tiger skrev 2013-01-10 11:03:27 följande:
Jag tycker klänning nr 1, du får en fantastisk figur i den som framhävs av allt glitter :)
Skulle jag vara gäst på ditt bröllöp och du hade nr 2 skulle jag bara fokusera på den stora kjolen. Tycker livet är vakert på nr 2 men kjolen tar bort fokuset från dig. Men visst nr 2 är lite mera Disney prinsessa men nr 1 är helt klart mera gliiter och bling bling.
Vet flera brudar som valt sjöjungfru och dansat loss hela natten :) Så du ska inte oroa dig över att inte kunna röra dig och dansa natten lång.
Lycka till med valet
Och jag skulle bara fokusera på problemet längre ner på första klänningen. Där det ser ut som om dom har klämt ihop en underkjol som inte passar in
Och nu var det
släpet på den här modellen som jag tror kan bli ett problem vid dansen. Inte att det är just sjöjungfrumodell...
Ett tunnt spetstyg är väldigt skört.
Det kan som sagt räcka med en flisa i ett trägolv för att klänningen ska få en katastrofal repa.
För att inte tala om vad som händer ifall någon kliver på spetstyget.
En sjöjungfrumodell begränsar ens rörelsemönster lite också. Och om man då väljer mellan en som man har benen "fria" i och en där benen i princip är ihopsnörda (även om det ju inte är en tvångströja direkt), så skulle i alla fall
jag hellre välja den där jag kan röra mig fritt och obehindrat.