• arwenr­iddick
    Äldre 15 Jan 15:31
    5013 visningar
    6 svar
    6
    5013

    Törs jag testa för graviditet så nära inpå piller stop, nån mer som försöker bli gravid??

    Hej är ny här inne och skulle tycka det var kul att diskutera med lite fler som nyss slutat med ppiller och vill ha en knodd.
    Jag slutade den 12 december förra året och hade min piller mens den 16-21 december precis som vanligt kom den fyra dagar efter jag slutat med hormontabletterna ( åt nouveletta 28 eller hur det stavas )
    Allafall så tror jag att jag hade ägglossning i början av januari då jag fick väldans ont i äggstockarna och stick till och från i ca 3-5 dagar.
    Sexade på och tänkte inte så mycket på det.
    Jag vet ju att det kan ta en väldnas tid att få igång mens och ägglossning efter man slutat med p-piller.
    Allafall så fick jag en rosa flytning/blödning ca 1 vecka efter jag hade haft ägglossning trodde då det var mensen som var på G men då hade jag inte ont i magen längre och var precis som vanligt.
    Men det kom inget mer alls utan bara den gången, tänkte inte så mycket på det förens nu.
    Jag har haft ont i huvudet vilket jag aldrig har annars och ökad aptit men är väldigt kräsen på vad jag äter vilket jag heller inte är annars.
    Gör nummer ett och nummer två väldigt mycket oftare än vanligt, jag kissar inte mer en oftare och jag har inte urinvägsinfektion det vet jag.
    Är skit trött på dagarna men inte när jag väl lägger mej på kvällen, ifs så har jag två små hemma som är 1 och 2år så trött har jag alltid varit sedan 1an föddes.
    Jag är extremt sugen på mjölk vilket jag hatar annars, kom på mej i dag att vilja rycka mjölk glaset ur handen på mannen och ta det själv. ( jag var beroende av mjölk när jag väntade mina andra barn).
    Allafall så kom jag nu på att tänka på  den rosa lilla blödningen som jag hade, jag hade exakt likadant ca 2 veckor innan jag fick reda på att jag var garvid med min dotter.
    Kanske vill jag att saker ska stämma men det är ju inte så heller att jag tvingar fram symptom utan jag kommer på efter ett tag att jag fan har haf tdenna känsla eller kroppen förr.
    Jag skulle ha haft min piller mens om jag fortsatt men pillrena i går så jag vet inte om jag ska testa nu eller inte?
    Vi vill ju ha barn men jag tror inte det kan gå såhär fort?
    ifs blev jag gravid när jag var 15 fast jag åt ppiller ( abort) men dock en annan sort
    och med dottern fast jag hade spiral
    och sonen blev till 1,5 månad efter jag hade fött dottern, vilket inte var planerat
    Jag vet inte vad tror ni, ska man våga sej på att testa fast det är så nära sedan jag slutade med pillren.
    Min symptom nu som jag känner eller inbillar mej haha är molnvärk i magen, lätt illamående innan frukost och lite till och från under dagen ibland kan det bara komma över mej.
    trött men det kan ju beror på ovanstånde små ligister (ungarna)
    nån som har nån ide, haft lika eller tycker jag ska testa???

     

  • Svar på tråden Törs jag testa för graviditet så nära inpå piller stop, nån mer som försöker bli gravid??
  • arwenr­iddick
    Äldre 15 Jan 18:58
    #3

    inger mer som försöker efter ppiller stopp??

Svar på tråden Törs jag testa för graviditet så nära inpå piller stop, nån mer som försöker bli gravid??