• Emmalinnea

Lilly klänning! Hjälp snabbt!

Mina mått:
    byst87
    midja:71
    höft:93

www.lilly.dk/Default.aspx

Vilken storlek ska jag välja jag har hört att lillys klänningar är lite stora i storleken. Hjälpmig!

• Svar på tråden Lilly klänning! Hjälp snabbt!
  • Aniara4

Beror kanske lite på modellen. Men det står ju så här:

Är du i tvivel kan du alltid ringa till oss på tel.:+46 8302603

Där borde du ju få de allra snabbaste och bästa råden!

• Emmalinnea
    Aniara4 skrev 2013-01-11 11:43:14 följande:
    Beror kanske lite på modellen. Men det står ju så här:

Är du i tvivel kan du alltid ringa till oss på tel.:+46 8302603

Där borde du ju få de allra snabbaste och bästa råden!
    dompratar danska jag är så fruktansvärt dålig på att fatta vad dom säger och att göra mig förstådd på engelska ... 
  • Aniara4
    Emmalinnea skrev 2013-01-11 11:44:19 följande:
    dompratar danska jag är så fruktansvärt dålig på att fatta vad dom säger och att göra mig förstådd på engelska ... 
    Men det där är ju numret till Stockholmsbutiken! +46 är Sverige.
    Så ring 08-302603.
  • PimPim83

Jag beställde en klänning från Lilly u runt nyår. Gjorde som det stod i storleksguiden och hittade det måttet där jag hade den största storleken och sen beställde jag den storleken. I mitt fal blev det en storlek större än vad jag brukar ha på mina vanliga kläder. Klänningen var lite stor på vissa ställen men hade jag behållt den så hade jag tagit den till en sömmerska för justering. Nu kändes den inte som MIN klänning så jag returnerade den.

I ditt fal hade jag nog tagit stl 36, men 38 hade säkert också fungerat. Är det snörning i ryggen på klänningen? I så fall kan man ju snöra in eller ut klänningen lite beroende på om den är stor/liten. Men det bästa är nog att ringa stockholmsbutiken och fråga om råd.

• Emmalinnea
    PimPim83 skrev 2013-01-11 12:07:11 följande:
    Jag beställde en klänning från Lilly u runt nyår. Gjorde som det stod i storleksguiden och hittade det måttet där jag hade den största storleken och sen beställde jag den storleken. I mitt fal blev det en storlek större än vad jag brukar ha på mina vanliga kläder. Klänningen var lite stor på vissa ställen men hade jag behållt den så hade jag tagit den till en sömmerska för justering. Nu kändes den inte som MIN klänning så jag returnerade den.

I ditt fal hade jag nog tagit stl 36, men 38 hade säkert också fungerat. Är det snörning i ryggen på klänningen? I så fall kan man ju snöra in eller ut klänningen lite beroende på om den är stor/liten. Men det bästa är nog att ringa stockholmsbutiken och fråga om råd.
    aha okej :) Det ärsnörning på den.

I brudbutikerna jag har vart har medium vart för stort påmig så dom sa att jag ska ha small, är 36 small?
    Ska ringa butiken efter ett tänkte jag :) 
  • Emmalinnea

Ringde till dom i stockholm som sa att dom inte hade något med den hemsidan att göra då får man ringa Danmark... Konstigt att deras nummer står där då...påpekade det också..

Beställde en 36 å så får jag sy in den i höfterna ifall att den inte går att dra åt i snörningen :)

www.lilly.nu/Default.aspx&ProductID=PROD994&GroupID=GROUP53&VariantID=VO58

denna beställde jag + en underkjol och ett strumpeband :)

hade aldrig funderat påen sån enkel klänning egentligen men kom ihåg att jagh passade i en likande jag provade i butik, den var smickrande förfiguren :)

• PimPim83

Ja jättekonstigt att deras nummer står med där om de inte har något med sidan att göra. Men de måste väl ändå ha lite koll på klänningarna storleksmässigt tycker man...

Länken verkar inte fungera :(
    När jag kopierar den och klistrar in den i webbläsaren kommer jag bara fram till en sida på Lilly utan bild...

• Emmalinnea

Style no. 08-3132-CR-34 i deras outlet :) 

Svar på tråden Lilly klänning! Hjälp snabbt!