• 130810

Hur stor diamant (vigselring)?

Blir lite galen på min velighet när det gäller vigselring!

Vill ha en enstensring i vitt guld, inte för stor och inte så utstående. Vill ha en rak skena så den matchar min förlovningsring, helst 3 mm. Har tittat på Schalins River Seine och gillar den modellen men det behöver absolut inte vara Schalins.
    Seine vita 0,10-1,0ct

Först var jag helt inställd på att ha en 0,25 carat diamant men sen provade jag även en med 0,50 carat och blev tveksam. Vill inte ha 0,50 tror jag för det känns lite för stort (har ganska små händer) men funderar på 0,35 eller 0,40 men det finns inga bilder på hur de ser ut. De flesta guldsmeder har inte den storleken hemma heller.

Vad skulle ni välja till denna ring? Har någon en ring som är mellan 0,25 och 0,50 och vill visa bild så skulle jag bli överlycklig! Glad 

Här är min förlovningsring:

• Svar på tråden Hur stor diamant (vigselring)?
  • JTS

vad kostar de på bilden överst??

• 130810

Tack allihop för svar och bilder på era fina ringar! 

Ska satsa på att hitta någon som har en diamant på 30-40 karat ungefär Glad

JTS skrev 2013-01-16 10:16:38 följande:
    vad kostar de på bilden överst??
     Det är olika beroende på försäljare och storlek förstås men här har du lite priser: www.nordstansguld.se/serie/schalins-river/ 
  • tagetuss

Jag köpte min ring på 77diamonds. Det är en fysisk butik i diamonddistrict i London som oxå har en webbutik. Blev betydligt billigare än att köpa i sverige och jag vet fler som köpt och är nöjda (finns en tråd om det). Man väljer själv skena, vilken storlek/klarhet diamanten ska ha osv. Min är en solitär 0,51ct (se min profilbild) med GIA cert. Jag är väldans nöjd!

Lycka till med ringköpet

• Jullet

Min sten är ca 0,35 carat och helt perfekt storlek enligt mig. Den är köpt på Kaplans i Stockholm. Där har de alla möjliga storlekar på stenar. Lycka till!

• Chicita
    130810 skrev 2013-01-16 11:42:33 följande:
    Tack allihop för svar och bilder på era fina ringar! 

Ska satsa på att hitta någon som har en diamant på 30-40 karat ungefär Glad Det är olika beroende på försäljare och storlek förstås men här har du lite priser: www.nordstansguld.se/serie/schalins -river/ 
    30-40 karat? Förvånad

Du måste ha missat 0, före där va Flört
  • 130810
    Chicita skrev 2013-01-16 20:04:17 följande:
    30-40 karat? Förvånad

Du måste ha missat 0, före där va Flört
    Hahaha ja det försvann visst några siffror Tungan ute
  • Chicita
    130810 skrev 2013-01-16 21:21:52 följande:
    Hahaha ja det försvann visst några siffror Tungan ute
    Tja vem vet Flört Du hade nog varit ensam om den i alla fall Flört
  • Jullet

Här kommer min ring. Stora stenen är 0,35 och de små 0,015 carat

• 130810

Jullet skrev 2013-01-21 11:56:09 följande:Här kommer min ring. Stora stenen är 0,35 och de små 0,015 caratJättefin! Har testat lite ringar nu och har bestämt mig för en med en sten på just 0,35 carat

Svar på tråden Hur stor diamant (vigselring)?