• Krila

Vad för ring tillsammans med alliansring?

Funderar på en alliansring med stenar runt hela ringen som vigselring då jag älskar bling men ändå vill ha en ring som inte "är i vägen" och fastnar överallt.

Förlovningsringen jag har nu vill jag byta ut. Men vilken typ av ring passar bäst? En helt slät känns lite tråkigt.

Båda ringarna ska vara i titan.

Tacksam för tips! Gärna bilder=) 

• Svar på tråden Vad för ring tillsammans med alliansring?
  • Mmmaria

Om mina ringar blingar det ganska rejält. Förlovningsringen har ca 25 små stenar på totalt 1 karat, men dessa är inte alls i vägen. Nu har jag vitt guld och rött guld, men liknande borde finnas i titan. Tycker att man kan ha stenar på båda ringarna om man vill. Gör som du tycker är snyggast och inte vad man borde!

• drömprinsensfru

Attans då! Mina ringar ska det ju stå såklart

Titanringar med 12*0,02 diamanter i varje ring. Det är blank yta på båda ringarna och de kommer från titanringar.com och förlovningsringen är 6 mm bred och vigselringen är 3 mm bred, båda är halvkupade.

• Krila
    Chicita skrev 2013-01-10 11:00:09 följande:
    Jag tror på ettan där.
    Det kan bli snyggt till med den vågiga ytan.

Men tvåans utseende gör att den blir mer reptålig, så det kanske kan vara något att väga in i ditt beslut.

Om du säger att du inte vill ha en ring som sticker ut så skulle jag absolut inte valt trean Flört 
    Nej jag vet, jag tycker bara att det är så fint, opraktiskt dock=P
  • MariaMagdalena

Har du sett nr 3 irl? Jag beställde nämligen den själv tidigare innan jag bestämde mig för den jag har nu, och den ser tyvärr ganska plastig ut tyvärr. Bara ett tips så du inte blir besviken om du skulle välja den!

• Krila
    MariaMagdalena skrev 2013-01-11 09:45:46 följande:
    Har du sett nr 3 irl? Jag beställde nämligen den själv tidigare innan jag bestämde mig för den jag har nu, och den ser tyvärr ganska plastig ut tyvärr. Bara ett tips så du inte blir besviken om du skulle välja den!
    Nej bara på bild. Okej då går den bort av fler anledningar än att den lär fastna överallt=P
  • MariaMagdalena

Fastna överallt skulle den dock inte göra Den är faktiskt väldigt slät och jämn i ytan. Däremot är stenarna på den inte skyddad för fem öre så det kan nog vara lätt att skada dom om man inte är väldigt försiktig.

På den jag har ligger stenarna ganska skyddat och fastnar inte heller någonstans  http://www.kodega.se/show_product/FET-8018-B/-/-/-/9/1/178/0/0/305/eu_size/709/0/0/0//////// 
    Fast jag har den som sagt inte i guld/vitguld eller platina utan i stål eftersom jag tycker att det passade bättre till titanet så priset är ju därefter oxå

Vad gillar du annars, vill du ha en bred och en smal, två smala, två breda etc? Riktiga stenar eller cz? Prisklass? 

• Chicita
    MariaMagdalena skrev 2013-01-12 06:04:41 följande:
    Fastna överallt skulle den dock inte göra Den är faktiskt väldigt slät och jämn i ytan. Däremot är stenarna på den inte skyddad för fem öre så det kan nog vara lätt att skada dom om man inte är väldigt försiktig.

På den jag har ligger stenarna ganska skyddat och fastnar inte heller någonstans  www.kodega.se/show_product/FET-8018-B/-/-/-/9.../////// 
    Fast jag har den som sagt inte i guld/vitguld eller platina utan i stål eftersom jag tycker att det passade bättre till titanet så priset är ju därefter oxå

Vad gillar du annars, vill du ha en bred och en smal, två smala, två breda etc? Riktiga stenar eller cz? Prisklass? 
    Tror du har missförstått numreringen.
    Nr3 är denna

Och det är ju alltså den utstickande stenen som TS känner att hon skulle fastna i med överallt
    Den sista bilden är ju den hon vill ha som vigselring. 
  • MariaMagdalena
    Chicita skrev 2013-01-12 11:23:48 följande:
    Tror du har missförstått numreringen.
    Nr3 är denna

Och det är ju alltså den utstickande stenen som TS känner att hon skulle fastna i med överallt
    Den sista bilden är ju den hon vill ha som vigselring. 
    Ja men herre jösses, du har så rätt! Förlåt TS, det är jag som vimsar ihop det! Det är alltså ringen på den sista bilden jag talar om Tack Chicita
  • Chicita
    MariaMagdalena skrev 2013-01-12 17:57:32 följande:
    Ja men herre jösses, du har så rätt! Förlåt TS, det är jag som vimsar ihop det! Det är alltså ringen på den sista bilden jag talar om Tack Chicita
    hehe ja jag började bli lite fundersam där när du sa att stenarna (pluralis - inte singularis) inte var skyddade och att den var rätt slät Flört
    Sen kollade jag länken och förstod vad du syftade på Flört
  • Krila

Jag vill ha stål eller titan, inte äkta stenar utan cz-stenar.

Mycket pga att jag tycker det är onödigt att lägga massor av pengar på en ring. Och dels för att jag vill ha något som håller. Och skulle jag tappa en sten vill jag inte få ångest över hur mycket den kostade;) 

• Krila

tusen tack! hitta massa fina! billiga va dom med!

• Krila

Den här gillade jag med! Då sitter stenarna mer skyddade också
  • Chicita
    Krila skrev 2013-01-14 22:47:03 följande:
    Den är väldigt lik min första förlovningsring (dock var den i rödguld med en nedsänkt mittdel i vitguld som var präglad så att det såg ut som diamanter på håll)
    Jag trivdes väldigt bra med den, synd nog så höll inte förhållandet. Vi var väl för unga misstänker jag Glad 

Så jag ger den ringen tummen upp. Solig 
  • MariaMagdalena
    Krila skrev 2013-01-14 22:47:03 följande:

Jättefina!
Svar på tråden Vad för ring tillsammans med alliansring?