• ardnaxela

Kort och tjock!

Hej Tjejer (och eventuella killar)
    Jag är en blivande brud som är kort (160) och tjock (sdtrl 46), men jag har mycket av mina former på "rätt ställe" dvs. jag ahr stor byst och höfter och "smal" (nåja) midja. Jag var egentligen helt inställd på att ha en kort 50-talsklänning i stil med www.vivienofholloway.com/en/category/50s%20Halterneck%20Luxury%20Dress/1950s-halterneck-luxury-dress/96/ då jag alltid tyckt att det passar min figur, och bristande längd bäst.
    Men ju mer jag sitter här och kikar så ser jag ju hur fantastiskt vackra alla är i sina långa klänningar ju mer sugen blir jag. me jag har verkligen  INGEN koll på vad jag bör ha för stil på en lång klänning, och FINNS det ens långa klänningar som inte gör att man ser ännu mer "kompakt" ut? Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Kort och tjock!
  • karamell

Hej! =) Det finns många klänningar som skulle kunna lyfta fram din fina figur. Vore jag dig skulle jag hålla mig borta från sjöjungfru modeller och välja  a-lije eller "ballgown." stil.
    "korsett" liknande klänning över bysten är oftast väldigt smickrande.
    Jag är bara 152 och har strl. 38 (ganska bred för min längd, och ganska välbyggd pga. många års kampsportsträning) och jag har valt en axelbandslös klänning med hjärtformad överdel och mycket tyll på underdelen.
    Lycka till =) Googla runt på bilder på andra, gå till butiker och testa, fråga personalen i butiken osv. 

Svar på tråden Kort och tjock!