• mutuldus

Bröllopsbutiker i Stockolm!?

Hej alla!

Jag ska till Stockholm 25 januari för att kolla o prova klänningar. Kommer nog slutamed att jag köper på internet iaf, pga kostnaden, men ska ändå dit för att se vad man passar i och för att det är lite kul =)

Sökt på internet och fått upp en hel lista med butiker i Sthlm, men vilka ska man prioritera? Vilka rekomenderas?

Tack på förhand! 

• Svar på tråden Bröllopsbutiker i Stockolm!?
  • Skogus

Jag har själv bara varit inne en gång tidigare... Brud och fest på drottninggatan skulle jag avråda till, fick jättedåligt intryck så pass att jag känner mig mer nervös än förväntansfull inför min nästa provning den 3:e feb. Jag var också förbi Lillys där jag nu bokat tid (vilket är ett måste). Har hört bra om Milagro och Stockholm Brud och fest (på hornsgatan). De två sistnämnda kräver inte tidsbokning...

• stormhelen

Jag kan starkt rekommendera Milagro, som ligger på Karlavägen 38. De är super rara och kunniga där. De hjälper en verkligen att hitta en klänning som är rätt för dig. Det slutade med att jag köpte min klänning där. Det är också trevligt att få känna på klänningarna så att man får både se och känna på materialet. Det gör såååå mycket.

En annan bra butik är White Brud och fest som ligger på Norr Mälarstarnd 22. Hon som jobbar där är trevlig. Dock så kan det vara bra att antingen beställa en tid för att prova klänningar där eller att man går dit en vardag mitt på dagen, då hon tycks jobba ensam i butiken. Skulle man ha oturen att komma dit när någon annan är där så kan man inte få någon hjälp. (På Milagro så är de flera tjejer som jobbar, så där får man med större sannolikhet hjälp även om det finns fler kunder i butiken).

En annan liten nackdel är att man måste ha bommulshandskar på sig för att skydda klänningarna, vilket gör att man inte kan känna hur matrialet känns.

• jossanamir

Lilly's på Birger Jarlsgatan rekommenderar jag starkt, ska faktiskt dit nu och hämta klänningen jag köpte för 2 månader sen :) men boka tid annars är det svårt att få den hjälp man behöver och önskar (har jag hört)!

• PMB

När jag var på Lillys kändes personen som hjälpte mig ganska uttråkad. Kändes inte kul att prova klänning då trots att hon var hjälpsam. Var inne på KIK på St Eriksgatan efteråt och där var det helt annorlunda. Jag fick hjälp av designern som var jätteentusiastisk och trevlig. Slutade med att jag köpte min klänning. Där behövs ingen tidsbokning heller utan det är bara att stiga på.

• jossanamir

Jag glömde ju helt bort att avråda dig från att göra ett besök på Bröllopsbutiken vid St Eriksplan. De var så himla otrevliga och hade så dålig service att jag inte skulle köpt min klänning där ens om jag hade fått betalt.

Hoppas du hittar någon/några butiker där du trivs och får den upplevelse du föreställt dig!

• Skogus
    PMB skrev 2013-01-18 10:56:29 följande:
    När jag var på Lillys kändes personen som hjälpte mig ganska uttråkad. Kändes inte kul att prova klänning då trots att hon var hjälpsam. Var inne på KIK på St Eriksgatan efteråt och där var det helt annorlunda. Jag fick hjälp av designern som var jätteentusiastisk och trevlig. Slutade med att jag köpte min klänning. Där behövs ingen tidsbokning heller utan det är bara att stiga på.
    Vad hette hon du fick hjälp av?
  • happy2012

Hej!
    Jag köpte min drömklänning hos www.bridaloutlet.se i deras butik nära tunnelbanestation Ropsten. Jag hade först varit och tittat i några andra butiker innan men inte hittat något som passade min storlek (48a). Hos BridalOutlet hjälpte dom mej att välja mellan flera fina klänningar. Min man köpte oxå en fin smoking hos dom. Gullig o hjälpsam personal!Glad

• PMB
    Skogus skrev 2013-01-18 15:34:52 följande:
    Vad hette hon du fick hjälp av?
    Det kommer jag tyvärr inte ihåg.
  • tiger
    jossanamir skrev 2013-01-18 12:53:38 följande:

Jag glömde ju helt bort att avråda dig från att göra ett besök på Bröllopsbutiken vid St Eriksplan. De var så himla otrevliga och hade så dålig service att jag inte skulle köpt min klänning där ens om jag hade fått betalt.

Hoppas du hittar någon/några butiker där du trivs och får den upplevelse du föreställt dig!

Jag var där och fick jätte bra service :) Kom med bra råd och tips och jag provade olika modeller för att se att den jag gillade verkligen var rätt.
    Olika persoal kanske...
  • söt nöt

Jag har köpt min klänning på bridal outlet. Super trevlig personal och en fin butik nu efter ombyggnationen. Kan varmt rekommenderas. Ligger bredvid t banan med :)

• annalinamarlene

Jag kan varmt rekommendera KIK på St Eriksgatan! Gick förbi där i höstas för att kolla in deras höstrea, slutade med att jag köpte en jättefin klänning, trots att vi inte ens bestämt oss när vi ska gifta oss. 
    Hon som hjälpte mig var otroligt trevlig och duktig, hon heter Malin Ögren! Glad

• mutuldus

Tack hörni =)

Jag köper min klänning på Lillys,trots att jag inte tänkt köpa klänning i butik pga priserna men lyckades fastna för en klänning de rear ut så.. =) Hon som hjälpte mig hette Anna och hon var jättebra!

Där emot.. var jag också in på Stockholm brud o fest på Hornsgatan 132 och det är jag inte alls nöjd med.. De kändes stressade och inte alls engegerade.

Bröllopsarenan på Hornsgatan 87 var ett skumt ställe.. trivdes inte där heller.

Milagro på Karlavägen 38 blev jag riktigt arg på! VI hade inte observerat deras öppetider så vi kom för tidigt men frågade försiktigt om vi kunde komma in tidigare(min tärna hade gått före och frågade det). En blond tjej sa då att hon bara skulle städa lite men att vi skulle få komma in 10:30. 10:40 sticker jag in huvudet o frågar en brunhårig tjej om vi inte kan få komma in snart, hon svarar snabbt o surt att de öppnar 11 och när jag säger att en annan sagt till oss att vi får komma in vägrar hon tro mig, hon säger att ingen sagt det! Fruktansvärt otrevlig så vi gick där ifrån och inte gick vi tillbaka senare heller!

Så summan av dagen.. Det mesta var skit, utom något café o Lillys! 

• brudbrud2013

Jag och min tärna var på Bridal Outlet för 2 veckor sen. Jättekul! Dom har massor av klänningar i butiken och man får prova mycket som var bra för mej eftersom jag inte riktigt vet ännu vilken stil jag ska ha. Tärnklänningar har dom oxå både långa och korta och massa olika färger. Vi köpte ännu inget för jag ska ta med min blivande som ska prova en smoking, det kan man göra på samma ställe, jättebra. Jag skulle absolut gå dit om jag var dej!!! 

• FruForsmark

Finns 4 bröllopsbutiker på Hornsgatan (Stockholm brud och fest, bröllopskällaren och söders högtidskläder och en till..) rekomenderar Stockholm brud och fest och bröllopskällaren! Tycker personligen inte om Bridal Outlet. Köpte tärnklänningarna där som var jättefina och personalen är kunnig och trevlig men jag blev ganska stressad av att vara där inne. Personalen har ofta inte tid att hjälpa och det är trångt samt att det finns en hel del klänningar som förmodligen hängt där ett tag..

• söt nöt

Fruforsmark: jag gissar på att du var på bridal outlet en lördag innan nyår 2012. Butiken är nämligen ombyggd nu och det finns gott om plats. Går man dit en torsdag eller fredag så är det väldigt lite folk där. Jag har i princip vart ensam alla gånger jag vart där en vardag. Bara ett tips. Men går man dit på en lördag, då är det mycket folk ja.

• FruForsmark
    söt nöt skrev 2013-02-01 16:45:19 följande:
    Fruforsmark: jag gissar på att du var på bridal outlet en lördag innan nyår 2012. Butiken är nämligen ombyggd nu och det finns gott om plats. Går man dit en torsdag eller fredag så är det väldigt lite folk där. Jag har i princip vart ensam alla gånger jag vart där en vardag. Bara ett tips. Men går man dit på en lördag, då är det mycket folk ja.
    Hej, det var i våras endast på vardagar jag var där. Bra att de byggt ut, hoppas de ha mer personal också när de utökat lokalen.
  • Fen2011

Rekomenderar oxå BridalOutlet! Supernöjd!!Glad

Svar på tråden Bröllopsbutiker i Stockolm!?