• Krila

Vad för ring tillsammans med alliansring?

Funderar på en alliansring med stenar runt hela ringen som vigselring då jag älskar bling men ändå vill ha en ring som inte "är i vägen" och fastnar överallt.

Förlovningsringen jag har nu vill jag byta ut. Men vilken typ av ring passar bäst? En helt slät känns lite tråkigt.

Båda ringarna ska vara i titan.

Tacksam för tips! Gärna bilder=) 

• Svar på tråden Vad för ring tillsammans med alliansring?
  • maxmamma

Jag ska ha en aliansring i vitt guld med 9 diamanter i har köpt en smal omönstrad ring i vitt guld oxå som får agera förlovnings ring då min förlovningsring jag har idag är i vanligt guld o är mönstrad.

• drömprinsensfru

Kolla på titanringar.com. Kanske en Always together som förlovningsring och en Close together som blir alliansring (vigselring)? På så sätt får du en förlovningsring som inte är helt slät och vigselring som är alliansring
    Jag har den kombinationen och om du tar samma kupning på ringarna, samma yta, samma antal och storlek på diamanterna så passar det väldigt bra ihop tycker jag. Om du inboxar mig så kan jag skicka bilder

• drömprinsensfru

Jag menar såklart inte att du måste ta exakt samma varianter på ringarna som jag utan det viktiga är att du matchar kupning, yta, antal diamanter och storlek på diamanter så de matchar varandra

• drömprinsensfru

TS: jag har lagt till bilder i mitt galleri, jag hoppas att du kan se dom

• Krila

Kommer inte in i ditt galleri=/

• Krila

Vad tror ni om någon av dessa som förlovningsring?

1: 

2: 

3: 

Och denna som vigselring?

• Krila

Och då samma bredd på båda ringarna

• Chicita
    Krila skrev 2013-01-10 10:51:17 följande:
    Vad tror ni om någon av dessa som förlovningsring?
    Jag tror på ettan där.
    Det kan bli snyggt till med den vågiga ytan.

Men tvåans utseende gör att den blir mer reptålig, så det kanske kan vara något att väga in i ditt beslut.

Om du säger att du inte vill ha en ring som sticker ut så skulle jag absolut inte valt trean Flört 
  • MariaMagdalena
    bild (6).JPG vigselringar.jpg'

Dumma dumma BT som inte vill göra bilderna större! Ja i vilket fall, den här kombinationen har jag och min blivande =) Helallians i stål som förlovningsring och vigselringar i titan, min med tre 0,03 ct stenar och m2b´s utan stenar =)
  • karamell

2 an eller 3 am
    Jag har en förlovningsring som liknar 1an och tycker inte att den passar ihop så bra med någon vigselring. 

Svar på tråden Vad för ring tillsammans med alliansring?