• Äldre 15 Jan 16:18
    5454 visningar
    17 svar
    17
    5454

    Bröllopsresa?

    Hur länge planerar ni på att vara borta? Skulle det då vara 2 business class biljetter eller bara för dig? 

  • Äldre 15 Jan 16:26
    #3

    Även vilken period på året? 
    B-class eller 1 class så går garanterat mer än halva eran budget till biljetter, kanske t om hela eller mer. Så i sådant fall får ni nästan räkna bort flyg direkt.  
    Tåg/båt/bil är allt inom europa, även om man så klart kan köra till asien så är det nog ingen höjdare att sitta i bil i flera dagar :)

    Så då återstår ju, vill ni ha mys och romantik så går det alltid att göra en skidresa kombinerat med ett hotell som har en bra spa-avdelning t ex.

    Annars är en rundresa med bil i italien på sommaren väldigt vackert och då kan ni stanna till på små B&Bs vid vingårdar osv.

    Finns många vackra städer i Spanien, likaså småbyar i Frankrike eller ner till Montecarlo och Nice om ni vill ha lite mer flådigt.

    Romantiska miljöer går att hitta nästan var som helst.. Har lite svårt att hjälpa dig då jag inte heller vet vad romantik är för dig, men kan alltid försöka tipsa lite mer om jag får mer information :) 

  • Äldre 15 Jan 16:28
    #4
    christal skrev 2013-01-15 16:25:01 följande:
    Vi funderar på 2-3 veckor :)
    Ja, 2 buisness class biljetter. 
    2-3v, då går iaf alpsemester bort antar jag, kul och mysigt är det där på vintern men i 2-3v, det skulle iaf jag skippa :]

    3v bila runt i europa låter som ett vettigt alternativ annars, om ni kan turas om att köra. Man hinner ju uppleva och se massor på den tiden. Även om det kan vara ett jobbigt sätt att ta sig runt. Dock har ju europa ett ganska bra utvecklat tågnätverk så går ju att ta sig fram den vägen också :) 
  • Äldre 15 Jan 16:36
    #7

    Du har inte funderat på att pröva t ex KBT eller något liknande för att behandla din flygrädsla? 

  • Äldre 15 Jan 16:42
    #9

    Så fort det öppnar upp sig med flyg som alternativ så kan ni ju ta er så mycket längre, och för att kunna bo på hyffsade hotell (vet inte vad ni har för krav på standard) så brukar ju dom äta upp en del pengar också, iaf i europa. 

    Kommer man till asien är det enklare att hitta rikigt bra boenden för mindre pengar 

    Tror tyvärr inte Orientexpressen finns kvar, har för mig att det lades ner när de nya EuroNight-tågen kom

  • Äldre 15 Jan 16:46
    #10
    christal skrev 2013-01-15 16:39:34 följande:
    Jag kan flyga, har gjort det enda sen jag var liten, oftast med Ryanair.
    Jag är inte flyggrädd egentligen utan jag har panikångest och är rädd för att tappa kontroll och få en attack på planet. Det enda jag har emot själva flygandet egentligen är att man inte kan ha något "privatliv" på planet utan alla ser en hela tiden. Är mest rädd för att tappa kontrollen när jag flyger och inte för att flyga.

    Jag flyger om jag måste men har då svårt att slappna av på resan då jag vet att jag måste flyga hem också. 
    Ah då förstår jag.. Hur ställer du dig till att ta något lungnade? Är kontrollförlustkänslorna fortfarande starka om din m2b är med dig? Eller om du sitter mot fönstret eller kanske längst bak där det är lite mer "isolerat"? Annars kan Sobril, Stesolid eller Xanor vara något (receptbelagt).  

    Kom av mig lite nu från topic men jag hoppas att ni hittar något som passar dig perfekt, för ingen vill känna olustkänslor på sin honeymoon 
  • Äldre 16 Jan 14:41
    #16
    Chicita skrev 2013-01-15 22:26:12 följande:
    Det första jag kommer att tänka på när jag läser din trådstart är Orientexpressen
    www.orient-express.com/journeys.jsp

    Man behöver ju inte åka hela vägen så att säga. Och det går ju att ta sig till anslutningsplatserna med tåg (eller båt eller kombination - beroende på vart man vill kliva på) 
    Där ser man, jag tänkte på gamla hederliga Orientexpressen som gick mellan Paris och Istanbul, den som återfanns i Agatha Christies bok :)
Svar på tråden Bröllopsresa?