• Emmeli

Behöver smakråd och ärliga kommentarer!!

Står mellan två klänningar och skulle så gärna behöva lite smakråd.

Klänning 1: Provade denna klänning 7 dagar efter att dottern hade kommit till världen, så på bilden hade jag ca 12 kg att gå ner... Ha överseende med det och tänk på klänningens utseende :)

Klänning 2: Hittade och prövade den här klänningen två veckor efter den första och trodde att jag hittat min drömklänning, men när jag ser den första kan jag inte låta bli att vilja ha den också. (Dålig bildkvalla!!)

Jag är inte den där "less-is-more-tjejen" utan vill ha en pampig, glittrig och prinsessaktig klänning.

Vilken tycker ni?! :)

• Svar på tråden Behöver smakråd och ärliga kommentarer!!
  • PimPim83

Jag tycker klänning nr 1. Din figur är fantastisk i den! Det syns inte alls att du fött barn så nära inpå klänningsprovningen. Jag såg ut som ett träsktroll efter att sonen föddes. Haha!

• Chicita

Jag tycker klänning nr 2 och då är jag ändå en rätt "anti gräddbakelse/fluff-klänningstjej" Tungan ute

Det är något "fel" med den första klänningen känner jag.
    Något nere vid sjöjungfrudelen (alltså där klänningen går ut). Antagligen fel underkjol, men det ser inte bra ut i mina ögon. Sen gillade jag inte riktigt kombinationen av tyllen som sticker ut och den fina spetsen på släpet.

En sjöjungfrumodell är i längden obekvämare att gå och sitta i också.
    Det känns som att du kommer att kunna ha en trevligare kväll i den andra klänningen.
    Du behöver inte hålla koll på något släp (speciellt inte ett tunnt spetssläp som kommer gå sönder vid minsta sticka i trägolvet som det fastnar i) och du behöver inte tänka på att bustla upp släpet inför dansen och därigenom förändra klänningens utseende.
    I klänning nr 2 är det bara att partaja natten lång. Och tänk så mjukt du kommer att sitta under middagen Flört 

• karamell

Jag håller med Chicita!

Klänning nr 2 är helt klart snyggast enligt mig. Trotts att du ser jättebra ut i klänning 1 också (den framhäver din fina figur, skulle inte alls kunna tro att du precis fick barn.)
    Jag tycker också att det är något som ser "fel" ut längst ned i klänning 1.

Klänning 2 är helt klart jättevacker och hur fin som helst!!!!

• tiger

Jag tycker klänning nr 1, du får en fantastisk figur i den som framhävs av allt glitter :)
    Skulle jag vara gäst på ditt bröllöp och du hade nr 2 skulle jag bara fokusera på den stora kjolen. Tycker livet är vakert på nr 2 men kjolen tar bort fokuset från dig. Men visst nr 2 är lite mera Disney prinsessa men nr 1 är helt klart mera gliiter och bling bling.

Vet flera brudar som valt sjöjungfru och dansat loss hela natten :) Så du ska inte oroa dig över att inte kunna röra dig och dansa natten lång.

Lycka till med valet

• Chicita
    tiger skrev 2013-01-10 11:03:27 följande:
    Jag tycker klänning nr 1, du får en fantastisk figur i den som framhävs av allt glitter :)
    Skulle jag vara gäst på ditt bröllöp och du hade nr 2 skulle jag bara fokusera på den stora kjolen. Tycker livet är vakert på nr 2 men kjolen tar bort fokuset från dig. Men visst nr 2 är lite mera Disney prinsessa men nr 1 är helt klart mera gliiter och bling bling.

Vet flera brudar som valt sjöjungfru och dansat loss hela natten :) Så du ska inte oroa dig över att inte kunna röra dig och dansa natten lång.

Lycka till med valet
    Och jag skulle bara fokusera på problemet längre ner på första klänningen. Där det ser ut som om dom har klämt ihop en underkjol som inte passar in Flört

Och nu var det släpet på den här modellen som jag tror kan bli ett problem vid dansen. Inte att det är just sjöjungfrumodell...
    Ett tunnt spetstyg är väldigt skört.
    Det kan som sagt räcka med en flisa i ett trägolv för att klänningen ska få en katastrofal repa.
    För att inte tala om vad som händer ifall någon kliver på spetstyget. 

En sjöjungfrumodell begränsar ens rörelsemönster lite också. Och om man då väljer mellan en som man har benen "fria" i och en där benen i princip är ihopsnörda (även om det ju inte är en tvångströja direkt), så skulle i alla fall jag hellre välja den där jag kan röra mig fritt och obehindrat. Flört 
  • Limba

Båda är fina men 2:an är mer prinsessa!!
    Du får en fin form på överkroppen i den. 
    Lycka till! 

• Tooie

Oj vad svårt! Båda är otroligt fina på dig! Berätta mer om eart bröllop? Har ni något tema?

• aviman

Om du vill ha prinsesstuket så är tvåan helt klart rätt riktning att gå i!

Men jag bor i samma stad som dig, och har sett klänning nr 1 live så vet jag att den är helt sjukt vacker!
    Jag förstår att du har svårt att välja
    Om du kollar lite på accessoarer så kanske det blir lättare att välja, din drömslöja eller drömsmycken kanske inte passar med någon av klänningarna?

Önskar dig lycka till! Du var fantastiskt vacker i båda två!
    Och som någon skrev, modell nr 1 är helt möjlig att dansa i! Jag hade också en sjöjungfrumodell på min klänning och jag dansade hela natten Solig 

• mille88

Nr 1 var helt klart finast på dig, och din man kommer inte att behöva stå en meter ifrån dig :p

Svar på tråden Behöver smakråd och ärliga kommentarer!!