och förstör upplevelsen av att leta klänningar.

Tyvärr så slängde jag den listan efter det att jag hittat min klänning. =(

Annars så ha de jag kunnat dela med mig av den. Men informationen ska ju fortfarande finnas kvar här på BT, dock så kommer jag inte ihåg vilka trådar det kan ha varit.

• Aniara4
    stormhelen skrev 2013-01-15 22:43:25 följande:
    En av butikerna där har en "systerbutik" vid St Eriksplan och det verkar som att personalen byts mellan butiken. Jag och flera andra har haft dåliga erfarenheter av butiken vid St Eriksplan men goda erfarenheter av den på Hornsgatan, men några hade upplevt motsatsen.

När jag var i butiken på Hornsgatan var det en ung, ganska kort tjej med brunt hår i hästsvans som var jättetrevlig.
  • stormhelen
    Aniara4 skrev 2013-01-15 22:52:14 följande:
    En av butikerna där har en "systerbutik" vid St Eriksplan och det verkar som att personalen byts mellan butiken. Jag och flera andra har haft dåliga erfarenheter av butiken vid St Eriksplan men goda erfarenheter av den på Hornsgatan, men några hade upplevt motsatsen.

När jag var i butiken på Hornsgatan var det en ung, ganska kort tjej med brunt hår i hästsvans som var jättetrevlig.

Helt otroligt att folk som jobbar i sådana butiker (eller på andra ställen också för den delen) är otrevliga mot kunderna. Jätte snurrigt tycker jag.

Vad bra du iaf fick ett bra bemötande när du var där.

Men det är väll kanske bara vissa av de anstälda som är otrevliga.  Tråkigt för dem, då brudar delar med sig av sina erfarenheter här på Bt och kanske även på andra ställen. Det ger juinge vidare "reklam" för butiken precis.

Därför är det ju så mycket viktigare idag att att butiker, cafer, restauranger etc är måna om hur de beter sig då det finns så många olika typer av sociala medier.

Om jag inte missminner mig så var det väll en äldra dam som varit väldigt otrevlig mot många medan att det varit en ung tjej som varit jätte trevlig.

• Aniara4
    stormhelen skrev 2013-01-15 22:59:17 följande:

Om jag inte missminner mig så var det väll en äldra dam som varit väldigt otrevlig mot många medan att det varit en ung tjej som varit jätte trevlig.

Ja, jag tror jag kan ha träffat på den äldre i butiken vid St Eriksplan. Obestämd
  • karamell

Jag rekomenderar starkt stockholl brud och fest på hornsgatan.
    Det finns även 3-4 till bröllopsbutiker på samma gata så det är värt att åka dit. Det finns bland annat REA klänningar för 2,000 eller 5000 sen finns det allt från dyra la sposa till enklarare billigare modeller. Toksköna tjejer som jobbar där och man får en varm, välkomnande känsla, och inte känslan av att man "är till besvär" som jag har upplevt  i andra butiker

• Augusti13
    karamell skrev 2013-01-16 10:43:23 följande:
    Jag rekomenderar starkt stockholl brud och fest på hornsgatan.
    Det finns även 3-4 till bröllopsbutiker på samma gata så det är värt att åka dit. Det finns bland annat REA klänningar för 2,000 eller 5000 sen finns det allt från dyra la sposa till enklarare billigare modeller. Toksköna tjejer som jobbar där och man får en varm, välkomnande känsla, och inte känslan av att man "är till besvär" som jag har upplevt  i andra butiker
    Håller med! Har bara varit i några få brudaffärer, men Stockholm brud & fest var definitivt den bästa vad gäller kundbemötande! Hittade min drömklänning där, dessutom :D Ligger som sagt flera butiker på samma gata.
  • sophiebus

TACK snälla rara underbara människor som tar sig tid att svara. detta har varit till jätte stor hjälp =)
    det blir gatan med 4 affärer =) så får man tok snabb leta igenom dom å gå vidare om man inte hittar något.

tack igen =)
    vad skulle man göra utan Bt? ;) 

Svar på tråden hjälp med klännings affär i stockholm